www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. A legszebb magyar – Mercedes Benz CLA 220 4Matic Coupé

A legszebb magyar – Mercedes Benz CLA 220 4Matic Coupé

  • Szőnyi Zoltán
  • január 27, 2024
  • Komment

Szubjektív ugyan az állítás, de bízom benne, hogy nagyon sokan egyetértenek azzal, hogy a jelenleg Magyarországon gyártott autók közül a kecskeméti CLA a legszebb. A négy éve futó modell modellfrissítésen esett át, szándékosan nem használtam a ráncfelvarrást, mert az előző változat sem volt még „ráncos”. Ennek apropóján és azért, mert még sosem járt nálunk CLA, egy hétig nálunk vendégeskedett.

Nagyjából másfél éves az a hír, hogy a Mercedes 2025-re megszünteti az A és B osztályú modelljeit és a kategóriában egyedül a valamivel drágább CLA-t, illetve a crossovereket fogja kínálni. Mivel ez a változás, ha időközben nem gondolták meg magukat a Mercedes stratégák, kevesebb, mint 2 éven belül megtörténik. Emiatt különösen kíváncsi voltam arra, hogy a mostani széria, mint belépő modell várományosa a Mercedes-Benz kínálatának, mit nyújt, mit fog tudni nyújtani. „Bébi-benzként” mennyire lesz elegendő ahhoz, hogy a prémium szegmensbe szállítsa azokat, akik abban a státusz váltásban vannak, hogy a legkisebb Mercedes már elérhető a számukra. Ezt gondolom ugyanis a presztízs szegmens kompakt modelljeiről. Ezeknek a modelleknek kell lennie a dealernek, amelyek rabul ejtik fiatalok, kezdő jómódúak szívét. Megértetik velük, hogy miért is jobb Mercedest választani picit drágábban, mint egy Toyotát, Opelt vagy sorolhatnám. Az a bizonyos fűszer, minőség, forma, presztízs bennük van-e, amitől elkülönülnek az ilyesfajta kategóriák.

Az ízlésen vitatkozni nem szabad, de számomra a CLA kupé formája rendkívül tetszik. A modellfrissítés során új felniket, egy-két új rendelhető színt (mint például a tesztautó Spectral-kék fényezése), módosított lökhárítót és fényszórókat kapott a CLA. Jelentős változásnak nem nevezhetjük, de egyértelműen szebb lett általa. A nagyobb modelleknél már megismert Merci csillagos hűtőmaszk például határozottan jól áll neki.


Az alapjaiul szolgáló A osztályhoz képest lényegében csak a hosszában tér el és ott is a hátsó túllógás miatt, hiszen a befejezésnél egy szép formájú kupés ívet rajzoltak a tervezők a CLA esetében. Így az autó hossza közel 4,7 méter lett. A tengelytáv azonos, 2,7 méter. A méretnövekedés ellenére a csomagtér egyáltalán nem kiemelkedően nagy, 440 literes, de ami talán ennél is fontosabb, meglehetően szűk és alacsony az autó formájából adódóan. Talán ez az egyetlen igazi kompromisszum, amit a kupé miatt el kell fogadni. A teljes formavilág nagyon erősen hasonlít a nagyobb CLS-re, annak kistestvérének tekinthető.
A belső tér viszont mindent visz megjelenés szempontból, amiről úgy gondolom, hogy nagyrészt attól függ, hogy miként konfiguráljuk az autót. Ez esetben úgy vélem, hogy telitalálat lett. Meghatározó a látvány/benyomás tekintetében az, hogy ezzel a kárpitozással és a hozzá passzoló barna, hársfa mintázatú dekorelemekkel lett az autó összeállítva. Az ajtókárpit is jól mutat, de az ülések műbőr/velúr bevonata, formája nekem rendkívül bejött. Persze a többi részlet is kiváló minőségű, fantasztikusan jó a kormány fogása, formája. A gombok, a légbeömlők mind-mind olyan anyagból készülnek, amelyek kétséget nem tűrő módon sugallják, hogy egy prémium márka szülötte a CLA. Talán a kormányon lévő gombokat, érintésérzékeny felületeket lehet egyedül kritizálni, hiszen a zongoralakk Európában inkább negatív, mint pozitív megítélés alá esik. Másrészt a kezelés tanulást igényel, mivel más funkciót érünk el, ha simogatjuk, vagy ha éppen megnyomjuk ezeket a gombokat. Annak ellenére, hogy a legújabb Mercedes lakberendezési irány alapján egy álló formátumú képernyő került be középre, tehát ehhez képest a CLA az eggyel régebbi kialakítást használja, mégsem érezni, hogy avétos lenne ettől a belső tér. A két 10,25” -es kijelző, amelyek egymás mellé kerültek, teljesen ideálisak. A középkonzolon lévő érintésérzékeny, így kényelmesen elérhetőek és kezelhetőek rajta az infotainement funkciói. Számomra továbbra is a Mercedes által használt rendszer a legjobb az összes márka által használt közül. Nemcsak gyors, szép és tűéles grafikával kialakított, hanem logikus a felépítése is. Ezen kívül a hangvezérlése messze előrehaladottabb, mint bárhol máshol.


Lehet megosztó és vannak, akik számára ez giccsbe hajló, de számomra a hangulatvilágítás, a turbina formájú légbeömlők megvilágítása is olyan részlet, amely miatt a Mercedes prémium.

Az első sorban utazók számára a CLA egyértelműen nagyon kényelmes. Az ülések jó formájúak, határozottan tartanak. A hátsó sorban ülők számára ez már nem annyira egyértelmű, de valljuk meg, a CLA nem egy tipikus családi autó, így talán ez kevésbé fájó pont a legtöbb esetben. Az viszont biztos, hogy amennyiben a sofőr 180 cm magas, a mögötte helyet foglaló sem lehet magasabb, mert akkor a fejtér szűkössége miatt lejjebb kell csúsznia, úgy pedig már a háta nem lesz kellőképpen kitámasztva.

A kezelőszervek elrendezése és a komfortszint rendkívül jó a kecskeméti járműben. Számomra a rugózási kényelem is megfelelő volt, bár tény, hogy itt is a megjelenés és a praktikum ütközik. A 19” -es AMG kerekek ugyanis gyönyörűek, de ezáltal a kerekek kevésbé magasak. Szóval akit ez zavar, az induló 17” -es felnit ne cserélje két számmal nagyobbra.
A különböző biztonsági, vezetéstámogató rendszerek teljes sora megtalálható vagy éppen rendelhető az autóba. Meglepő módon a sávtartó rendszer nem működött kifogástalanul és néha elengedte a járművet. Ez meglepő hiba volt a teszt során.

A Mercedes konfigurátora alapján a legkedveltebb motorváltozat a CLA 180-as, tehát a belépő és jól ismert 136 lóerős 1,33 literes Renault/Mercedes által közösen fejlesztett erőforrás. Számomra ez a tény is alátámasztja azt az előbbi állításomat, hogy nem családi autóként vásárolják leginkább ezt a modellt és vélelmezem, hogy több hölgy választja, mint úr. Ezzel a motorral picivel 15 millió alatt lehet megkapni az alaptípust. Fontos még elmondani, hogy a motorkínálat rendkívül bőséges, nemcsak benzines, hanem dízel erőforrással, sőt plug-in hybrid meghajtással is kapható a CLA. A mi tesztautónk már kétliteres motorral volt felfegyverkezve, amely csakúgy, mint a többi benzines változat, részben elektrifikált. A mild-hybrid rendszer egy kisebb elektromos motort is tartalmaz, amely további 14 lóerővel egészíti ki a 190 lóerős teljesítményt, ha szükség van rá. Ehhez a teljesítményhez 300Nm maximális nyomaték társul. A rendszer pedig egy 8 sebességes DCT automatával van összekötve.


Az igazat megvallva nem voltam 100%-ig megelégedve ezzel a motorral. A 7,3 mp gyorsulás önmagában elegendő és szerintem tökéletesen elég, de a gyorsításokat meglepően zajosan hajtja végre, megkockáztatom, és ezért lehet sokan el fognak ítélni, de dízeles hangon. A másik problémám, hogy városban egészen sokat fogyaszt. Tapasztalatom szerint 10 liter alatt nem nagyon lehet ezen a terepen eljárni vele, sokkal inkább számolhatunk 11 literes fogyasztással. Autópályán, országúton nincsen ilyen probléma vele. 100-130 közötti tempó esetén 6,5-7 litert fogyasztott, annak ellenére, hogy meglepően hideg napokon teszteltük az autót, és ne felejtsük, hogy ez egy négykerék meghajtású változat, ami biztosan 0,5 literrel emeli a fogyasztási átlagot.

Összeségében sokkal inkább pozitív, mint negatív a véleményem a Mercedes CLA 220-ról. A leírt hibákat csak azért emeltem ki jobban, mert egy meglehetősen drága autóról van szó, ahol az elvárási szint magas, nem beszélve a csillagról a gépháztetőn, amely szintén ezt az elvárást emeli. A tesztautóban mindenféle kiegészítő benne volt, így közel 25 millió forintos listaárról beszélünk, ahol a hagyományos erőforrással rendelkező autók között már komoly kínálat van. Sőt, ezért a pénzért, ha pár extrával kevesebbel is, de a C osztály is elérhető. Abban tehát biztos vagyok, hogy továbbra is ez a legszebb hazánkban gyártott autó, abban viszont kevésbé, hogy nem fog hiányozni a pár millió forinttal olcsóbb, csapott hátú A osztály, vagy a családi célokra alkalmas B.    

@motorhang ????????Mercedes Benz CLA 220 4Matic Coupé Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #mercedes #mercedesbenz #mercedesbenzcla #mercedesbenzcla2204matic #mbcla220 #mbcla4matic #cla220 #cla2204matic #mb #mb4matic #4matic @mercedesbenzhu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Sweet dreams La Bouche - Best of 90's by Claudio Puppo
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • cla mercedes-Benz CLA teszt cla-class mercedes Mercedes cla Mercedes CLA 220 teszt Mercedes-Benz CLA 220 4Matic Coupé teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A legszebb magyar – Mercedes Benz CLA 220 4Matic Coupé
    A legszebb magyar – Mercedes Benz CLA 220 4Matic Coupé
    • Négykeréken
    Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake
    Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake
    Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake

    A Mercedes CLA Shooting Brake maga a megtestesült jó értelemben vett marketing üzenet. Igyekszem majd minden pontjára kitérni ennek a fantasztikus autónak, de egy dolog biztos, érzelemi és racionális érvek tömkelege összpontosul a kecskeméti születésű autóban.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok