Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.




Konzervatív nyugalom – Audi Q8 55 Sportback e-tron

Idén tavasszal mutatták be a sajtó számára a megújult e-tront, amely a keresztségben a Q8 előtagot is megkapta. Rögtön két modellel is debütált a márka, mégpedig a hagyományos és a sportos vonalvezetésű Sportback formával. Műszaki alapjaik teljesen megegyeznek, egyedül a karosszéria kialakításban van különbség, amelynek révén a Sportback kisebb légellenállással és ebből következően jobb hatótávval és kisebb hátsó fejtérrel rendelkezik.

olvass tovább

Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500

Amikor a kollégám jelezte, hogy egy CL500-at fog elhozni tesztelésre, akkor őszíntén megmondom,, hogy elsőre a Mercedes jutott az eszembe. Persze tudtam, hogy motort fogunk tesztelni, de valahogy ez a betűkombináció ezt a képet hozta elő rögtön a fejemben. A régi és az új, mint képvilág, különleges módon mégis megmaradt a próbakörök, motorozások során. Természetesen más teljesítményt és élményt okozva, mint a négykerekű CL esetében, de ez egyáltalán nem negatív kijelentés. A Honda CL500 más módon ikonikus.

olvass tovább

Irgalmatlan – BMW XM

A BMW XM minden szempontból egy „leg”. Legnagyobb, legdrágább, legmegosztóbb. Sok embernek, mint ahogy nekem is, első látásra nem tetszik. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg komment lesz a képek alatt, amelyekben az olvasók kifejtik, hogy mennyire rondának látják ezt a formát és még ingyen sem kellene nekik. Hát elmondom, hogy ezeknek az embereknek a többségének nem is lesz, hiszen a tesztautó 76 millió fölött volt. De ennél sokkal érdekesebb, hogy megérteni és megszeretni ezt az autót nem megy pár pillanat alatt. Nekünk is csak akkor sikerült, amikor visszaadtuk és átültünk egy másik kocsiba.

olvass tovább

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Nem fiatal már az XE nagymacska, de még fitten szaladgál az utakon. Köszönhetően a benne duruzsoló, meglehetősen erős motornak, másrészt a számos modellfrissítésnek, amelyen a modellciklus alatt átesett. Bár SUV lázban ég a világ, de a presztízs szegmensben azért egy magára valamit is adó márka rendszeresen hozza ki az újabbnál újabb típusokat, gondoljunk csak a BMW 3-as szériájára vagy éppen a Mercedes-Benz C osztályra. Így a Jaguarnak egyáltalán nincsen könnyű dolga.

olvass tovább

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

A napfény ezernyi csillogása úgy verődik vissza a rengeteg króm kiegészítőn, hogy szinte elvakít a látvány. Persze kár lenne, ha így történne, mert a BMW R 18 legalább annyira gyönyörű, mint amilyen jó vele motorozni. 345 kilós önsúlya észrevehetetlen a tökéletes kiegyensúlyozás és az alacsony súlypont miatt. Élmény és gyönyör, igazi motorozási extázis.

olvass tovább

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

A Suzuki legnagyobb túra-endúrója a V-Strom 1050DE vendégeskedett nálunk. A méltán népszerű V-Strom sorozat 20. évfordulóját ünnepli, így a tervezők mindent beleadtak, hogy ezt kellőképpen ütős módon tegyék emlékezetessé. A helyzetük nem könnyű, hiszen ez a kategória az egyik legtöbb versenytársat és a legkomolyabb technikai képességeket felvonultató osztály.

olvass tovább

Ikon – Mazda MX-5 Roadster

A Mazda MX-5, annak ellenére, hogy relatív fiatal modell, hiszen az első generáció nem több, mint 33 évvel ezelőtt jelent meg, talán a legismertebb roadster a világon. Sikerének kulcsa, hogy elérhető áron kínálja azt, amit a lenyitható tetejű autók képesek adni. A formavilág, valamint az érzés, ahogy a hajunkba csap a szél és ahogyan körbevesz a precízen összerakott szerkezet, egy különleges kiváltságérzést ad széles tömegek számára.

olvass tovább

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Kicsi, vagány és nagyon sárga. A 2020 végén modellfrissítésen átesett Swift Sport továbbra is egy feltűnő jelenség. Talán a legismertebb magyar márka már jó ideje nem Esztergomban készül, de valahogy mégis magunkénak érezzük. A Sport változat pedig ennél az érzésnél még többet ad, egy igazi versenyautós hangulatot és meglepően dinamikus képességet.

olvass tovább

Egyszerű és nagyszerű – Suzuki V-Strom 800DE

A ne ítélj elsőre mondás igazi cáfolata ez a fantasztikus motor! Bevallom őszintén, hogy első ránézésre egyáltalán nem fogott meg a 800DE. A csőrös kialakítás és a harsány svéd zászlóra emlékeztető színe nem villanyozott fel elsőre. Azt gondoltam, hogy kialakítása miatt egy főként terepre tervezett motort fogunk tesztelni, amely nagyon szűk rétegnek készül. Óriásit tévedtem!

olvass tovább

Meglepetések helyett – Mazda 6 20th years Anniversary Special Edition

A Mazda 6 20. évfordulóját ünnepli ezzel a különleges kivitelű modellel. Sokadik modellfrissítésen esett át a tavalyi évben a most futó széria, amely már 2012 óta az utak része. A még most is divatosnak mondható formavilágról talán nem is kell többet mondani ennél, hiszen külső jegyeiben egyáltalán nem venni észre a kort. A Mazda jelmondata lehetne, hogy a 11 az új 7, hiszen jellemzően ennyi év után új generáció érkezik, de a japán, külön utas márkánál egyáltalán nem meglepő, hogy nem a sztenderdek szerint működnek.

olvass tovább