Előre vagy hátra?! - Ziegler TRV ZE1
Az internet világának köszönhetően láthattunk már több ilyen furcsa szerzeményt, de azokkal ellentétben ennek célja is van. Mivelhogy ez egy alagútban használatos mentő teherautó.
A TRV ZE1 " Merkúr"-t a németországi Giengenben székhellyel rendelkező Ziegler Group tervezte és gyártotta. Az alapját, az alvázat jól láthatóan egy vagy mondhatni kettő Iveco Eurocargo adta. Minden európai szabványnak és előírásnak megfelelően építették és tervezték. Egyedülálló a maga nemében, mivel olyan mondhatni egyszerű problémákra ad megoldást, hogy például nem kell megforduljon az alagútban a mentést követően, ami sokszor kivitelezhetetlen vagy túl sok időt vesz igénybe, ami emberek életébe kerülhet.
Az alagút tüzek esetén két fő probléma áll fenn, amiből az első az oxigénhiány mivelhogy az égés során elhasználódik, a második pedig az előbb leírt fordulási nehézségek. Oxigénhiány esetén a belső égésű motorok nem képesek megfelelően üzemelni. Ezt kiküszöbölve a Merkúr dupla elektromotoros hajtásrendszert kapott, egyenként 76,6 kW-os teljesítménnyel. Tengelyenként található egy elektromotor, így, ha valami oknál fogva az egyik megadja magát a második képes kihúzni a csávából.
Méreteit tekintve nem egy túl nagy gépezet a dupla fülke ellenére sem, mivel a 3800-as tengelytáv mellé egy 6,6 méteres hossz társul, ami jelen esteben inkább előny, mint hátrány. Mire is elég ez? A vezető fülkék 2 személyesek, de éles bevetésen csak 2 ember tartózkodhat a két fülke egyikében. A lényegi rész az „utas” rész, mivel itt 8 ülőhely és 4 állóhely fért el a kabinban. Mentő autó létére egy mini tűzoltó is, mivelhogy kapott két darab 200 literes víztankot is, ami a mentés során, ha szükséges használható.
Egyéni megrendelés esetén kérhető volt testre szabva egyéb opcionális felszerelésekkel is, de erre nem igazán került sor, mivel legjobb tudomásunk szerint a képen szereplő egyetlen darab készült belőle.Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!