www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C...

Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C Favoured Trim

  • Szőnyi Zoltán
  • március 20, 2024
  • Komment

Őszintén szólva a Mini széria általam legkevésbé kedvelt modellje mindig is a Countryman volt. A maxi Mini, önmagában egy oximoron, ráadásul a SUV láz kielégítése bármi áron nem abba a kategóriába esik, amitől jó érzésű bizsergés fog el. De mégis igyekeztem semleges hozzáállással közelíteni a harmadik generációs Countryman felé.

A Countryman 3 különböző benzines, egy dízel és két különböző teljesítményű teljesen elektromos meghajtású változattal startol. A mostani tesztünkben a belépő, 1,5 literes háromhengeres turbómotorral szerelt változatot próbáltuk ki, amelynek teljesítménye 170 lóerő. Ebből is egy magasabb szintű felszereltséget, az úgynevezett Favoured Trim változat volt a tesztpéldány. Talán ezt a cikk során többször is ki fogom hangsúlyozni, hogy a Minik úgy általában, így a Countryman is egy divatcikk. Ha pedig ebből az aspektusból közelítünk, akkor nem az ára a legfontosabb. Mindazonáltal, ha már itt tartunk, akkor a belépő modell 13,5 millióról indul, de a JWC 300 lóerős változatáért már 20,5 milliót kell fizetni, plusz természetesen az extrák tovább növelik a vételárat. A tesztautónk a kiegészítő extrákkal már 19 millió fölé röpült.


Nem szeretnék sokat időzni azzal, hogy megfejtsük, hogy ez sok vagy kevés. Amit én az elejétől figyeltem, merthogy most már ez az elvárásom a Mini modellekkel szemben, hogy képes-e boldogságot és mosolyt varázsolni az arcomra. Ha ezt tudja, akkor elfogadom tőle a felárat, ha nem akkor viszont megmarad annál, amit a drága, de funkciótlan tömegcikkekről gondolok.    

Rengeteg a változás az előző generációhoz képest. Az új modell kívülről lényegesen karakteresebb formavilágot hoz, mint az előző. Szögletesebb, egyenesebb vonalvezetéssel rendelkezik, ezáltal az off-road jelleget sokkal jobban kihangsúlyozza. A kerekek körül elhelyezett széles és fényezetlen műanyag elemek jelentősen emelik vizuálisan a karosszériát. A hűtőrács nagyobb, laposabb lett és a fényszórók is sokkal hangsúlyosabbak. Az egyenes vonalú tetősík változatlan, amely több színben is rendelhető. A tesztautón a legnagyobb, 20”-es kerekek voltak, de kimondhatjuk, hogy a belépő modell 18”-es kerekei sem számítanak kicsinek. Sok különböző színben rendelhető, továbbá felár nélkül dönthetünk különböző belső kárpitozások felől.


Az egész előző felsorolás lényege, hogy rengeteg variációban lehet összeállítani egy Countrymant. Mindezt azért, mert a Mini vevőkör imádja az egyediséget, a sokszínűséget, ez okoz számukra többletet, örömöt. Ez pedig a Mini esetében, ezen variációk miatt könnyedén elérhető.


Érdemes még pár szót ejteni az új Countryman hátsó részéről is. Amit a korábbi modell esetében is imádtam az az Union Jack-ket (Brit zászló) szimbolizáló hátsó lámpatestek. Szerencsére ez az új modellben is megmaradt, sőt a szélesebb, nagyobb méret miatt, továbbá azért, mert LED pöttyökből lett összerakva még mozgó grafikai elemekre is képest. Az új Mini még magasabb, mint az elődje, 1656mm magas, így a belső tere is jelentősen növekedett, a fejtér már nem szűkös.

Ha már a fejtérről esett szó, érdemes belül is alaposan megvizsgálni az új „nagy” Minit. A helyzet tisztázása végett, az autó 4433mm széles és 1843mm széles, tehát egy kompakt egyterűről beszélünk. Nem csoda, hiszen az új Countryman platformjának alapján megegyezik a BMW X1/X2 szériával, nem csak a mérete, hanem számos más uralkodó jegyei alapján is.


Főként a különleges, kerek OLED központi kijelző miatt a beltér tökéletesen egyedi, de azért rengeteg árulkodó jelet találunk, amely alapján látható a közeli rokonság. A BMW-s vastag kormány, a rajtuk található kezelőszervek, néhány funkciógomb mind-mind a bajor márkától köszön vissza. Ez egyébként egyáltalán nem baj, hiszen mindenki szeretne a prémium kategória vezetőjére hasonlítani, főleg azok, akik egy konszernen belül vannak. A BMW minőség és karakterjegyek egyáltalán nem kritikai észrevételek, bár általuk az egyediség azért csorbul általuk.

A belső tér óriásit változott. A régebbi modell is kifejezetten cool volt abból a szempontból, hogy egyediséget hordozott. Nekem elsősorban a középkonzolon elhelyezett krómozott, repülőgépes hatású kapcsolók tetszettek, kiemelten az indításhoz használható nagy piros kapcsolótól középen. Ehhez képest a mostani, új modell, sokkal letisztultabb, visszafogottabb. Nyoma sincsen krómnak. Helyette viszont egy egészen különleges gomb- és kapcsolósort találunk, amely immáron műanyagból készül. Sokáig gondolkoztam, hogy ez költségcsökkentésből adódik-e, de azt kell mondjam, hogy biztosan nem. A hangulathoz, stílushoz ezek a kapcsolók sokkal jobban illenek.  


Nagyon szép a kárpit, a légbeömlők kialakítása, formája és az egész beltéri hangulat remek. Ennek ékköve a középen elhelyezett 240mm átmérőjű kör alakú központi infotainement, amely a Mini hagyományokba illeszkedik egy modern formavilággal. A kijelzőn futó szoftver elsőrendűen végzi a dolgát. Az applikációk szögletes jellegét kihasználva a műszerfalon megjelenő egyéb információk, a kör szélén találtak helyet, ilyen például a hőfokállítás is. 
Grafikai megjelenésben is sokrétű a választási lehetőség, összesen 9 különböző, egymástól teljesen eltérő grafikai megjelenést kínál a Mini.

A csomagtartó is tágas, jól variálható 450 és 1530 liter között. Az ülések kényelmesek és szépek, a vezetési élmény pedig óriásit fejlődött. Eddig ezt még Countrymantől nem éreztem, de folyton mosolyra derült az arcom a szép megoldásoktól, amely a beltérben található, a kedvez online kutyustól, akit hangvezérléssel irányíthatunk, vagy csak egyszerűen azért, mert semmi máshoz nem volt hasonlítható a beltér elrendezése, csupa pozitív jelző miatt.

Motorikusan is kifejezetten kellemes a Mini, még ezzel az alapmotorral is. A fogyasztással sem volt probléma, vegyes használat mellett 7,4 litert fogyasztott a Countryman. A futómű is azt hozta, amit elvárhatunk egy ilyen típusú autótól.

Sokat ugyan nem változott a Mini Countryman a szememben megítélés szempontjából, de továbbra is hozta a boldogság érzést, még ha kevésbé is, mint egy valódi Mini. Másfelöl a Countryman inkább egyfajta életstílust, amelyhez a családi vonalat társítottak, amely magasztosabb idea, mintha csak az egyszerű, számokat hasonlítanánk össze. Remélem lesz alkalmunk még találkozni, mert üde színfoltja volt a hétköznapjaimnak.

@motorhang ????????MINI Countryman C Favoured Trim Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #mini #newmini #minicountryman #newminicountryman #countryman #newcountryman @minihu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Woop Baby (Extended Version) - Letherette
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 Mini Countryman teszt countryman countryman 2024 countryman teszt countyman favoured trim teszt Mini countryman teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4
    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4
    • Négykeréken
    Startvonalon – Mini Countryman John Cooper Works All4
    Startvonalon – Mini Countryman John Cooper Works All4
    • Négykeréken
    Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C Favoured Trim
    MINI: valami nagyot
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4
    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4

    A vadonatúj Mini Countrymanből már több is járt nálunk. Volt egy erősebb és egy általánosabb használatra szolgáló benzinmotoros is a kezeink között. Ami viszont hiányzott a listáról az a tisztán elektromos változat. Ebből is van két verzió, egy vadabb négykerék meghajtásos 313 lóerős és egy gyengébb első kerekes 204 lóerős. Természetesen mi az erősebbet teszteltük.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Startvonalon – Mini Countryman John Cooper Works All4
    Startvonalon – Mini Countryman John Cooper Works All4

    A kis autó, amely már messze nem kicsi. Formája, megjelenése a Minit sugallja, de erős túlnyúlásaival, méretes karosszéria elemeivel már távolról sem mondható mininek. Ettől függetlenül a Mini Countrymannek, amely a modellpalettában talán a legkevésbé áll közel hozzám, mégis sikerült megtartania azt a hangulatot, sportosságot és formavilágot, amitől mégis hű maradt önmagához. Megmaradt klasszikus, de mégis teljesen modern köntösben.

    olvass tovább
    Négykeréken
    MINI: valami nagyot
    MINI: valami nagyot

    Ismét nagyot alkotott a MINI. Az új Countryman legalábbis miniben a legnagyobb. No meg, a legsokoldalúbb.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok