Elkezdődött a szezon az Országos Bajnokságban!
Kiváló egyéni teljesítmények és remek hangulat az első fordulóban, Grobnikban!
olvass továbbKiváló egyéni teljesítmények és remek hangulat az első fordulóban, Grobnikban!
olvass továbbElső pillantásra szinte alig észrevehető a változás a megújult Kamiqon, pedig, ha a részleteit megnézzük, akkor nagyon jelentős mértékben frissült a 2024-es modell. A csehek népszerű autója papíron SUV, de a hasmagasság alig különbözik egy hagyományos szedántól. Viszont pont annyival magasabb, mint amitől már jól érezzük magunkat.
olvass továbbA Toyota első elektromos járműve, mint ahogy az most japánban divatos, egy kódot kapott névként. Valahogy a Mézga család jutott az eszembe erről, hiszen Köbüki azaz MZ/X is a jövőben anagrammával jelölte a nevét. Hasonló a helyzet a Toyota esetében, hiszen a BZ a beyond zeroból (nullán túli) jön, a 4 a méretre utal, az X pedig ez esetben nem a kincset jelöli, hanem azt, hogy egy SUV-ról van szó.
olvass tovább2021-ben mutatkozott be az ötödik generációs RAV4 modellfrissített változata. Ettől az időponttól lett elérhető a plug-in hybrid (PHEV) meghajtás. A konnektorról tölthető hybrid különlegessége, hogy 18,1kW -os akkumulátora segítségével gyári adat szerint 75km-t, de odafigyeléssel akár még nagyobb távolságot is meg tudunk tenni tisztán elektromos motorral. Hogy mi ebben a Suzuki érintettsége? Az, hogy Across néven ez a márka is forgalmazza a járművet, elsősorban a Suzuki flotta a CO2 kibocsátásának a csökkentése miatt.
olvass tovább2024 első ORC futamán, a Rally Hungary-n láthattuk porolni a Esztert a jobb1-ben, és Csabit a megszokott bal1-ben.
olvass továbbA Toyota C-HR első generációja egy meghökkentő lépése volt a márkának. Mintha egy koncepció autó jelent volna meg tömeggyártásban. Részletei, karaktere az egész formavilág semmire nem hasonlított, mondhatnám azt is, hogy igazi egyediséget hozott a bakancs formára hajazó kompakt SUV-k sorába. 7 év után eljött a pillanat, hogy új modell váltsa az elsőt és tovább vigye annak hagyományát.
olvass tovább30 pluszos szalonautó: Kevesebb mint 900 km-t futott az első szentgotthárdi F Astra
olvass tovább2024-ben a Mazda 3 Nagisa meglepő autónak tűnhet. Nem arra gondolok, hogy külsőjében, formájában hozott eget rengető változást a modellfrissítésen átesett 3-as. Egyáltalán nem erről van szó. A különutas megoldásairól ismert gyártó inkább azzal lep meg bennünket, hogy a belső tér kialakításánál egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy mit jelet manapság a mainstream.
olvass továbbA BMW márka vevőköre és talán megítélése is nagyon heterogén. Talán ez hazánkban még jellemzőbb, de a legtöbb „béjemvést” meg-meg szólják mások. Ennek talán leinkább az irigység az oka. De BMW-n belül van egy típus, amelyik valahogyan kívül esik minden kritikától. Ez pedig az 5-ös széria. 52 éve jelent meg az első generáció, mára pedig a nyolcadiknál járunk. Egy újabb mérföldkő, egy új standard a vezetői szedánok sorában.
olvass továbbA harmadik generációs Kuga nem először vendégeskedik nálunk és attól függetlenül, hogy a kor már meglátszik rajta, ügyesen állja a sarat a rengeteg versenytárssal szemben. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, széles motor és felszereltség kínálata pedig továbbra is vonzó a vásárlók körében.
olvass továbbEddig csak Kiss Norbi Kápolnai Macskaárvaháza díszítette virtális versenyautóit.
olvass tovább1997 óta ismerjük. Talán az egyik legismertebb zöld autó, amely határozottan nem a külsőjével hódított. 2008-ra már az egymillió darabos értékesítést elérte világszere, mára pedig már a kétmilliós eladást súrolja. Hogy miért? Mert az a fajta vágy egyre több emberben megfogalmazódik, hogy a lehető legkisebb környezeti terheléssel közlekedjen. Ebben pedig a Toyota és azon belül a Prius az első.
olvass továbbAz EV9 hatalmas. Van nála nagyobb méretű a kategóriában, de a szögletes formája miatt jelentősen nagyobbnak látszik még annál is, mint amekkora. Így az első gondolatom a címben szerepel. Nem a szó negatív értelmében, hanem kizárólag a robosztus kiterjedése végett. A KIA tehát úgy döntött, hogy 5 méter fölött is leteszi a névjegyét.
olvass továbbElsőként Kiss Norbert ötszörös kamionos Európa-bajnok autóversenyző tesztelte a dinamikus, de kényelmes túrahajót.
olvass továbbA tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon. A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).
olvass továbbKínai autók, elektromos autók. Talán ez a két olyan fal, amit a mai világunknak meg kell emésztenie. Amikor az első kínai márkák megjelentek, akkor mindenki kicsit kétkedéssel fogadta őket. A kínai, mint fogalom, kevésbé volt pozitív jelző. Benne volt a gagyi, a nem megfelelő minőség és az olcsó. De volt egy pillanat, amikor elkezdünk azon gondolkodni, hogy ez már nem igaz. Kína hatalmas, megfér ebben az országban és így a fogalom mögött is minden. A nagyra tartott brandek szinte kivétel nélkül részben vagy egészben ott készülnek. És aztán megjelent hazánkban is a BYD.
olvass továbbA Duna Autó Zrt. megnyitotta az ország első és egyetlen Renault-Dacia Battery Repair Workshop (BRW) műhelyét, amely egyedülálló lehetőséget kínál a villanyautósoknak, hogy elsősorban a garanciaidő alatt, de akár azt követően is, akkumulátoraikat a legmagasabb szakmai színvonalon, gyári támogatással javíthassák vagy felújíthassák. Ezzel az újítással az óbudai cégcsoport megerősíti elkötelezettségét az innovatív és fenntartható autóipari megoldások iránt, és egyértelműsíti a vállalat elsőrangú pozícióját az elektromos járművek területén.
olvass tovább• Megérkezett a BYD új, Super DM (DM: Dual Mode) hajtáslánca: a márka első európai plug-in hibridje a Genfi Autószalonon debütál • Itt a BYD TANG új sorozata: innovatív hétüléses elektromos SUV, prémium szolgáltatásokkal és összkerék-hajtással • A BYD bemutatja luxusmárkáját a YANGWANG-ot: az új energiájú hajtásláncok csúcsa, a YANGWANG U8 • A DENZA D9 tavalyi, Müncheni Autószalonon megrendezett bemutatója után itt a BYD prémiummárkájának újabb európai újdonsága, a DENZA N7 • A BYD a 4-es pavilon 4221-es standján, közel 1000 négyzetméteres területen állít ki a 2024-es Genfi Autószalonon. A márka sajtókonferenciája február 26-án hétfőn, 11 óra 45 perckor kezdődik
olvass tovább• Visszatér az ikonikus sárga szín a megújult Juke városi crossoveren • Széles körű fejlesztések a belső térben a pontosabb illesztések, a finomabb kidolgozás, az ergonómia és a kényelem javítása érdekében • Az N-Sport felszereltségi szint bevezetése, egy új kategória a modellcsaládban • A továbbfejlesztett Juke gyártása hamarosan elkezdődik a Nissan sunderlandi üzemében
olvass továbbA Budapest Open Road Days fesztiválon adja első budapesti nagykoncertjét idén a 35 éves Tankcsapda. A június 27-29. között megrendezésre kerülő fesztivál helyszíne a Műegyetem rakpart lesz a Petőfi híd és a Szabadság híd között. A motorozás rajongóit összefogó közösség, az Open Road Riders Community által szervezett márkafüggetlen motoros, családi és zenei fesztiválon összesen 13 programhelyszínnel és 4 zenei színpaddal várják a fesztiválozókat – közölték a szervezők a február 14-én megtartott program- és helyszínbejelentő sajtótájékoztatón Budapesten.
olvass tovább