Kovács Ádám vezeti a Histo Cup-ban az éves bajnokságot!
Beszélgetés a Formula autók világába nemrég csöppent Kovács Ádámmal.
olvass továbbBeszélgetés a Formula autók világába nemrég csöppent Kovács Ádámmal.
olvass továbbSzámos olyan autószerelési feladat van, amelyet a megfelelő eszközök és szaktudás birtokában akár saját kezűleg is elvégezhetünk. Legyen szó abroncscseréről, autóklíma tisztításról, az ablaktörlő lapátok javításáról vagy éppen az elromlott akkumulátor cseréjéről, egy hobbi autószerelő könnyedén megbirkózhat ezekkel a feladatokkal. Ehhez azonban nélkülözhetetlen egy alaposan felszerelt otthoni műhely. Cikkünkben bemutatjuk, milyen műhelyfelszerelésre lesz szükség a hobbi szerelőknek!
olvass továbbA moszkvai kisautók története az Opel Kadettől egészen az AZLK-ig
olvass továbbAz elmúlt időszakban kezdtem egyre jobban az érezni, hogy szembe megyek az autópályán. Mintha csak én hinném azt egyedül, hogy a jó alakú, szép és dögös autók nem emelt hasmagasságúak és még csak nem is bakancs formájú a sziluettjük. Aztán egy csapásra megjött a válasz a CLE Coupé személyében, amely a C osztály és az E osztály coupé modelljeinek folytatásaként, azokat egybegyúrva jelent meg és biztosított arról, hogy az ízlésemmel nincsen semmi probléma. Csak a világ kezd borzalmas szürke lenni.
olvass továbbA múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel.
olvass továbbKínai autók, elektromos autók. Talán ez a két olyan fal, amit a mai világunknak meg kell emésztenie. Amikor az első kínai márkák megjelentek, akkor mindenki kicsit kétkedéssel fogadta őket. A kínai, mint fogalom, kevésbé volt pozitív jelző. Benne volt a gagyi, a nem megfelelő minőség és az olcsó. De volt egy pillanat, amikor elkezdünk azon gondolkodni, hogy ez már nem igaz. Kína hatalmas, megfér ebben az országban és így a fogalom mögött is minden. A nagyra tartott brandek szinte kivétel nélkül részben vagy egészben ott készülnek. És aztán megjelent hazánkban is a BYD.
olvass továbbA Duna Autó Zrt. megnyitotta az ország első és egyetlen Renault-Dacia Battery Repair Workshop (BRW) műhelyét, amely egyedülálló lehetőséget kínál a villanyautósoknak, hogy elsősorban a garanciaidő alatt, de akár azt követően is, akkumulátoraikat a legmagasabb szakmai színvonalon, gyári támogatással javíthassák vagy felújíthassák. Ezzel az újítással az óbudai cégcsoport megerősíti elkötelezettségét az innovatív és fenntartható autóipari megoldások iránt, és egyértelműsíti a vállalat elsőrangú pozícióját az elektromos járművek területén.
olvass továbbAki követte az elmúlt időszak autós híreit, bizonyára hallott róla, hogy a Schiller Autóval is megállapodást kötött a BYD kínai gyártó. A közel harmincéves múltra visszamenő családi vállalkozás február 1-jével nyitotta meg a BYD Schiller nevű kereskedését Budapesten, négy személyautóval és egy kishaszongépjárművel célozva meg a magyar piacot. Mit érdemes tudni ezekről az autókról? És minek köszönhető a kínai elektromos autók térnyerése? Cikkünkben mindenre kitérünk!
olvass továbbSzubjektív ugyan az állítás, de bízom benne, hogy nagyon sokan egyetértenek azzal, hogy a jelenleg Magyarországon gyártott autók közül a kecskeméti CLA a legszebb. A négy éve futó modell modellfrissítésen esett át, szándékosan nem használtam a ráncfelvarrást, mert az előző változat sem volt még „ráncos”. Ennek apropóján és azért, mert még sosem járt nálunk CLA, egy hétig nálunk vendégeskedett.
olvass tovább A Honda 0 Series modellcsaládot 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra a japán vállalat. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik A 2024-es CES-en a Honda 0 Series modellcsalád két tagja, a Saloon és a Space-Hub mutatkozik be, méghozzá tanulmányautó formájában Ugyancsak világújdonság az átrajzolt H-embléma, ami a Honda következő generációs elektromos autók iránti elkötelezettségét szimbolizálja
olvass tovább• A BYD, a világ vezető New Energy Vehicle (NEV) gyártója az UEFA EURO 2024™ hivatalos partnere és hivatalos e-mobilitási partnere lesz • Ez az első alkalom az UEFA történetében, hogy konnektoros járművek (NEV) gyártójával köt partneri megállapodást • A BYD legújabb innovációi mind az UEFA által használt elektromos autókon keresztül kerülnek bemutatásra számos helyszínen, mind pedig a hivatalos szurkolói zónákban rendezett események alkalmával • A partneri megállapodás összhangban van az UEFA azon céljával, hogy minden idők legfenntarthatóbb Európa-bajnokságát rendezzék meg, egyesítve a futball izgalmát a környezeti felelősségvállalással • A megállapodás tökéletesen illeszkedik a BYD azon célkitűzéséhez, hogy a világ vezető elektromos járműveinek és EV technológiáinak innovációján keresztül az e-mobilitást támogassa és mindenki számára elérhetővé és megfizethetővé tegye, miközben autóival prémium élményt nyújt • Számos ügyfélélményt biztosító aktivitás kerül majd megrendezésre a BYD márkakereskedőkkel közösen, valamint rendezvények százai fognak megvalósulni a BYD bemutatótermeiben Európa-szerte, annak érdekében, hogy a BYD együttműködését ezzel a rangos tornával megünnepelje és lehetőséget kínáljon ügyfeleknek “Once in a Lifetime” azaz „Egyszer az életben” nyeremények megszerzésére
olvass továbbVan a környezetedben vegán? Nekem van és őszintén szólva az ég világon semmi bajom vele/velük. Mindenki úgy éli az életét, ahogyan szeretné és abban találja meg a boldogságát, amiben jónak látja. Hogy miként jön a vegán az elektromos autózáshoz? Mert az elektromos autós ugyanolyan, mint a vegán. Szinte csak erről beszél és ami a legtöbb esetben még jellemző, meg is akar győzni, hogy vedd át a világnézetét. Hát én sem jehovista nem lettem eddig, sem vegán, sem megszállott elektromos autós. Pedig hiszem Istent, nincs bajom azzal, ha éppen nem eszem húst és jónak tartom az e-autókat. De mindegyiket a helyén kezelem.
olvass továbbAz Európában évek óta 99%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett autója, az RZ 450e nyerte az Év Zöld Autója díjat a francia Grand Prix Auto Moto versenyen. Az első tisztán elektromos Lexus dedikált platformra épül, optimalizált vezetési élményt és energiahatékonyságot kínálva. A Lexus RZ-t jellegzetes futurisztikus formavilága és a luxus legmagasabb szintjét képviselő utastere, valamint a kimagasló energiahatékonyság és különleges vezetési élmény kiemeli az elektromos autók mezőnyéből.
olvass továbbA Duster azon autók közé tartozik, amelyeknek nem kell hosszú bemutatót tartani. 2010 óta egy igazi sikertörténet, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Renault csoport újra értelmezze a Daciat, mint márkát. A második generáció tovább erősítette az elődje sikereit. A most nálunk járt modell az utolsó ebből a szériából, hiszen az már köztudott és az importőr honlapján is látható, hogy a következő, harmadik generáció is bemutatásra került 2023 november végén.
olvass továbbA városi közlekedés manapság egyre több kihívást tartogat. Ha mindehhez még hozzájön a munkavégzés is, a vele együtt járó megoldandó helyzetekkel, mint például praktikus parkolás, könnyű navigálás, akkor pláne nem egyszerű a szituáció. Még jó, hogy mindennek ellenére létezik olyan gépjármű, ami minden elvárásnak megfelel, sőt többet is kínál annál.
olvass továbbA Mazda híres arról, hogy megfizethető árú, megbízható autókat gyárt, amelyeket öröm vezetni. De azt már kevesen tudják, hogy a japán autógyártó és a gumicukorkáiról világszerte ismert német édességgyártó Haribo közötti partnerség eredményeként, a 90-es évek elején létrejött egy különleges modell, a Mazda 121 Goldy.
olvass továbbTöbb mint tíz évnek kellett eltelnie, hogy az FIA WEC hosszútávú világbajnokság saját, hivatalos videojátékot kapjon. A várakozás 2024 elején véget ér: a Motorsport Games ekkor mutatja be a Le Mans Ultimate szimulátort. A vezethető autók közül természetesen a Peugeot 9X8 sem hiányozhat – sőt, a különleges francia konstrukció volt az első Hypercar, amelyet a játék fejlesztéséért felelős Studio 397 dizájnerei életre keltettek a virtuális világban.
olvass továbbHívjuk klasszikus értéknek mostantól, ha egy autó nem SUV és nem hybrid. Unalmas lenne mindig azzal kezdeni a cikket, hogy végre egy kivétel, vagy azzal, hogy egyik az utolsók közül. Pedig valószínűleg igen, de azért, hogy kifordítsam kicsit, ezúttal nem temetni jöttem a hagyományos kombit, hanem dicsérni. Eljutottam oda, hogy szeretek szembe menni az autópályán és éppen emiatt nem szeretem a tucatautókat, nem szeretek 5-6 centivel magasabban ülni, mint 15 évvel a teherautósofőrökön kívül bárki ezelőtt és továbbra is mélyen hiszek abban, hogy a dízel autóknak van létjogosultsága. A Peugeot 508 SW tehát olyan gépkocsi, amit én kifejezetten szeretek, annak ellenére is, ha most éppen nem divat.
olvass továbbMár igen régóta kettévált az autózásban az a két funkció, hogy mint kizárólag eszköz elvigyen egyik pontról a másikba, és az, hogy a sebességet hajszolva élvezetet okozzon. Külön fejlődik a két vonal, de persze néha összeér a kettő. Érdekes irány a tető nélküli, azaz kabrió autók kategóriája, amelyek a szabadság érzést hozzák még közelebb hozzánk, cserébe némi kényelmetlenséget okozva a funkcionalitás terén. Mi történik, ha a három szempontot összegyúrjuk? Ez a BMW M4 Competition Cabrio!
olvass továbbHorn Lilla fiatal kora ellenére szép sikereket ért eddig a gokartsportban, és már bontogatja a szárnyait a karosszériás autókban.
olvass tovább