Kovács Ádám, a nagy visszatérő, a dobogó második fokán végzett a Histo Cup-on!
A balesetéből felgyógyuló Kovács Ádámot kétszer is a második helyen intette le a kockás zászló a Salzburgringen.
olvass továbbA balesetéből felgyógyuló Kovács Ádámot kétszer is a második helyen intette le a kockás zászló a Salzburgringen.
olvass továbbAz iX nem is autó. Legalábbis nem a hagyományos értelemben. Ez inkább egy elegáns, bőrkristályos, halkan lebegő nappali, amit valaki véletlenül négy kerékre szerelt. Ha a BMW i3 volt az IKEA-szoba, ami elsőre furcsa, de otthonos, akkor az iX annak a gazdag rokona – az a belvárosi penthouse, ahol a parketta sosem nyikorog, és a bőrfotelek egyértelmű részei a berendezésnek.
olvass továbbGyerekkorban mindenkinek volt valami mániája. Van, aki legózott, más a fakanalat pörgette a konyhában, és akad, akit a fém illat, a motor duruzsolása, a csavarhúzó hidege ragadott magával. Ha te is azok közé tartozol, akik már tízévesen tudták, melyik csavar hova való egy régi Ladában, akkor az autószerelés neked nem munka, hanem életforma. És hogy ez a szenvedély a mai világban is biztos megélhetést ad, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a sok elérhető munkahely szerte az országban. Ami pedig hab a tortán, hogy a fizetésekkel sem akadnak gondok általában.
olvass továbbA Mercedes-Benz SL-sorozata több mint hét évtizede a sportos elegancia és a luxus szimbóluma. Az 1954-es 300 SL „Gullwing” óta, amelynek szárnyas ajtói és korszakalkotó formaterve a mai napig ikonikus, az SL modellek a nyitott tetős autózás csúcsát képviselik. A „Sport Leicht” (sportos és könnyű) filozófiája a kezdetektől fogva meghatározza a sorozatot, ikonikus modellekkel vált a szabadság és a stílus szinonimájává.
olvass továbbA világ manapság elektromos krumplik – akarom mondani SUV-k – felé halad. Mindenki ilyenekkel akar közlekedni. Szerintem totális ízlésficam, de persze értem a logikát mögötte. A szép fogalma korszakonként változik, és ha valaki – mint én – a múltban rekedt, akkor számára a mostani valóság egyszerűen felfoghatatlan. Éppen ezért jelent friss levegőt, plusz oxigént, ha olyan autót tesztelhetek, mint a Z4 – ráadásul hathengeres motorral és manuális váltóval. A szépség „régi” megtestesítője ez: egy lassan letűnő kor utolsó, makacs darabja.
olvass továbbAz elmúlt egy hetet a nemrégiben megjelent BMW M5-tel töltöttem. Mindenféle körülmények között: szakadó esőben, rekkenő hőségben, autópályán, városban, kis kanyargós utakon is volt szerencsém tesztelni ezt a fenevadat. Egy olyan gép ez, amely egyszerre tud kezes bárányként viselkedni, majd hirtelen farkasként ordítani fel, ha úgy tartja kedve.
olvass továbbA Dakar Ring után a Bruck-i gokartarénába látogatott Ádám, ahol győztesként zárta a versenyt.
olvass továbbA BMW M 1000 XR nem csupán egy motor – egy érzés, egy utazás, egy technológiai csoda, ami a versenypálya és a kontinenseket átívelő túra szellemét ötvözi. Ha azt hitted, hogy a négyhengeres szupersportok világában már nincs hova fejlődni, akkor itt az ideje, hogy átgondold! Ez a gép minden eddigi elképzelésedet felülírja. A gyártó legfejlettebb és leginkább versenyszerű sport-túra motorja a hétköznapi használat kényelmét ötvözi a pályára szánt teljesítménnyel. De vajon megéri-e a magas árat, és milyen a valóságban? Nézzük közelebbről!
olvass továbbSok mindent kifejez a cím, és azt hiszem, legalább annyira személyes vonatkozású, mint amennyire a főszerepben lévő két, tökéletes paripa adta helyzet. Azt érzem, hogy az elmúlt nagyjából 5,5 éves autós szakmai pályafutásom csúcsára kerültem ezzel a felkéréssel, hogy összehasonlíthatom a kifutó Continental GT-t az újjal. A hibátlant a tökéletessel. A csodálatost a gyönyörűvel. Mindent lehet, főleg, ha nem is az a cél, hogy győztest hirdessünk, hanem a jogos örököst mutassuk be egy különleges korszak után.
olvass továbbAkármit is hoz a divat, és az ebből következően az eredeti Minik formavilágában megjelenő „Maxik”, a forgalom, a profit és így a fennmaradás zálogát jelentik. A Mini viszont egy háromajtós álom, amely talán akkor teljesedik ki igazán, ha a tetejét is leválasztjuk róla. A legbrittebb német autó legújabb és talán legfeltűnőbb darabját, a Mini Cabriót teszteltük az elmúlt napokban. Habár a késő tavasz mostanában inkább kora őszbe hajlik, azért akadt néhány eső- és didergésmentes nap, amikor teljes fényében, azaz lehúzott tetővel próbálhattuk ki ezt a csodás járgányt.
olvass továbbA Volkswagen ID. Buzz GTX a hagyományos Bulli kultúrát a modern elektromos korszakba repíti, de most már sportosabb, gyorsabb és technológiailag fejlettebb változatban. A GTX változat nem csak a formájával, hanem a teljesítményével is igyekszik lenyűgözni, de felmerül a kérdés: vajon ugyanezzel a dizájnnal, hagyományos akár dízelhajtással vagy PHEV-vel is nagyobb siker lett volna?
olvass továbbA modern autóipar egyik legizgalmasabb trendje a hagyományos teljesítmény és a zöld mobilitás harmonikus ötvözete. Ezt a filozófiát testesíti meg a Cupra Leon VZ Plug-in Hybrid kombi, amely nemcsak lenyűgöző gyorsulást és élvezetes vezetési karaktert kínál, hanem kiemelkedő üzemanyag-hatékonysággal is rendelkezik. Kombinált használat mellett akár 2-3 literes átlagfogyasztás is elérhető, feltéve, hogy a vezető kihasználja a plug-in hybrid technológia előnyeit.
olvass továbbA "kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad" filozófia valóban ritkán valósul meg az autóiparban – de az E 53 Edition 1 minden ellentmondást felold. Ez nem csak egy autó, hanem egy mérnöki csoda, ami minden kívánságot igyekszik kielégíteni professzionális szinten.
olvass továbbA Skoda Kodiaq nem a legextrémebb SUV a piacon, de pontosan tudja, mit kínál: megbízható alapokat, okos technikát és gyakorlatias megoldásokat. A tesztelt 2.0 TDI 200 lóerős, 4x4-es változat pedig pontosan azt bizonyítja, hogy a Skoda továbbra is a tartós értékeket helyezi előtérbe – anélkül, hogy lemaradna a modern világ igényeiről.
olvass továbbToronymagasan a legnépszerűbb elektromos autó új változatát teszteltük, a lényegesen megújult Model Y-t. Valahol a határán érzem a típust az új és a modellfrissítés között. Annyi biztos, hogy mind külsőjében, mind pedig belső megjelenésében, műszaki tartalmában változott az elődjéhez képest. Ha úgy tekintünk rá, mint egy evolúciós típusra, akkor inkább az előbbi, ha laikusként tekintünk rá, akkor a lámpatesteken kívül kevés szembetűnő változást veszünk észre. Pedig jócskán akad említésre méltó különbség. Lássuk!
olvass továbbA Cupra, a VW konszern legfiatalabb dinamikusan fejlődő márkája. A Tavascan modell bemutatásával ismét bizonyítja, hogy a magas minőség és az extravagáns dizájn nem feltétlenül jár exkluzív árkategóriával. A márka második teljesen elektromos modellje kompromisszum nélkül ötvözi a lenyűgöző megjelenést, kiváló teljesítményt és modern technológiákat - mindezt egy versenyképes áron.
olvass továbbA tavasz raliautóban találta a miskolci ralipárost.
olvass továbbRacionális, európai, logikus. Ezek a szavak jutnak először eszembe, ha a vadonatúj BMW X3 kormánya mögött ülök, és annak dízel változatát, a 197 lóerős, kétliteres motorral szerelt verziót nyüstölöm. Ha egy hazugságot elég sokszor ismételnek, sajnos mindenki elhiszi – ezt az élet minden területén tapasztalhatjuk. Így jártunk a dízelmotorral is, és ezért tart ott az európai autógyártás, ahol jelenleg. Szerencsére vannak kivételek, és szerencsére a BMW nem hajlandó felülni ennek a hullámnak.
olvass továbbEz a W108-as még ma is gond nélkül tartja a 150 km/h-s tempót
olvass továbbA MINI márka mindig is szinonimája volt a sportosabb vezetési élménynek és most, az elektromos korszakban is képes megőrizni egyedi karakterét. A MINI Aceman S JCW (John Cooper Works) egy igazi utcai rallyfeelinget kínáló elektromos autó, amely nemcsak környezetbarát, de kimagasló teljesítményt és stílust is kínál.
olvass tovább