Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.




Vagy így, vagy úgy – Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid GLX

Immáron teljes hibrid meghajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb autótípusa. Ránézésre kevés, beltartalomban jelentős a különbség a korábban már nálunk járt lágy hibrides meghajtáshoz képest. Vajon megéri az árát és érdemes ezt választani? Többek között erre kerestem a választ a mostani tesztünkben.

olvass tovább

Nagyobb helyre fel és ne unatkozz! – Peugeot 308 SW 1.2 Allure

A kombikkal kapcsolatban, főleg gyerekkoromban, kialakult egy negatív kép a fejemben. Ezek voltak akkoriban azok a bizonyos csúnya kocsik, amelyekre rábiggyesztettek egy alaktalan kockaformát hátulra. Sokan rajongtak érte körülöttem, de nagyon sokára esett le, hogy miért. Ez az ok a praktikum volt, amelyet pár évvel később ugyan megszerettem, de tetszeni akkor sem tetszett. Valamikor a kétezres évek legelején jött a design kombik ideje (Alfa 156 Sportwagon), de itt a jó forma oltárán a praktikum veszett oda.

olvass tovább

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic

A Renault méltán népszerű kiskategóriás modellje, a Zoé után végre feljebb lépett és középkategóriában is kínál már tisztán elektromos autót. A magam részéről nagyon vártam a típust, mert az a szellemiség, ahogyan a második szériás Zoé meg lett alkotva, rendkívül szimpatikus volt. Kíváncsian vártam, hogy ebben, a már meglehetősen túlzsúfolt méretkategóriában mi lesz az a plusz, amelyet a Renault nyújtani fog.

olvass tovább

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.

olvass tovább

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line

Rengeteg kihívás és megpróbáltatás után, amely az utóbbi években az autóipart jellemezte, talán fordulatot jelenthet a következő időszak jó pár márka részére. A Mazda láthatóan bizakodó, hiszen új zászlóshajót indít útjának az idei évben a CX-60 személyében. Kezdetben kizárólag plug-in hybrid hajtással kapható, de érkezni fog benzines és dízel erőforrás is, ráadásul utóbbiak 6 hengerrel. Talán a mostani motor az alapkövetelmény része, a következő kettő pedig a prémium szegmens ellen lesz érdekes ütőfegyver?

olvass tovább

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance

A válasz persze lehet jó és rossz. Mindenekelőtt a legfontosabb azt tisztázni, hogy mi a kérdés? Nem más, mint megfelelni az európai környezetvédelmi normáknak és mindeközben nyereséges módon kínálni a legmodernebb technikai arzenállal felszerelt, jó minőségű és mutatós autót. Tovább növeli a kihívást, ha ez a bizonyos jármű nem SUV. Vajon erre tud-e jó választ adni a Honda a 11. generációs Civic-kel?

olvass tovább

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas

Szinte egymás után járt nálunk az Aygo X manuális és automata váltós változata. Ez utóbbiból pedig egy különleges, már nem létező, csak készletről elérhető felszereltségi szintet, a Limited változatot próbáltuk. Ha esetleg elfogyna, nem kell kétségbe esni, mert az opciós listáról szinte minden megrendelhető lesz, hogy elérjük később is ezt a tényleg full extrás változatot.

olvass tovább

Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a Mini egy érzés. Több, mint egy átlagos autó, mert van benne egy különleges fűszer, amitől boldog lesz az ember. Nem tudom, hogy ezt hogyan csinálják és mi a titok. Nagy rendszerességgel találok indokot, hogy miért akarunk Minit tesztelni, hogy rájöjjek erre a titokra. A rossz hír, hogy ebben nem jutottam előrébb, de továbbra is jött az, amit imádok. Bármilyen rossz éppen a helyzet, bármennyi probléma ér a környezetemben, a Miniben ülve ezt elfelejtem és igazán jól érzem magam.

olvass tovább

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line

Csupán egy-két hét telt el azóta, hogy az új Peugeot 308 járt nálunk 1.2 literes háromhengeres motorral és manuális, 6 sebességes váltóval. Hogy miért ezzel kezdem a hatodik generációs Astra teszt bevezetőjét? Mert ez a két modell ikertestvér! De ezt csak kevesen tudják, mert ennél tökéletesebben nem lehetett volna új egyéniséget faragni szinte azonos alkotóelemekből.

olvass tovább