www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. Újonc barát sportmotor – Honda CBR650R

Újonc barát sportmotor – Honda CBR650R

  • Szőnyi Zoltán
  • július 14, 2024
  • Komment

A CBR szériát a Honda 1983-ban mutatta be. A megnevezésben szereplő R a sport célú felhasználásra utal. A modellpaletta ezen belül rendkívül színes és változatos volt, hiszen az egyhengeres változatokon kívül, találkozunk soros kéthengeres és soros négyhengeres motorokkal is a kínálatban. A lökettérfogat pedig 125 cm3 -től, egészen 1100 cm3-ig terjed. A most nálunk járt 650R ezek alapján egy középutas változat.

A 2024-es modell esetében a CBR650R alapja nagyrészt változatlan marad, csak néhány apró változtatás történt a 649 köbcentis soros négyes motoron. Ezen változtatást a Showa felfüggesztésnél és a Dunlop abroncsoknál találjukmeg. A CBR külső megjelenése azonban megújult, amely magában foglalja az új burkolatot, az ikerfényszórót, az ülést és a hátsó farok egységet, ami jelentősen javítja a motor alakját és megjelenését.

Ez a modell egy új, 5 hüvelykes, színes TFT műszerfalat is kapott, ami nagy előrelépést jelent az elavult LCD műszerfalhoz képest, és fel van szerelve mobiltelefon csatlakoztatási lehetőséggel a Honda RoadSync alkalmazás segítségével. A váltót is frissítették, de sajnos a gyorsváltót csak extraként tudjuk hozzárendelni. 


De az igazi durranás az új modellszéria esetében egyértelműen az E-Clutch, amely a Honda új E-kuplungja. Ez első alkalommal választható extraként. Az ECU-val együtt működő rendszer teljesen felszámolja a tengelykapcsoló használatát, lehetővé téve a gondtalan utazást megálláskor, elhúzáskor vagy sebességváltáskor. Ez egy meglehetősen egyszerű művelet, amelynek alkalmazása meglehetősen egyszerű a vezető számára. Amifontos, hogy az E-Clutch nem veszi el a vezetés örömeit, köszönhetően annak, hogy bármikor vissza lehet térni a kézi üzemmódra, és teljesen ki is kapcsolható. Az E-Clurch mindössze 180 ezer forintos extraként rendelhető. A gyorsváltó felára ennek az összegnek nagyjából a fele.

Ahogyan az ránézés alapján is várható, a Honda CBR650R egy rendkívül kényelmes, jól kezelhető motor. Első villáinak és a felfüggesztésének köszönhetően nagyon kényelmesen veszi a városi közlekedés és azok minőségbeli akadályait, de tökéletesen boldogul akkor is, ha autópályán, versenypályán jobban megkergetjük. Fordítva is írhattam volna, hogy azok számára, akik kellemes hobbieszköznek vásárolják, megadja a lehetőséget az általános hétköznapi használatra.

Kiegyensúlyozott, stabil mozgékony. Természetesen ne várjuk el tőle, hogy azonos képességekkel rendelkezzen, mint egy supersport motor, de igazán közel jár az élményhez. Az érem túloldala pedig az, hogy csupán 3,7 millióba kerül, amely a kényelmesebben megfizethető kategóriába sorolja.

A Honda CBR650R nagymértékben a 2014-ben megjelent, majd 2017-ben megújított CBR650F-re épül. Ugyanaz a gyémánt acél váz, de a villákat fejjel lefelé álló egységekre cserélték, illetve iker, négydugattyús ABS-rásegítéssel ellátott féknyergekkel van ellátva. A Honda 6 kg-mal csökkentette a súlyát, de ennek fele a CBR650R két literrel kisebb üzemanyagtartályának (most 15,4 literes) és 800 ml-rel kisebb olajkapacitásának köszönhető. Függetlenül a megoldástól, a végeredmény jól érezékelhető különbsége ad.

Menetpozíciója valamivel sportosabb, mint az előző F modellé, 30 mm-rel lejjebb és 30 mm-rel előrébb állított rudak nagyobb súlyt helyeznek az első kerékre az extra magabiztosság és motorozási élmény érdekében. A lábtartók 6 mm-rel magasabbak, de az ülésmagasság változatlan, 810 mm.

A 650 köbcentis motor teljesítménye változatlan az elődökhöz képest. Továbbra is 95 lóerős, 63Nm-es nyomatékmaximumát 9500-as fordulaton képes leadni és 12000-ig pörög a váltó. 3,4 másodperc alatt képes a 0-ról 100-as gyorsulásra és elméletileg 217km/h végsebességre képes. Ehhez képest nem rossz, hogy nagyjából 5,5 literes átlaggal el lehet vele közlekedni.

Az imént említett TFT kijelző nagyon jól átlátható és rendkívül informatív. Pillanat alatt rááll a szemünk, hogy a rajta megjelenő megfelelő információt megtaláljuk.

Összeségében a CBR650R egy remek kis gép. Sport motorsága ellenére kifejezetten kényelmes a kormányszög. Pont annyira kényelmes, mint amennyire sportos is tud lenni, Azok számára, akik most kezdenék ízlelgetni a versenypályák hangulatát, tökéletes kezdésnek találom ezt a gépet.

  • cbr650r cbr650r 2024 cbr650r teszt Honda CBR 650 R teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Újonc barát sportmotor – Honda CBR650R
    Újonc barát sportmotor – Honda CBR650R
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok