www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Rezsicsökkentős négykerekű – 3 liter/100 km

Rezsicsökkentős négykerekű – 3 liter/100 km

  • Nyúl Benjamin
  • október 09, 2022
  • Komment

A 2000-es évek elején a hajtáslánc „fűszerezése” nélkül is, csupán belső égésű motorból képesek voltak kihozni ilyen fogyasztási értéket. Ráadásul ezt nem csak papíron tudja, ez tényleg csak ennyit kér!

A mindennapok része lett az egyre tudatosabb energiafelhasználás és fogyasztás csökkentés. Ezáltal sokak számára az első nagyobb lépcső ahol ez megoldható, a szeretett négykerekűjük havi bérletre való cseréje lesz. Erre a helyzetre kínálhat megoldást a Volkswagen AG csoport két kisegere, az Audi A2 3L és a Volkswagen Lupo 3L.
Nézzük mennyire lehet jó választás, egy ilyen 20-as éveit taposó kisautó! A fogyasztás oltárán kompromisszumot kell kötnünk. Mind közül talán a legkisebb dolog, hogy méretei miatt az 5. utasnak már nem jutott hely. A kicsit nagyobb probléma, hogy a legtöbb modellben nincs légkondi, szervokormány és semmi olyan extra, ami a kényelmet szolgálja. A későbbi szériás modellekből már lehet valamivel felszereltebbeket is találni.

A géptető alatt egy soros 3 hengeres, 1.2 literes turbódízel ketyeg, ami egészen pontosan 61 lóerőt és 140 Nm nyomatékot képes kiadni magából. Mindezt a teljesítményt egy 5 sebességes robotizált váltón keresztül juttattja az aszfaltra. És ez mire elég? A 800 kg-os kasznit, 14.5 másodperc alatt gyorsítja fel 100km/h-ra. De ez kit érdekel?! A kis 34 literes tankjával, amit a jelenlegi hatósági áron 16.320 Ft-ért tankolhatunk tele, 1133 kilométert tehetünk meg! Így kevesebb, mint 1500 forintból tehetünk meg 100 kilométert. Ugyanez a távolságot, tömegközlekedéssel, teljes árú menetjeggyel majd 2000 Ft-ból tudjuk megtenni. Kimondhatjuk, hogy eddig egész jól állunk.

De itt jön hozzá az, amit a tömegközlekedésnél nem kell megfizessünk közvetlenül: a karbantartás és fenntartási költségek. Ennyi év alatt sajnos már előjönnek a hibái, vagy a „gazda” nélküliségből eredő, elmaradt forgó-kopó alkatrészek cseréjének elmulasztása. Egy ilyen autónál, ahol a spórolás a fő szempont, ezen tényezők felett nem hunyhatunk szemet. Maradt még egy lényeges dolog, mégpedig az, hogy mennyiért is szerezhetünk be egy ilyet kis csodabogarat. A piaci áránál talán a kínálat még aggasztóbb, mivel Magyarországon jelenleg mindösszesen 5-6 darab eladó ilyen autót találunk, 500 ezer Ft-tól 1.2 millió forintig. De megnyugtató látni, hogy akad majd 500.000 km-ert futott példány is.
Összegezve elmondható, hogy egy igazán jó kis konstrukció, ha megtudunk békélni a hiányosságaival. Az viszont biztos, hogy nem ezzel fogunk üzleti útra, vagy családi nyaralásokra indulni. Bár megjegyzendő, hogy az autópálya tempó sem jelent számára problémát, megtartva csekély fogyasztását. Számszerűsítve ez annyit jelent, hogy 130km/h-ás tempónál, mindösszesen 2300-as fordulaton pörög a kis diesel, és csupán 3.5 litert kér 100 kilométereként. Azt pedig, hogy megéri-e egy ilyen viszonylag magas bekerülési árral rendelkező nem fiatal autóba belevágni, azt mindenkinek magának kell eldöntenie és utánaszámolnia. Ha sikerül egy jól karbantartott példányt kifogni megfelelő áron, akkor jó alternatívája lehet akár a tömegközlekedésnek is.

  • A2 3L audi lupo 3l volkswagen

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
    • Négykeréken
    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX
    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX
    • Négykeréken
    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer
    Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú
    Színt visznek a mindennapokba – bárki megvásárolhatja az autista művészek illusztrációival díszített különleges tárgyakat
    Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin
    Világpremier a CES kiállításon: a Volkswagen integrálja aktuális modelljeibe a ChatGPT szolgáltatást
    Miért egyedülálló az Audi Q6 e-tron prototípus fóliázása?
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro

    Az autóiparban kevés márkának sikerül olyan tökéletesen megalkotnia a kombi változatot, hogy az valójában még a szedánnál is sportosabb és vonzóbb megjelenést kölcsönözzön az autónak. Az Audi pontosan ebbe a kategóriába tartozik – míg sok gyártónál a kombi csupán egy praktikus, de esztétikailag kompromisszumos választás, addig az A6 esetében a kombi verzió valódi stílusikont jelent.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX
    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

    A Volkswagen ID. Buzz GTX a hagyományos Bulli kultúrát a modern elektromos korszakba repíti, de most már sportosabb, gyorsabb és technológiailag fejlettebb változatban. A GTX változat nem csak a formájával, hanem a teljesítményével is igyekszik lenyűgözni, de felmerül a kérdés: vajon ugyanezzel a dizájnnal, hagyományos akár dízelhajtással vagy PHEV-vel is nagyobb siker lett volna?

    olvass tovább
    Négykeréken
    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer
    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer

    Az elektromos autók világa egyre szélesebb kínálatot nyújt, és a Volkswagen ID.7 Tourer egy olyan modell, amely ebből a kínálatból számos területen kiemelkedik. Hosszú hatótávval, remek teljesítménnyel, csendes utazási környezettel, magas színvonalú összeszerelési minőséggel és bőséges helykínálattal azt bizonyítja, hogy ez egy igazán jó autó.

    olvass tovább
    Hírek
    Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú
    Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú

    Nehéz-e női vezetőként helytállni az autóiparban? Mennyire hatnak ránk a színek autóvásárláskor? Nőként valóban könnyebben azonosulunk az elektromos autózással, mint a férfiak? Zakariás Fruzsinával, az Audi márkaigazgatójával beszélgettünk női szemmel az autóiparról, a vásárlási döntéseinkről és az elektromobilitás jövőjéről.

    olvass tovább
    Hírek
    Színt visznek a mindennapokba  – bárki megvásárolhatja az autista művészek illusztrációival díszített különleges tárgyakat
    Színt visznek a mindennapokba – bárki megvásárolhatja az autista művészek illusztrációival díszített különleges tárgyakat

    Eddigi legnagyobb volumenű projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy nagylelkű partnernek köszönhetően minden eddiginél magasabb szintre emelje eddig is sikeresen működő aukciós kezdeményezését az autizmussal élő fiatalok és családjaik megsegítésére. Az általuk támogatott otthonokban élő művészek alkotásaival díszített mindennapi használati tárgyak az autizmus sokszínűségére és a társadalmi elfogadás fontosságára hívják fel a figyelmet – és nem mellesleg bárki megvásárolhatja őket az immár hagyományossá vált művészeti árverésükön.

    olvass tovább
    Hírek
    Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin
    Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin

    • Innovatív hajtásrendszerével az Audi RS Q e-tron győzött a legkeményebb sivatagi ralin • A Carlos Sainz/Lucas Cruz páros megszerezte negyedik egyéni győzelmét • Gernot Döllner: „Az Audi ismét felállított egy mérföldkövet” Történelmet írt az Audi: a világ legkeményebb sivatagi raliján az Audi RS Q e-tron révén először győzött egy elektromos hajtással, nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval ellátott, kis károsanyag-kibocsátású prototípus. A Carlos Sainz/Lucas Cruz spanyol páros körülbelül 7900 kilométer után egy óra húsz perc előnnyel szerezte meg az Audi első győzelmét a Dakar Ralin. Mattias Ekström/Emil Bergkvist szintén célba ért.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok