22.000-es fordulaton! – Fiat Turbina
Hagyományos dugattyús motor helyett gázturbina? Miért ne? A Fiat megmutatta, hogy ilyet is tud!
olvass továbbKiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.
Hagyományos dugattyús motor helyett gázturbina? Miért ne? A Fiat megmutatta, hogy ilyet is tud!
olvass továbbAz elektromobilitás nem 21. századi vívmány, amit jól mutat ez a '40-es évek elejéről származó elektromos kisautó is, ami már akkor is megállta a helyét.
olvass továbbNem volt ismeretlen terep az ilyesféle járművek megalkotása a szovjet mérnökök számára, ám itt bele kellett adni apait-anyait, hogy az elvtársak ne fagyjanak meg a kemény téli időszakban.
olvass továbbA 2000-es évek elején a hajtáslánc „fűszerezése” nélkül is, csupán belső égésű motorból képesek voltak kihozni ilyen fogyasztási értéket. Ráadásul ezt nem csak papíron tudja, ez tényleg csak ennyit kér!
olvass továbbA Kia mára sikeresen bebizonyította, hogy van olyan jó, mint a felsőbb kategóriás gyártók, sőt... Ennek egyik ékes példája a Kia CEED. Egyre magasabb minőségi szint és az eddig is már meglévő megbízhatóság jellemzi az egész termékpalettát.
olvass továbbAz internet világának köszönhetően láthattunk már több ilyen furcsa szerzeményt, de azokkal ellentétben ennek célja is van. Mivelhogy ez egy alagútban használatos mentő teherautó.
olvass továbbNem, nem! Ez nem diesel! Bármennyire is furcsa, az egyik leghíresebb és legnagyobb dízelmotor gyártó vállalt előállt egy saját teherautóval, ami ráadásul elektromos hajtású. Mi van?!
olvass továbbÍgy kell kinéznie egy modern harci gépjárműnek! Kérdés, hogy miként teljesítene? A kérdésre a választ megadja, hogy a már jól bevált, több mint két évtizede használatos Caesar ágyút hordozza.
olvass továbbA KrAZ külön erre a célra fejlesztett alváza a 7634NE, ami a Neptun, hajók elleni rakétarendszer hordozója és indítójaként szolgál. Éles bevetésére sajnos nem kellett sokat várnia.
olvass továbbElgondolkodtató a dolog, hogy hazai viszonylatban hol merülhet fel az igény egy ilyen monstrum használatára. Valószínű nem túl sok helyen, viszont a tőlünk észak-keletre lévő országokban valószínűleg annál inkább, mivel Fehéroroszországban gyártják ezt a szépséget.
olvass továbbAz Iveco a Nikolával karöltve elhozta a közúti fuvarozás következő generációját. Itt az üzemanyagcellás elektromos teherautó! A fenntartható és hosszútávú jövő valódi kulcsa!
olvass továbbÍzig vérig Britt versenyautó, ami a szigetország autógyártását jellemzően megosztó formavilággal látott napvilágot. De mint szokták mondani, ne a külső alapján ítélj... Küzdött eleget a sikerért.
olvass továbbNem kicsit hasonlít a legendás F40-es Ferrarira, de nincs is ezzel baj, mert ami jó volt, azt mindig megpróbálták lemásolni, vagy valami hasonlóan jót alkotni. A Venturi sem lőtt félre!
olvass továbbMondhatni, a Japán Hummer. Azért is hasonlít a külseje a H1-esre, mert katonai vonalon a legtöbb kategóriában hasonló a csapásvonal, formaterv tekintetében. Alapvetően katonai célokra fejlesztett jármű, de ennek is, mint a Hummernek, létezik polgári változata.
olvass továbbNagy hasonlóságot mutat a filmsztár DeLoreanel, de nem koppintásról van szó, mivelhogy az SV-1-et már akkor gyártották amikor a másik még elméletben sem létezett. Története viszont nem olyan fényes.
olvass továbbHa eljönne az apokalipszis és egy járművet lehetne választani, én biztosan ezt választanám! Akkor már úgy is mellékes tényező lenne a 125 literes 100 kilométerenkénti fogyasztás. Ráadásul ezzel még a torlódás sem lenne probléma.
olvass továbbA Samara hallatán nem épp ez jut először eszébe az embereknek, hogy rally. Sokkal inkább egy kultikus népautó képe a 80’-as 90’-es évekből. Ez a hétköznapi unalmasnak mondható kis autó is lehetett azonban izgalmas.
olvass továbbA Firebull számára nem létezik megközelíthetetlen terep. Amelyik tűzoltóság magáénak tudhat egy ilyet, annak a körzetében élők, vagy éppen a közeli "kerek erdő mélyén lakók" is biztonságban tudhatják magukat.
olvass továbbSajnos már nem nagyon van, de nagyon kellene! Aki érintett a témában, az biztosan felkapja a fejét, mivel léteztek Wankel motoros Ladák! Azt hiszem nem nagyon kell magyarázni, hogy ez mekkora élvezeti faktort jelent.
olvass továbbTermészetesen nem volt röpképes és nem is az volt a célja. A repülőgépgyártásban használatos gyártási technológiákat alkalmazták a gyártás során.
olvass tovább