www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. A legélesebb kés – Suzuki Katana

A legélesebb kés – Suzuki Katana

  • Szőnyi Zoltán
  • május 19, 2020
  • Komment

A bushi azaz a szamuráj harcos számára a katana önmaga lelkének egy része, így soha nem válik meg tőle. Most már értem miért.

Márka
Suzuki
Típus
GSX-S 1000 Katana
Hengerűrtartalom
999cm³
Teljesítmény
150 LE / 110 Kw
Teljesítmény / súlyarány
0.698 LE/kg - 698 LE/1t
Üzemanyag
Benzin
Saját tömeg
215 kg

A hagyomány és a retro már egy évtizede minden téren hódít. A négykerekűek között a Fiat talán egyetlen igazán eladható modellje az 500-as, amely teljes egészében erre a trendre épít. A Suzuki motoros fronton messze nincsen ilyen gondban, hiszen minden szegmensben remek motorokat kínál. De ha már retro és múltidézés, akkor nagyon jó helyen lett kinyitva az a bizonyos fiók.

A Katana úgy lett régi korokat idéző hangulatú, hogy közben olyan modern formai jegyeket találunk rajta, melyeket motorépítők szoktak meseszerű álmukban látni. Azt is mondhatnám, hogy a teljes motoron végigtekintve egy komplett motortörténeti időutazást kapunk. A burkolt fejidom közepén elhelyezett négyzetes lámpa formája abszolút hozza a 80-as évek hangulatát. Persze a fényt LED-es világítótestek adják. A GSXR 1000-ben használt műszerfal pedig a mostani Suzuki vonal kifejezetten modern kijelzője. A hátsó rész, a teljesen szabadon, alátámasztás nélkül elhelyezett lebegő ülések pedig bitang jól néznek ki, nagyon modern hatást adnak a gépnek. A tesztmotoron volt még kéttónusú (piros-fekete) nyereg és rendkívül hasznos és mutatós egyedi bukógombák.

Csalódást okozhatna első ránézésre, hogy a technikai tartalom sok másik modellből lett átemelve. Gondolok itt a GSX-S1000-ből származó 148Le-s 108Nm nyomaték leadására képes blokkra és a GSX-R1000-ből származó Brembo fékrendszerre, vagy akár a formai elemek felsorolásakor már említett műszerfalra. Ez a csalódás csak azért lehet, mert a Katanától azt várjuk el, hogy minden szempontból egyedi és máshoz ne hasonlítható legyen. Ne a tömeggyártásból kihozható maximális profit termelő eszköz. Ezt várnánk el, hiszen a csúcsmotor a Suzuki kínálatában. Ha csak adatokból és apró darabokból állna a világ és nem egy nagy egész lenne, akkor ennek a félelemnek lenne alapja. De a Katana nem egy patchwork, hanem egy komplett egész.

Nagyon megy, rendkívül jól motorozható és a vezetőnek igazán kényelmes, rendkívül jól lehetett kapaszkodni a tankon combbal. Az utas visszajelzése alapján nem 100%-ig ugyanez az érzés, főleg, ha annak a tesztelése megy 2 személlyel, hogy milyen maximális teljesítményre képes a bringa, ennek oka, hogy a térdszög túl éles.


A motor pontosan és precízen lehetett irányítani, mint egy tűéles szamurájkard pengéjét. A tankjának a mérete nem túlságosan nagy, így körülbelül 150-200km-t lehet elmotorozni egy tankolással. Ez lehet, hogy valakinek hiba, számomra nem jelentett problémát.

El tudom képzelni, hogy komoly tudású motorosok képesek arra, hogy kimotorozzák és a végleteknél mutatott képességek alapján kritikával illessék a Katanát, de én, aki átlagos módon közlekedik és nem tervezi a gyors halált, így abban a sávban közlekedik, amire képes, elképesztő élménnyel gazdagodtam. Nagyon precíz, nagyon direkt és rendkívül brutális szerkezet ez a motor. A hangorkán a Akrapovic kipufogóból sem ömlött, de el kell fogadni, hogy a mai világ és szabályozás ennyit enged, és nem többet. A hangja egyébiránt kellemes volt.

Mondhatnám azt, hogy a Katana átdolgozott GSXS, de ez nem igaz, mert az átdolgozás csak a formát és a műszaki tartalmat jelenti. A Katana pedig annyival több, hogy egy életérzést kapsz 400e Ft többletért.

  • katana teszt motor teszt suzuki katana suzuki motor teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ruhával vagy ruha nélkül? – Suzuki GSX-S1000 GT és GSX-S1000
    Ruhával vagy ruha nélkül? – Suzuki GSX-S1000 GT és GSX-S1000
    • Kétkeréken
    A legélesebb kés – Suzuki Katana
    A legélesebb kés – Suzuki Katana
    • Kétkeréken
    Farkasbőrbe bújt kezesbárány – Suzuki GSX-S750
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Ruhával vagy ruha nélkül? – Suzuki GSX-S1000 GT és GSX-S1000
    Ruhával vagy ruha nélkül? – Suzuki GSX-S1000 GT és GSX-S1000

    Azonos alapokra építve, de mégis két teljesen külön egyéniség járt nálunk az elmúlt két hétben. A meztelen S1000 és a túraruhába öltöztetett S1000 GT. Nagyon nehéz választás elé állított bennünket, hogy melyiket szeressük jobban, hiszen a stílus maga az ember, akarom mondani a motor. A vadságot, vagányságot kedvelők egyértelműen a naked, a végtelen kanyargós aszfaltcsíkot és a túrákat kedvelők pedig a GT változatot fogják jobban szeretni.

    olvass tovább
    Kétkeréken
    Farkasbőrbe bújt kezesbárány – Suzuki GSX-S750
    Farkasbőrbe bújt kezesbárány – Suzuki GSX-S750

    Végre itt a május és az olyanok, mint mi, akik 20 fok alatt nem szeretnek két kerékre ülni is arra vágynak, hogy igazán kiélvezzék a haladást. Erre adott remek lehetőséget a Suzuki azzal, hogy tesztelhettük a GSX-S750-et.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok