A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
30 éves a Bosch motorkerékpáros ABS-rendszere
olvass tovább30 éves a Bosch motorkerékpáros ABS-rendszere
olvass továbbA BMW a 2025-ös modellévre frissítette a népszerű C400-as robogócsaládját, amelynek két tagja, a C400GT és a C400X is új, izgalmas vonásokkal gazdagodott. Tesztünk fókuszában a C400X Rugged változata áll, amely merészebb, kalandosabb karaktert kapott, amíg a C400GT továbbra is a klasszikus túrarobogók kényelmét kínálja. A két modell ugyanazon az alapokon osztozik, mégis teljesen más élményt nyújtanak. A kérdés az, hogy a te motoros életstílusodhoz melyik illik jobban?
olvass továbbKépzelj el egy teremtményt, amely a technológia csúcsán áll, agresszív megjelenéssel, villámgyors reflexekkel és olyan precizitással, hogy legkisebb mozdulata is sebészi pontosságú. Nem, nem a Predátor című film földönkívüli vadászáról beszélek, hanem a megújult BMW S 1000 RR-ről, amely 2025-ben úgy rontott a motoros világra, mint egy kétkerekű űrlény, készen arra, hogy mindenkit lenyűgözzön – vagy éppen megrémítsen!
olvass továbbAkár lehetne egy vicc kezdete is a főcím, de ezúttal egyáltalán nem erről van szó. Senkinek – így a BMW-nek sem – kell mindenhez értenie. Az autógyártásban persze gyakran ő adja az alapot: gondoljunk csak a Toyota Suprára, amely alatt valójában BMW-technika dolgozik. Ahhoz viszont egészen biztosan ért, hogy megtalálja a megfelelő partnert, aki az adott területen profi. Így jött képbe az olasz 3T, amely a kerékpárgyártás világában az egyik legelismertebb név. A célpiac, a szakértelem és az olasz dizájn találkozása így alkot tökéletes egységet a BMW Exploro Gravel Electric esetében.
olvass továbbAmikor először pillantod meg a BMW R12 G/S-t, már tudod, hogy ez nem egy átlagos motor. A klasszikus boxer motor köré épített modern kalandor egyből megdobogtatja a szívedet. Az ikonikus G/S dizájn, a letisztult vonalak, a masszív, mégis kecses forma – mindez azt súgja, hogy itt valami különleges vár rád. De az igazi varázslat akkor kezdődik, amikor ráülsz.
olvass továbbA bajorok ismét magasabbra tették a lécet a túraendurók piacán, és a BMW R1300GS Adventure megérkezése egyértelműen jelzi, hogy a vállalat nem ismer kompromisszumot, ha a határtalan utazásról van szó.
olvass továbbA BMW Motorrad mindig is híres volt arról, hogy képes ötvözni a hagyományokat a modern technológiával, és a 2025-ös BMW R 12 S tökéletes példája ennek a filozófiának. Ez a lenyűgöző retro-roadster a legendás R 90 S előtt tiszteleg, amely az 1970-es években forradalmasította a motorkerékpárok világát. Az R 12 S nem csupán egy motor, hanem egy időutazás, amely a múlt ikonikus dizájnját és szellemét hozza el a mai utakra, miközben a legmodernebb technológiával biztosít felejthetetlen vezetési élményt.
olvass továbbTalán az egyik legizgalmasabb teszt lesz a mostani — és nemcsak nekem, hanem minden túraenduró-rajongónak. Ráadásul az R1300 GS megjelenése olyan várva várt volt, mint egy új évad a kedvenc sorozatodból, amit mindenki megnéz, még az is, aki utána úgy tesz, mintha nem lenne véleménye róla. Nehéz egyetlen motorkategóriát kiemelni, hogy ez a legjobb, de számomra a túraenduró az, ami a legközelebb áll a „mindenre jó” motor fogalmához. És azon belül sem félek kimondani: a BMW toronymagasan uralja a mezőnyt. Ez egy kicsit olyan, mint a magyar foci bajnokság és a Premier League közti különbség: hiába ugyanazt a labdát rúgják, az egyiknél stadionélmény van, a másiknál meg kolbászzsíros kenyér a félidőben.
olvass továbbA BMW Motorrad világában az 1000-es kategória mindig is a csúcsteljesítményt jelentette – de vajon elérhető ez a teljesítmény és prémium élmény mindenki számára? A 2025-ös BMW S1000R ezt a kérdést próbálja megválaszolni: egy sportos, de napi használatra is kiválóan alkalmazható szupernaked, amely az 1000-es kategóriát kezdőknek is barátságos, de tapasztalt motorosoknak is lenyűgöző teljesítményt kínál.
olvass továbbA BMW M 1000 XR nem csupán egy motor – egy érzés, egy utazás, egy technológiai csoda, ami a versenypálya és a kontinenseket átívelő túra szellemét ötvözi. Ha azt hitted, hogy a négyhengeres szupersportok világában már nincs hova fejlődni, akkor itt az ideje, hogy átgondold! Ez a gép minden eddigi elképzelésedet felülírja. A gyártó legfejlettebb és leginkább versenyszerű sport-túra motorja a hétköznapi használat kényelmét ötvözi a pályára szánt teljesítménnyel. De vajon megéri-e a magas árat, és milyen a valóságban? Nézzük közelebbről!
olvass továbbA fejemben létezik egy képzeletbeli garázs. Az évek során tesztelt motorok közül néhány olyan van benne, amely igazán mély nyomokat hagyott bennem. Aki motorozik, tudja, hogy egyetlen motor sosem elég. Lehet ugyan kedvenc kategóriánk, de más-más érzéseket hoz ki belőlünk egy túramotor, egy sportmotor vagy éppen egy cruiser. Utóbbi esetében az R18 Roctane talán a legjobb választás.
olvass továbbNagyobb teljesítménnyel, egy teljesen új arculattal és sokkal nagyobb off-road fókusszal jelent meg a BMW F 900-as szériájának Adventure változata. A túraendurók kora tehát még messze nem ért véget, sőt, új méretosztály, új lehetőség nyílt meg ezzel a modellel.
olvass továbbAhogyan a személygépkocsik esetében, úgy a kétkerekűeknél is elindult a teljes elektrifikáció. Természetesen már az utcaképet ellepik az elektromos rollerek, de ellentétben például Kínával, az elektromos robogók, motorkerékpárok igazi forradalma az öreg kontinensen még nem érkezett el.
olvass továbbVannak motorok, amelyek már akkor is vonzalmat keltenek bennünk, ha álltukban meglátjuk őket az utcán. Szebbnél szebb naked motorok, café racerek, chopperek, cruiserek tarkítják az utakat. Sőt, a népszerű túraendúrok között is vannak kifejezetten szép darabok. Az viszont biztos, hogy a BMW legújabb endúró típusú formatervei nem elsősorban a szívnek, sokkal inkább a racionalitásnak szólnak. Nehéz eldönteni, hogy ez jó vagy rossz stratégia, de az biztos, hogy ha engem kérdeznek, az új F 900 GS nem a külsejével fogott meg.
olvass továbbAz R12 NineT, hasonlóan, mint a nevében R12 előtaggal nem rendelkező elődje, nem a teljesítményről, hanem elsősorban az érzésről szól. A retro stílus és a modern technika különös egyvelege, ahol a lényeg, hogy motorozás közben jól érezzük magunkat. A boldogság forrása nagyon nehezen meghatározható, hiszen szerencsés esetben az érzéseink érzésekből fakadnak és arra reflektálnak. Az viszont bizonyos, hogy a gyönyörű hang, a jó minőség és a kiváló motorozhatóság szükséges hozzá.
olvass továbbA motor blokkja ismerős lehet már számunkra, hiszen találkozhatunk már, nem is annyira régen a Suzuki soros kéthengeres nyolcszázasával. A sportos idomzat, a módosított első futómű és a motorozási élmény teszi különlegessé a nálunk járt GSX-8R-t.
olvass továbbAz elérhető áron jó általában csak álom. Ez alól talán az egyik ritka kivétel az idei év újdonsága a V-Strom 800. Az új motor a 800de alapjaira épül, lényegében annyi különbséggel, hogy a 21”-es fűzött kerekeket, 19”-es aulkerékre cserélték. Kevésbé alkalmas ezáltal terepre, de annál szélesebb réteget érint a módosítás.
olvass továbbA LEGO motor nem csupán egy egyszerű játék, hanem egy igazi élmény mind a gyerekek, mind a felnőttek számára. Az aprólékosan kidolgozott darabok, a részletes építési útmutatók és a kész modellek lenyűgöző kinézete miatt a LEGO motor típusok kiválóan alkalmasak arra, hogy a család minden tagja együtt töltse az időt, miközben kreativitásukat és problémamegoldó képességüket is fejlesztik.
olvass továbbBátor kijelentéssel címeztem a most tesztelt GSX-S1000GX leírását. Természetesen a megállapítás rendkívül szubjektív. Az viszont biztos, hogy a jelenleg legnépszerűbb kategóriát, a túra-endúrók képességét egyesíti a sportmotorokéval. A Suzuki az utcai motorok kategóriájába teszi, de az egészen biztos, hogy jóval messzebb tudunk menni ezzel a vassal, mint az utca. A túrázást igazi szenvedéllyé teszi azzal a fűszerrel, amit hozzáadtak.
olvass továbbA CBR szériát a Honda 1983-ban mutatta be. A megnevezésben szereplő R a sport célú felhasználásra utal. A modellpaletta ezen belül rendkívül színes és változatos volt, hiszen az egyhengeres változatokon kívül, találkozunk soros kéthengeres és soros négyhengeres motorokkal is a kínálatban. A lökettérfogat pedig 125 cm3 -től, egészen 1100 cm3-ig terjed. A most nálunk járt 650R ezek alapján egy középutas változat.
olvass tovább