www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Szépség és elegancia = siker – Mercedes-Benz CLE...

Szépség és elegancia = siker – Mercedes-Benz CLE Coupé 300 4Matic

  • Szőnyi Zoltán
  • március 09, 2024
  • Komment

Az elmúlt időszakban kezdtem egyre jobban az érezni, hogy szembe megyek az autópályán. Mintha csak én hinném azt egyedül, hogy a jó alakú, szép és dögös autók nem emelt hasmagasságúak és még csak nem is bakancs formájú a sziluettjük. Aztán egy csapásra megjött a válasz a CLE Coupé személyében, amely a C osztály és az E osztály coupé modelljeinek folytatásaként, azokat egybegyúrva jelent meg és biztosított arról, hogy az ízlésemmel nincsen semmi probléma. Csak a világ kezd borzalmas szürke lenni.

Annak érdekében, hogy a világ még színesebb legyen, rögtön nem is egy, hanem két CLE Coupét gyűjtöttünk be, természetesen két különböző színben. A hivatalos tesztautónk a CLE  300 4Matic volt, de csatlakozott hozzánk, egy 200 Coupé is. A mutatós képen kívül, ahol a patagónia vörös és a spectral kék színek együttes megjelenését is megcsodálhattuk, ez egy rendkívül jó alkalom volt arra is, hogy a valamivel több mint 3 millió forint árkülönbséggel rendelkező 300-ast össze lehetett mérni a belépő 200-as modellel, amely 258 lóerő helyett 204 -et kínál. Szintén fontos különbség, hogy nyomatékban sem azonos a két modell, amelyeket egyébként ugyanaz a 2 literes 4 hengeres erőforrás mozgat. A kisebb 320Nm, a nagyobb 400Nm nyomatékot tud maximálisan leadni. A sebességváltó természetesen azonos mind a kettő modellben, a 9 sebességes G-tronic automata végzi ezt a munkát.


Az árkülönbségért cserébe nem csak az extra lóerőket kapjuk meg, hanem a négykerék hajtást is, amellyel a belépő modell nem rendelkezik. Ha csak 4Maticot szeretnénk, akkor 1 millióval kell többet fizetnünk az extrákat még nem tartalmazó belépő felszereltségű 200 CLE 4Matic-ért, összesen tehát 21,8 millió forintot. A tesztautónk természetesen ennél sokkal többet, szinte az összes elérhető extrát tartalmazta, így lett a 24 milliós listaárából 33 millió.


Nem terveztem, hogy rögtön az árakkal fogok foglalkozni, de talán ez az a pont, ahol érdemes egyből összevetni a két modellt és átgondolni, hogy érdemes-e kifizetni ezt a többletet. A rövid válasz, hogy amennyiben a pénztárcánk nem szab határt, akkor igen, hiszen jelentős a motorikus fölénye a 300 4Maticnak. Ez számokban is látható, de talán érzésre még inkább. A gyorsulási érték 0-ról 100-ra a CLE 300 esetében 6,2mp, míg a CLE 200-nál 7,4 mp. De nagyából ugyanennyi %-kal erősebb minden sebességtartományban. Fogyasztásban is hasonló különbséggel számolhatunk. A CLE 300-as városban 10 liter körül, autópályán 7,6 litert fogyasztott. A CLE 200 7 literrel beéri ugyanilyen terepen. Egyéb különbség nincsen a két modell között, csak annyi, amennyivel az extrák listáján bejelölt cikkek képességei növelik az autó vezetési, biztonsági vagy komfort színvonalát. A négykerék hajtás adta többletet nem volt lehetőségünk kipróbálni.  

Visszatérve magára a formavilágra, mindenképpen azt érdemes kiemelni, hogy a CLE egy abszolút modern megjelenésű coupé, amely mindeközben hordozza a korábbi generációk számos stílusjegyét, klasszikusnak mondható vonásait. Külső méreteit tekintve inkább a korábbi E Coupé utódja, hiszen 4850mm-es hosszával még hosszabb is annál. Nehéz belekötni a csodálatos vonalvezetésű kétajtósba. Az orr rész, amelynek hűtőrácsa sok apró Mercedes csillagból áll, még minimálisan negatívba is hajlik a motorháztető ajtajához képest. Ez a fajta kialakítás nagyon ütős és szemet gyönyörködtető. A szépen ívelt tetővonalával rendkívül sportos, amelyet tovább fokoznak a hatalmas 20” -es kerekek, amelyek méretük ellenére nem tűntek irreálisnak nagynak. Sajnos van B oszlop és a hátsó ablakok sem mozgathatóak, mint az előd esetében, de ez semmit nem von le az autó értékéből, szépségéből. Manapság ritka az ilyen gyönyörű autó.
A hátsó lámpatestek is mutatósak, belepasszolnak a szépen ívelt hátsó rész formavilágába. Ami hátul kifogásolható, az egyedül a kamu kipufogó végek. Őszintén szólva nem tudom, hogy ki és hol találta ki ezt a design elemet, de számomra teljes mértékben kontraproduktív. Komolyabban ettől nem fognak venni, de legalább, aki észreveszi, az egészen biztosan jót mosolyog rajta. Még egy plusz műanyag perem is ott van, szerintem gáz ahogyan kinéz. A csomagtérajtó űrtartalom szempontjából tisztességes méretű teret rejt maga alatt, összesen 420 literes. A csomagtérnyílás relatív szűkös, de ezt senki nem fogja egy coupé számlájára negatívként felírni.

A belső tér kiváló minőségű anyagokkal volt kialakítva. A tesztautónk bőr, a 200-as műbőr bevonatot kapott.  Egyértelmű, hogy a valódi mappabőr jóval mutatósabb, tapintásra is kifejezetten drága és prémium hatást keltő. De a műbőr ülés sem volt egyáltalán kényelmetlen, vagy gyengének tetsző, ezenkívül manapság a vegán bőr kifejezés pedig új értelmet és további hozzáadott értéket takar. Téli időszakban pedig ezek a különbségek jóval kevésbé zavaróak, az ülésszellőztetés funkcióval pedig nyáron sem okoz semmiféle problémát.


Az Infotainement rendszer kiváló, talán pont ez az oka, hogy nehezen fognak a Mercedes tulajdonosok más márka esetében hasonló komfortot találni, hiszen ez a pont egyre fontosabb része az autózásnak. A rendszer nemcsak szép és átlátható, hanem megfelelően gyors is, továbbá a hangvezérlés képessége is a többi márka fölött áll.


Ahogyan a méretek miatt a CLE Coupé kívülről az E osztály coupéjának folytatása, addig a belső tér berendezése teljes mértékben a C osztályt juttatja eszünkbe. A középkonzolon elhelyezett álló formátumú hatalmas tablet, a légbeömlők formája ezzel a modellel azonos. Úgy vélem, hogy ehhez a típushoz sokkal jobban passzol ez a berendezés, mintha az E osztály elemei köszönnének vissza, hiszen ez fiatalosabb, sportosabb hatású.

A vezetési élmény talán a legfontosabb egy ilyen autó esetében, hiszen a méret és funkcionalitás relációban biztosan nem a legideálisabb. Az első utasok számára egyértelműen tökéletes a tér és a kényelem, de ez nem mondható el a hátsó sorról. Hozzá kell persze tenni, hogy ebben az esetben is érvényes, hogy a CLE Coupé vásárlók szinte biztos, hogy nem családi autót keresnek, így a hátsó üléssor térkínálata sokkal kevésbé releváns szempont. A komfort tehát szinte kizárólag az első sor szempontjait kell, hogy figyelembe vegye. Ebből a szempontból pedig a CLE Coupé kiváló.

Nagyon nagy öröm számomra, hogy a sok szürke, nagytöbbségben unalmasnak mondható SUV mellett készülnek még ilyen autók. Szép, elegáns vonalvezetésű coupé, amely megdobogtatja az emberek szívét. Komoly technikai színvonallal és a Mercedes adta magas szintű presztízzsel. Ez nagyon jó receptnek tűnik ahhoz, hogy sikeres legyen.

@motorhang ????????Mercedes-Benz CLE Coupé 300 4Matic Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #mercedesbenz #mercedes #mercedesbenzcle #mercedesbenzclecoupe #mercedesbenzcle300coupe #mb #mbcle #mbcle300 #cle #cle300 #cle300coupé #mbcoupé @mercedesbenzhu @motorhanghu #motorhanghu #motorhang ♬ After Dark (from "From Dusk Till Dawn") - Movie Soundtrack All Stars
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 Mercedes-Benz CLECoupé 300 4Matic teszt CLE coupé teszt CLE mercedes Mercedes CLE 300 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az élet királya – Mercedes-Benz CLE 4Matic 450 Cabriolet
    Az élet királya – Mercedes-Benz CLE 4Matic 450 Cabriolet
    • Négykeréken
    Szépség és elegancia = siker – Mercedes-Benz CLE Coupé 300 4Matic
    Szépség és elegancia = siker – Mercedes-Benz CLE Coupé 300 4Matic
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Az élet királya – Mercedes-Benz CLE 4Matic 450 Cabriolet
    Az élet királya – Mercedes-Benz CLE 4Matic 450 Cabriolet

    Ezzel a címmel folytatásos tesztsorozat is indulhatna. Hogy miért éppen a CLE Cabriolet esetében jutott ez a gondolat az eszembe? Mert a CLE önmagában is szinte hibátlan autó, amelynek tető nélküli változata egy másik dimenzióba emeli utasát. Ezzel a motorral pedig nem csak az érzés, hanem a hang és a teljesítmény is hibátlan. Óriási feeling. A jó hír pedig az, hogy nem kell feltétlenül a legerősebb motor, így a legmagasabb ár ahhoz, hogy mindezt megkapjuk, ha a teljesítményben hajlandóak vagyunk a kompromisszumra.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok