www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

  • Szőnyi Zoltán
  • december 16, 2023
  • Komment

Hívjuk klasszikus értéknek mostantól, ha egy autó nem SUV és nem hybrid. Unalmas lenne mindig azzal kezdeni a cikket, hogy végre egy kivétel, vagy azzal, hogy egyik az utolsók közül. Pedig valószínűleg igen, de azért, hogy kifordítsam kicsit, ezúttal nem temetni jöttem a hagyományos kombit, hanem dicsérni. Eljutottam oda, hogy szeretek szembe menni az autópályán és éppen emiatt nem szeretem a tucatautókat, nem szeretek 5-6 centivel magasabban ülni, mint 15 évvel a teherautósofőrökön kívül bárki ezelőtt és továbbra is mélyen hiszek abban, hogy a dízel autóknak van létjogosultsága. A Peugeot 508 SW tehát olyan gépkocsi, amit én kifejezetten szeretek, annak ellenére is, ha most éppen nem divat.

A 2010-es években, hiába volt nem is olyan régen, nagyon más volt még a divat. Egyedül a Nissan bizonygatta, hogy a Qashqai tökéletesen megfelel céges autónak. A legtöbb flottával foglalkozó szakember bólogatott erre egy nagyot, de a háta mögött kinevette. Egyszerűen elképzelhetetlen volt akkortájt, hogy egy cég úgy döntene, hogy terepjárószerű autót vásárol a kollégáknak. Aztán szépen lassan mindenki rákapott az ízére. Nem kell nagyot hajolni, jobban kilátok, nagyobb tér marad a pakolásra. A „buszlimuzinok” vagy másnéven MPV-k kihalásával eljött a SUV-k korszaka.
De 2010, ahogyan említettem, más volt és sok minden más mellett ez volt az az év, amikor a Peugeot a rendkívül impozáns 407-et lecserélte a valamivel konzervatívabb, kisebb túlnyúlásokkal rendelkező, ámde sokkal magasabb minőségi szintre pozícionált 508-ra. Meggyőződésem, hogy ez volt az a pillanat, amikor a PSA csoport meghozta azt a hosszútávú döntést, vagy éppen stratégiát, hogy a tömegmárkák közül kiemeli az oroszlános brandet.


2018-ban, amikor az első 508-as széria kifutott és megjelent az utód, amely nem csak abban volt más, mint elődjei, hogy megtartotta az 508-as számot, hanem abban is, hogy tovább növelte a luxus érzést, miközben megannyi különlegességet, más márkában nem előforduló megoldásokat villantott. Csak, hogy a legkézenfekvőbbet említsem, ettől a szériától kapható az 508-ban az i-Cockpit, amely egy valóban különleges vezetési élményt ad a Peugeot tulajdonosok számára, így az 508-ban ülőknek is.

A szokatlanul kicsi és alacsony kormányállás miatt szinte gokart érzésünk van a 4778mm hosszú, 1859mm széles és rendkívül alacsony, mindössze 1420mm magas kombi vezetése közben. Összehasonlításképpen egy VW Passatnál közel 3 centivel szélesebb és majd kétszer ennyivel alacsonyabb az 508 SW. Ezek a tényezők mind-mind fokozzák a sportosság érzését. A sportosság persze nagyon tág fogalom, hiszen sportolás lehet egy edzőterem, vagy egy lovaspóló mérkőzés is. A Peugeot 508 SW sokkal inkább az utóbbi stílusra hasonlít, mint az elsőre.

Az idei évben, tehát 5 évvel a megjelenést követően muszáj volt kicsit kézbe venni a modellt, hogy némi frissítést kapjon. Lehet elfogultság a részemről, de egyébként is a Peugeot modellpaletta legszebb darabja az 508, így már a megjelenés előtt nagy várakozással figyeltem a híreket, hogy milyen változásokat fognak eszközölni. 


Ahogyan az lenni szokott, az első lökhárítót és a fényszórókat érte leginkább a módosítás. Szerintem csodálatos lett az új Peugeot design vonalak átképzése a középkategóriás kombira (illetve szedánra). A szűk lámpáktól némiképpen még agresszívabb lett és közepén már az új márkaembléma trónol. A lökhárító tömbjébe szinte beleolvadó hűtőrács pedig kimondottan modern megjelenést biztosít. Újdonságnak számítanak a 3 karmot formázó, jellegzetes első lámpatestek, melyek az összes változaton elérhető, imént említett különleges dizájnú extrakeskeny Matrix LED fényszórókhoz kapcsolódnak. A hátsó lámpatestek szintén úgy lettek megformálva, hogy három-három karom jelzi a Peugeot génjeit.

Az utastérben inkább csak apró módosítások történtek, a fő különbség, hogy érzékelhetően még magasabb szintre hozták a minőségi kialakítást a tervezők. Meggyőződésem, hogy már csak image és nem anyaghasználati kérdés, hogy a Peugeot a presztízs márkák sorába tartozzon.
A központi 10” -es kijelző felbontása és minősége sokat lépett előre, kiváló a tolatókamera minősége, amely a legutóbbi változat esetében nem aratott osztatlan sikert. De olyan extrák is az autóban voltak, mint az éjjel látó kamera, amely a legzordabb látási viszonyok között is mutatja az esetleges akadályokat a műszerfal közepén.

A tesztelt dízel 508 SW immáron 1,5 literes motorral kapható. A teljesítménye 130 lóerő, amely 300Nm nyomaték leadására képes. Fogyasztási adataival kapcsolatban pozitívan, teljesítményében inkább negatívan csalódtam. A nálunk töltött egy hét alatt a Peugeot átlagos fogyasztása erőteljes autópálya túlsúly mellett az 5,5 literes fogyasztást sem érte el. 110-es tempónál 5 liter alatt fogyasztott. Azt gondolom, hogy a méretei alapján ez egy kiváló eredmény és bizonyítja számomra, hogy nincsen gazdaságosabb megoldás jelenleg sem, ha valaki sokat megy autópályán/országúton, mint a dízel meghajtás.


Az 1,5 literes motor, amelyhez egy nyolcsebességes automata kapcsolódik, sokkal inkább átlagos menetteljesítményre képes, mint sportosra. Emlékszem még a korábbi 2 literes dízelre, amelyhez képest ez az erőforrás nyilvánvalóan gyengébb, vagy mondjuk azt, hogy átlagosabb.

A futómű és a különleges vezetési kényelem, a jó minőségű 10 hangfalas Focal hifi rendszer garantálják, hogy a hosszú utak során, amire az 508 SW született, kifogástalanul érezzük magunkat. A kombi változat ezen felül még bőséges csomagteret is kínál, hiszen alaphelyzetben 530 liter, a hátsó ülőlapok lehajtásával 1780 literig bővíthető.
Árazás tekintetében a Peugeot sokszor eset abba a hibába, hogy túllőtt a saját lehetőségein, így hiába volt remek az autó, az ajánlat nem volt kellőképpen kecsegtető. Úgy vélem, hogy a jelenlegi autópiaci árakat figyelembe véve a megújult 508-cal nem lesz ilyen probléma. A dízel 508 SW Allure felszereltséggel 15 millió alatt hazavihető. A céges alapár ennél 900 ezer forinttal magasabb, de mint tudjuk, a flottakedvezmények ezt nagyobb mértékben befolyásolhatják.
Szeretném hinni, hogy sem a dízelmotort, sem a hagyományos kombikat nem kell temetni. Bár lassan még egy kiskategóriás autó is képes fölé magasodni, de stabilitásban, gazdaságosságban és vezetési élményben nem lehet összehasonlítani őket.

@motorhang ????????Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130 . . . #peugeot #peugeot508 #peugeot508sw #peugeot508swdiesel #508 #508diesels #508sw @peugeot_magyarorszag @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Daddy Cool Boney M - The Retro Guy
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 508 peugeot 508 SW Peugeot peugeot 508 Peugeot 508 SW dízel teszt Peugeot 508 SW teszt Peugeot 508 SW teszt 2023 Peugeot 508 SWAllure 1,5 Blue HDI teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225
    • Négykeréken
    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130
    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130
    • Négykeréken
    A vonzerő új arca
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    210. évfordulóját ünnepli a Peugeot, bemutatták az 508-as sportos alternatíváját
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225

    Keret nélküli ajtók és a kategória legalacsonyabb modellje. Ha másnem, ezektől lesz a Peugeot 508 a legsportosabb megjelenésű üzleti szedán. De ez csak a kezdet, hiszen, ha a rendkívül alacsony padlószint miatt nagyot hajolva beülünk az autóba, az átlagnál kisebb és nagyon direkt kormányzás fokozza a sportos hangulatot. Ezenfelül pedig a 225 lóerős hybrid rendszer a villanymotorral támogatva egy igazán jó gyorsulási élményt is képes okozni. Mindezt egy prémium minőségű környezetben. Mi kellhet még?

    olvass tovább
    Hírek
    A vonzerő új arca
    A vonzerő új arca

    ÚJ 508 Limuzin, SW és Peugeot Sport Engineered

    olvass tovább
    Négykeréken
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Korábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.

    olvass tovább
    Négykeréken
    210. évfordulóját ünnepli a Peugeot, bemutatták az 508-as sportos alternatíváját
    210. évfordulóját ünnepli a Peugeot, bemutatták az 508-as sportos alternatíváját

    Az 508 Sport Engineered a márka újdonsült büszkesége!

    olvass tovább
    Négykeréken
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    Peugeot 508 második alkalommal jelent meg ilyen néven, miután az új névadási stratégia szerint a generációk száma növekszik, nem pedig a kategória (2-es, 3-as, 5-ös) mögötti szám, mint azt sok éven át megszokhattuk. Pontosan két éve 2018-ban mutatták be ezt a szériát a genfi autószalonon 5 ajtós és kombi változatban. Utóbbi az angol station wagon rövidítése alapján, SW jelzést kapott.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok