Talán a legjobb Suzuki motor – Suzuki GSX-S1000GX
Bátor kijelentéssel címeztem a most tesztelt GSX-S1000GX leírását. Természetesen a megállapítás rendkívül szubjektív. Az viszont biztos, hogy a jelenleg legnépszerűbb kategóriát, a túra-endúrók képességét egyesíti a sportmotorokéval. A Suzuki az utcai motorok kategóriájába teszi, de az egészen biztos, hogy jóval messzebb tudunk menni ezzel a vassal, mint az utca. A túrázást igazi szenvedéllyé teszi azzal a fűszerrel, amit hozzáadtak.
Autók tekintetében a crossover a divat manapság, miért lenne ez másképpen a motorok esetében. A GSX S1000GX egy kifinomult, magas üléspozíciójú sportmotor. A lábtartásunk ugyan hegyesebb szöget zár be rajta, mint egy túra-endúró esetében, de lényegesen kényelmesebbet, mint egy sportmotornál. Egyértelműen kiderül, hogy hosszabb távú motorozásra is tervezték, hiszen a kormány is pont olyan szögben áll, hogy nem fárad el a kezünk/csuklónk ha nagyobb távolságot akarunk megtenni a motorral megállás nélkül.
Az egyliteres, sornégyes erőforrás pedig kifogyhatatlan erőt és nyomatékot biztosít ahhoz, hogy ne érezzük azt, hogy kimotoroztuk, ami benne van. Az 152 lóerős és 106Nm maximális nyomaték leadására képes DOHC motor régi, jó ismerős, amelyről tudható, hogy szupersport motor szintű képességekkel rendelkezik.
Azt viszont, hogy milyen mértékben adja le ezt a képességét az intelligens vezetéstámogató rendszer segítségével és az integrált vezetési mód választónak köszönhetően magunk szabályozhatjuk. Egy kezdő motoros ugyanúgy megtalálja a számára kedvező beállítást, mint egy tapasztalt profi. Az előre beállított vezetési módok között meglepően nagy különbségeket lehet tapasztalni, így fontos, hogy tisztában legyünk a saját képességünkkel, amikor kiválasztjuk a nekünk megfelelőt. Vannak előre beállított üzemmódok, de azon belül ezeket a módozatokat tovább finomhangolhatjuk, ha szeretnénk. Érdemes kiemelni a hátsó futóműszabályozást, amely automatikusan is képes megállapítani a terhelést, de beállíthatjuk magunk is, hogy milyen terheltséggel utazunk, tehát egy fő, egy fő csomaggal vagy pedig két ember van a motoron. Az automata mód előnye, hogy menet közben is képes állítani az első, illetve a hátsó csillapítási erőt. A kanyar ABS, kipörgésgátló és a nyomatékszabályozó segítségével nagymértékben
Ha már a választási lehetőségeknél tartunk, akkor itt érdemes megemlíteni az 1000GX TFT kijelzőjét, hiszen a beállításokat ezen keresztül tudjuk nyomon követni. A színes képernyő kifejezetten jól átlátható, jó elrendezésű és nagyban támogatja a kezelhetőségét a motornak. A 6,5”-es képernyőtől balra egy USB kimenettel is ellátták a motorkerékpárt, így a telefonunkat, navigációt menet közben is tölteni tudjuk.
Ahogyan említettem az üléspozíció és a kényelmes kormányszög jelentősen hozzájárul a kényelmes kezelhetőséghez, de ez nem minden. A szélvédelem is nagyon jól ki lett alakítva a motoron. Annak ellenére, hogy viszonylag kicsi a szélvédő, pont olyan szögben lett elhelyezve, hogy egyáltalán nem üti a menetszél a fejünket vagy a mellkasunkat.
Nagyon jól veszi a motor a kanyarokat és a stabilitás, kezelhetőség érzése egyre növekszik, ahogyan a sebesség növekszik. A Suzuki gyorsváltó rendszere kiváló. Gyakorlatilag a kuplungot, ha nem szeretnénk elegendő csak induláskor használni. Ezt követően óramű pontossággal és játszi könnyedséggel pakolgathatóak a fokozatok fel és le ennek használata nélkül. Tényleg tökéletesen van ez a rész is megoldva a motoron. A Suzuki motorokban az szerethető talán a leginkább, hogy az alkalmazott modern technológia mellett teljesen emberközeli marad a kivitelezés. Nincsen semmi túlbonyolítva, nincsen a motoros keze elé téve százmillió gomb, amely zavarja vezetés közben. Mégis minden ott van és rendkívül precízen, megbízhatóan működik.
Összeségében a Suzuli GSX-S1000GX egy rendkívül jól összerakott, mutatós túramotor, amely bármilyen útburkolattal megbirkózik, miközben motorikus képességei valóban lenyűgözőek. Minden tudásszinthez alkalmazkodni képes, illetve másképpen fogalmazva tudásszintünknek megfelelően képes támogatni, ezzel a maximális élvezetet nyújtja. Versenytársakból van bőven, hiszen egy valóban népszerű kategóriáról van szó. A választásunkat még az ára befolyásolhatja, amely jelenleg 6,7 millió forint.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!