www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S

Kétkeréken

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce

Négykeréken

Újjászületés – Honda XL750 Transalp

Kétkeréken

Nem helyrajzi kérdés – BMW X7 M60i xDrive

Négykeréken

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

Kétkeréken

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115

Négykeréken

Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

Kétkeréken

Konzervatív nyugalom – Audi Q8 55 Sportback e-tron

Négykeréken

Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500

Kétkeréken
  1. Négykeréken
  2. Legendák az utakon – Az Oldsmobile Incas

Legendák az utakon – Az Oldsmobile Incas

  • Szőnyi Zoltán
  • május 28, 2023
  • Komment

Az autóiparban az Oldsmobile mindig is az elegancia és a minőség szinonímája volt. Az amerikai autógyártó hosszú története során számos ikonikus modellt alkotott, de van néhány különleges koncepció, amellyel magával ragad mindenkit. Az egyik ilyen az Oldsmobile Incas. Az Incas az Italdesign-nal közösen készített koncepcióautó, amelyet az 1974-es, szintén koncepcióautó, a Ford Maya inspirált.

Az Oldsmobile Incas egy olyan sportautó, amelyet 1986-ban mutattak be. Az autó első pillantásra lenyűgöző a látványos és futurisztikus formája miatt. A kifinomult vonalvezetése és aerodinamikus jellege azonnal felkelti az érdeklődést. Az Incas különleges karosszériája szinte olyan volt, mintha egy űrhajó közlekedne a földi utakon.

Az Incas belső kialakítása is rendkívül szokatlan és korát megelőző. Amikor beszállunk az autóba, azonnal a különleges kormány és műszerfal ragadja meg a tekintetünket. Ez a futurisztikus kialakítás még 2023-ban is szokatlan lenne, képzeljük el, hogy milyen érzést keltett akkoriban. Mintha a Star Trek és a Knight Rider filmekből merítettek volna ihletet a tervezők. Csak most, napjainkban kezdtek el szériában hasonló kormányokat kínálni, gondoljunk csak az új Lexus modellre vagy a Tesla S Plaidre. Ez a környezet egészen biztos, hogy felejthetetlen vezetési élményt nyújtott volna. A kormányon található az autó minden kezelőszerve az indexkaron kívül, amelynek furcsa kis vékony karja a szokásos helyre, a kormány bal oldalára került. Szintén érdekes, hogy bár a tervezők komolyan elengedték a fantáziájukat, a műszerfal esetében néhány mutató mégis analóg maradt.

Az Incas belső tere, amely tiszta üvegfelületekből áll, olyan, amit csak a mai modern autóipar képes megvalósítani. Az, hogy a műszerfalon nem találunk légbeömlő nyílásokat, arra enged következtetni, hogy ezt a tervezők is pontosan tudták és nem volt tervben a szériagyártás.

Ennek ellenére egy megfelelő meghajtásról is gondoskodtak, bár arról különböző információkat találtunk, hogy pontosan milyen motor is került volna bele. Néhány terv az Oldsmobile 2,8l V6-os motorját említi, de felmerülhetett egy négyhengeres turbómotor is 2,2 literes hengerűrtartalommal. Annyi biztos, hogy összkerékhajtással tervezték és 200 lóerő feletti teljesítményre.

Az Incas olyan autót képviselt, amely stílusban, technológiában és vezetési élményben is különleges. Az Oldsmobile és az Italdesign egyik kiemelkedő gyöngyszeme és mind a mai napig találkozhatunk rajat olyan elemekkel, amelyek egyéb modellekben meg is valósultak.

  • Incas oldsmobile incas olsmobile Incas

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Legendák az utakon – Az Oldsmobile Incas
    Legendák az utakon – Az Oldsmobile Incas
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Megnyílt a MOONCITY Budaörs – Stratégiai partnerségre lép a Porsche Hungaria és az MVM
    Megnyílt a MOONCITY Budaörs – Stratégiai partnerségre lép a Porsche Hungaria és az MVM
    • Hírek
    Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S
    Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S
    • Kétkeréken
    Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre
    Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre
    • Hírek
    Petra kiütéses győzelmet aratott Cervignanoban az RC Arenában
    A MAZDA BEMUTATJA A 2024-ES MAZDA3 ÉS CX-30 MODELLEK NAGISA SPECIAL EDITION VÁLTOZATÁT
    Bemutatkozik a 2023 Honda CR-V
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance
    Az új BMW R 1300 GS
    Pickuppal bővülhet a Toyota Corolla modellcsalád
    Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2

    Legolvasottabb írások

    Megnyílt a MOONCITY Budaörs – Stratégiai partnerségre lép a Porsche Hungaria és az MVM
    Megnyílt a MOONCITY Budaörs – Stratégiai partnerségre lép a Porsche Hungaria és az MVM

    olvass tovább
    Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S
    Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S

    olvass tovább
    Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre
    Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre

    olvass tovább
    Petra kiütéses győzelmet aratott  Cervignanoban az RC Arenában
    Petra kiütéses győzelmet aratott Cervignanoban az RC Arenában

    olvass tovább
    A MAZDA BEMUTATJA A 2024-ES MAZDA3 ÉS CX-30 MODELLEK  NAGISA SPECIAL EDITION VÁLTOZATÁT
    A MAZDA BEMUTATJA A 2024-ES MAZDA3 ÉS CX-30 MODELLEK NAGISA SPECIAL EDITION VÁLTOZATÁT

    olvass tovább
    Bemutatkozik a 2023 Honda CR-V
    Bemutatkozik a 2023 Honda CR-V

    olvass tovább
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance

    olvass tovább
    Az új BMW R 1300 GS
    Az új BMW R 1300 GS

    olvass tovább
    Pickuppal bővülhet a Toyota Corolla modellcsalád
    Pickuppal bővülhet a Toyota Corolla modellcsalád

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok