Egy tökéletes világ – BMW i7 xDrive60

Üdvözöllek a tökéletesség világában. A BMW i7 által megteremtett minőség és színvonal közelebb hozza a presztízs autókat az igazi luxushoz. Persze lehet benne hibákat kutatni, mondhatjuk talán azt is, hogy az elektromos közlekedés megcsúfolása egy 2,7 tonnás és 5,4 méteres jármű, de teljesen felesleges ezeken gondolkozni, hiszen az autó egész megjelenése és az általa nyújtott szolgáltatások messze túlmutatnak azon, amit megszokhattunk bármelyik négykerekűtől.

olvass tovább

Az Audi bemutatta a jövő gyártására vonatkozó terveit

  • március 02, 2023

Teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás mellett az Audi: 2026-tól a négykarikás márka kizárólag tisztán elektromos új modellekkel kíván megjelenni a világpiacon, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. Ezen egyértelmű döntése alapján és „Vorsprung 2030” vállalati stratégiája keretében az Audi lépésről-lépésre minden termelési helyszínét az elektromos autók gyártására készíti elő.

olvass tovább

Toyota hidrogén üzemanyagcellás modulokat használ majd a francia Hyliko teherautógyártó

  • február 27, 2023

A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője, a korábban 5700 a környezetbarát meghajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota globális kínálatában már most szerepel hidrogénüzemű személyautó (Mirai néven, amely japánul jövőt jelent), kis- és nagyteherautó, busz, targonca, hajó és vonat is.

olvass tovább

Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

A Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).

olvass tovább