A Robert Bosch-sztori: egy autóipari legenda nyomában

  • szeptember 13, 2024

Robert Bosch személyét számos legenda övezi. Vajon korának kőkemény vállalkozója, gondoskodó jótevő vagy inkább egy „makacs sváb” volt a világraszóló innovációiról ismert nagyvállalat egykori alapítója? Ki volt ő, és mit hagyott az utókorra? Tabudöntögető időutazásra hív a Bosch Magyarország Podcast legfrissebb epizódja, melyben megelevenedik az autóipar hőskora.

olvass tovább

Ha újra fiatal lennék – BMW CE 02

Ahogyan a személygépkocsik esetében, úgy a kétkerekűeknél is elindult a teljes elektrifikáció. Természetesen már az utcaképet ellepik az elektromos rollerek, de ellentétben például Kínával, az elektromos robogók, motorkerékpárok igazi forradalma az öreg kontinensen még nem érkezett el.

olvass tovább

SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4

A vadonatúj Mini Countrymanből már több is járt nálunk. Volt egy erősebb és egy általánosabb használatra szolgáló benzinmotoros is a kezeink között. Ami viszont hiányzott a listáról az a tisztán elektromos változat. Ebből is van két verzió, egy vadabb négykerék meghajtásos 313 lóerős és egy gyengébb első kerekes 204 lóerős. Természetesen mi az erősebbet teszteltük.

olvass tovább

Élmény bármikor – BMW 440i xDrive Coupé

Szinte hihetetlen, mintha most történt volna, hogy nálunk járt a négyes széria második generációja. Pedig nem most volt, ennek már kicsit több, mint három éve. Az akkor még rendkívül szokatlan, mostanra már szinte megszokottá vált. A feltűnő hűtőmaszk a hétköznapok része lett. Eljött az idő, hogy modellfrissítésen essen át a négyes coupé.

olvass tovább

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS

Vannak motorok, amelyek már akkor is vonzalmat keltenek bennünk, ha álltukban meglátjuk őket az utcán. Szebbnél szebb naked motorok, café racerek, chopperek, cruiserek tarkítják az utakat. Sőt, a népszerű túraendúrok között is vannak kifejezetten szép darabok. Az viszont biztos, hogy a BMW legújabb endúró típusú formatervei nem elsősorban a szívnek, sokkal inkább a racionalitásnak szólnak. Nehéz eldönteni, hogy ez jó vagy rossz stratégia, de az biztos, hogy ha engem kérdeznek, az új F 900 GS nem a külsejével fogott meg.

olvass tovább

„A jól érzem magam” faktor – BMW R12 NineT

Az R12 NineT, hasonlóan, mint a nevében R12 előtaggal nem rendelkező elődje, nem a teljesítményről, hanem elsősorban az érzésről szól. A retro stílus és a modern technika különös egyvelege, ahol a lényeg, hogy motorozás közben jól érezzük magunkat. A boldogság forrása nagyon nehezen meghatározható, hiszen szerencsés esetben az érzéseink érzésekből fakadnak és arra reflektálnak. Az viszont bizonyos, hogy a gyönyörű hang, a jó minőség és a kiváló motorozhatóság szükséges hozzá.

olvass tovább