A pesti rakpart a gyalogosoké
Nem szeretnék politizálni, így a lenti gondolataimat igyekszem kizárólag autós szemszögből megfogalmazni. Röviden összefoglalva, teljesen fordítva ülünk a lovon.
olvass továbbJó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.
Nem szeretnék politizálni, így a lenti gondolataimat igyekszem kizárólag autós szemszögből megfogalmazni. Röviden összefoglalva, teljesen fordítva ülünk a lovon.
olvass továbbA 2002-ben piacra dobott V-Rod második generációját vettük górcső alá ebben a rendhagyó tesztben. Rendhagyó sok-sok szempontból, hiszen ez a típus már nincsen forgalomban, rendhagyó, mivel csupán 6000km volt a motorban, így szinte újnak mondható és rendhagyó azért is, mert olyan HD-t tesztelünk, ami a legtöbb márkaszerelmes számára nem is igazi Harley.
olvass továbbMélyen tisztelem a japánokat. Ennek oka, hogy folyamatosan, időt nem kímélve törekednek a tökéletesség elérésére. Gondoljunk csak egy sushi szakácsra, aki éveken keresztül csak a rizsfőzés művészetét gyakorolja, vagy a szamurájokra, akik éveken keresztül voltak képesek a kard, hüvelyből való kivételét ismételni, hogy az tökéletes legyen. Mit jelent számunkra ez a tradíció? A fantasztikus autókat.
olvass továbbVégre itt a május és az olyanok, mint mi, akik 20 fok alatt nem szeretnek két kerékre ülni is arra vágynak, hogy igazán kiélvezzék a haladást. Erre adott remek lehetőséget a Suzuki azzal, hogy tesztelhettük a GSX-S750-et.
olvass továbbTavaly nagy divat volt valamikor az év közepe táján, hogy egy applikáció segítségével megnézhettük, hogyan fogunk kinézni 65-70 évesen. A japán márka ennek a gondolatnak az előfutára volt 2015-ben, ugyanis hiába a modern forma, garantáltan 60 év felettinek érezzük magunkat, ha az RX-et választjuk. A visszapillantóba nézve szinte láttam is magamat70 éves jólszituált üzletemberként.
olvass továbbA Flottamannak köszönhetően közel 2 héten keresztül tesztelhettem a Nissan Leaf-et. Nagyon izgalmas és sok-sok tapasztalattal teli volt ez az időszak. Nem lettem elektromos autó szakértő ennyi idő alatt, de sokkal több rálátásom lett, mit a korábbi pár napos tesztek során.
olvass továbbIGEN, IGEN, IGEN! Csak egy valami hiányzott eddig a C-HR-ből. A kompakt méretű crossover immár 2l-es motorral is kapható. Az új motor által új értelmet nyert számomra a Toyota által kínált hybrid autózás.
olvass továbbMáris itt van egy újabb meglepetés, hiszen a dízel verzió után szinte közvetlenül, lehetőségünk volt kipróbálni az új Captur benzines változatát, a könnyen megjegyezhető nevű TCe 155 FAP EDC Intens kódnevű változatot. Röviden: a legjobb, a legerősebb minden széppel és jóval telepakolt kivitelt.
olvass továbbElektromos autó a Motorhangon? Igen, mert az elektromotornak is van hangja. A Zoe-nak ráadásul mesterségesen is generáltak egyet, egészen 30km/h-ig. Szerencsére (mert kifejezetten idegesítő hangról beszélünk) kikapcsolható.
olvass továbbVannak dolgok, amik nem változnak. A rendszerváltást követően a legnépszerűbb autó volt a piacon, az úgynevezett „a mi autónk” és most, hogy már a Vitara és az S-Cross a miénk, mégsem veszített abból a vonzerőből, amit sokan szerettek benne. Sőt erre az alapra tett rá jó pár lapáttal a Suzuki.
olvass továbbSzinte a világ valamennyi pontján kapható, sőt még a neve is azonos minden országban. Az egyik legmegosztóbb formavilágú autó, ami jelenleg fut az utakon. Európában a 6. legnépszerűbb kompakt kategóriájú SUV, amelyből a gyártás kezdete óta évente több mint 100e darab talál gazdára. Igen, ez a C-HR.
olvass továbbKicsit lehet elcsépelt a szó manapság, de az új Ford Puma egyszerűen MENŐ! Kell és fogok is írni a menetteljesítményről, motorról és pár technikai paraméterről. De most komolyan, nem ez az első szempont, amikor autót veszünk, hanem a forma és a megjelenés. Meg kell, hogy testesítse a vágyainkat hisz az autó nem utolsó sorban egy önkifejező eszköz.
olvass továbbAz autós újságíró előnye, hogy a home office számára az autó belseje. Ott van az otthona, ott van az irodája. Az irodák persze gyorsan cserélődnek, ritkán tart tovább egy hétnél. Aztán jön a következő „office”. Vannak jó hetek és vannak kevésbé jók. De egy biztos, az autózás, ha éppen a cél csak az utazás, semmit nem ront a vírushelyzeten.
olvass továbbA mai időkben mi másról lehetne beszélni, mint arról, hogy a legfontosabb a biztonság. A saját, a gyermekeink, a családunk és a környezetünk biztonsága. Felelősek vagyunk magunkért és másokért. Erről szól a Volvo.
olvass továbbVezettem már nagyobbat, szebbet, gyorsabbat, kényelmesebbet. De nem ez a kérdés, hiszen mindig minden fokozható. Ennél sokkal izgalmasabb kérdés, hogy mennyi pénzért, mit kapunk. A Vitara pedig kellőképpen szép, kényelmes, jól megy és a méretei is ideálisak.
olvass továbbA Peugeot (PSA) tulajdonlás előtti utolsó szériás Opel Astrát próbáltuk ki az elmúlt napokban. Nemcsak karosszériájában ez az utolsó GM forma, hanem a motorja is még az Opel érában lett tervezve. Vajon egy nagyon hosszú történetnek, amely F betűvel kezdődött 1991-ben Szentgotthárdon, milyen lett a K betűs még 100% Opelként az utolsó felvonása? Az mindenesetre biztos, hogy 6 betűs a sorrend, 5 széria (mivel az I kimaradt) és közel 30 esztendő története rejlik ebben a típusban.
olvass továbbAzt hiszem senkinek nem kell bemutatni sem a Suzuki márkát, sem annak magyarországi történetét. Szinte a rendszerváltás óta az életünk és közlekedésünk szoros részese minden Suzuki. Kezdetben a Swift modellek készültek Esztergomban, majd egyre több, nagyobb modellek kerültek le a hazai gyártószalagról.
olvass továbbA hatodik generációs Daily faceliftes verzióját teszteltük az elmúlt napokban. Az Iveco úgy készítette el az új Dailyt is, hogy hű maradjon az 1978 óta piacon lévő elődjeihez, miközben képes arra, hogy méretei ellenére egyes személyautókat meghazudtoló kényelemmel és menetdinamikával rendelkezzen.
olvass továbbPeugeot 508 második alkalommal jelent meg ilyen néven, miután az új névadási stratégia szerint a generációk száma növekszik, nem pedig a kategória (2-es, 3-as, 5-ös) mögötti szám, mint azt sok éven át megszokhattuk. Pontosan két éve 2018-ban mutatták be ezt a szériát a genfi autószalonon 5 ajtós és kombi változatban. Utóbbi az angol station wagon rövidítése alapján, SW jelzést kapott.
olvass továbbA Crossland X az első olyan terméke az Opelnek, amely már a PSA (Peugeot/Citroen) fennhatósága alatt készült. Tehát mondhatjuk azt, hogy nagyon közeli rokonságban van a kis Opel crossover a Peugeot 2008-cal és a Citroen C3 Aircrossal. Viszont ez a rokonság csak papíron létezik, látványra és érzésre maradt minden hamisítatlan Opel.
olvass tovább