www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. Az intelligensebb, teljesen hálózatba kapcsolt,...

Az intelligensebb, teljesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos E-Transit Courier révén a Ford Pro megerősíti vezető helyét az elektromos haszonjárművek piacán

  • április 07, 2023
  • Komment

A Ford Pro ma bemutatta az E-Transit Couriert, az alapoktól újratervezett, tisztán elektromos haszonjárművet¹, amely magas szintű konnektivitást és produktivitást kínál a kompakt áruszállítók vásárlóinak.

A Ford Pro innovatív, elektromos hajtású, hálózathoz csatlakoztatható áruszállítóinak kínálatát gyarapító, vadonatúj E‑Transit Courier teljesen összehangoltan működik a Ford Pro platformjával, amely olyan szoftveres és csatlakoztatható szolgáltatásokat biztosít a járművek hatékony üzemeltetéséhez, mint a töltéstervezésvagy a Ford Pro Software flottairányítási eszközei.

Azért, hogy a produktivitást még magasabb szintre emeljék, a mérnökök teljesen újratervezték az E-Transit Couriert, nagyobb és rugalmasabban használható rakodóteret alakítva ki, amelyben az előző modellnél 25 százalékkal több szállítmány fér el, illetve az autó teherbírása is tovább nőtt², így a jármű már két Euro raklapot is szállíthat.

A Ford több mint 50 milliárd dolláros beruházással biztosítja vezető helyét az EV-forradalomban, és az E-Transit Courier megjelenése újabb lépés abban a folyamatban, amelynek során a vállalat elektrifikálja legendás Transit haszonjármű-családját. Az új modellel immár háromtagúra bővült a Ford Pro EV-portfóliója, amelyben eddig a nagyobb E-Transit és E-Transit Custom modellek szerepeltek.

“Kompromisszumok nélküli elektromos hajtásával, nagyobb rakodóterével és teljes körű szolgáltatás-támogatásával az E-Transit Courier szintet lép saját szegmensében. A Ford Pro régóta piacvezetőnek számít, és ennek köszönhetően kiválóan ismerjük ügyfeleink igényeit, akiknek így segíthetünk a lehető legtöbbet kihozni kompakt áruszállítóikból,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Európa vezérigazgatója.

A vadonatúj E-Transit Courier az április 18-20. között megrendezett Birminghami Haszonjármű Szakkiállításon mutatkozik be, és a tervek szerint 2024 második felében kezdődik meg a gyártása. A dízel- és benzinmotoros Transit Courier modelleket 2023 nyarától rendelhetik meg a vásárlók, akik az első autókat még az év vége előtt átvehetik.

Hatékony elektromos hajtás, fejlett töltési megoldások

Az E-Transit Courier tisztán elektromos hajtásláncát arra tervezték, hogy kompromisszumok nélküli vezetési élményt nyújtson; ezt szolgálja az erős, 98 kW-os elektromotor és az egypedálos vezethetőség is. A teljesítmény és a hatótávolság pontos adatait az autó megjelenéséhez közelebbi időpontban teszi majd közzé a Ford.

A Ford Pro Charging teljes körű megoldásokat kínál az otthoni, telephelyi és nyilvános feltöltésekhez, beleértve a hardverek és a vezérlő szoftverek telepítését, amelyek segítenek a töltési folyamat optimalizálásában. A Ford Pro Charging szoftverén keresztül a számlázás és az adminisztráció is egyszerű, ami praktikus megoldás azoknak az ügyfeleknek, akiknek sofőrjei a munka végeztével hazamennek a járművükkel, de a program a nyilvános töltők használatát is megkönnyíti.

A Ford Pro szerint az E-Transit Courier népszerű lesz azok körében, akik otthon intézik a töltést; a Ford Pro Charging célja, hogy a jármű 5,7 óra³ alatt 11 kW energiát tudjon felvenni az otthoni váltóáramú elektromos hálózatról, és hogy a fedélzeti érintőképernyő vagy a telephelyi szoftver révén a töltést az olcsóbb éjszakai időszakra lehessen üzemezni.

A nyilvános töltők hatékony használatához az autót egyenáramú gyorstöltő rendszerrel is felszerelik, aminek kapacitása eléri a 100 kW-ot. A Ford számításai alapján a rendszer 87 km-re elegendő energiát képes felvenni 10 perc alatt, és az akkumulátor kevesebb mint 35 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra. Az E-Transit Courier vásárlói egy évre szóló ingyenes hozzáférést kapnak a Blue Oval Töltőhálózathoz, ami 2024-re már 500.000 nyilvános töltőpontot számlál.

Az öt vagy több autót üzemeltető felhasználók a Ford Pro E-Telematika⁴ személyre szabott szolgáltatásait is ingyen élvezhetik egy éven át. Ez a rendszer a valós idejű adatok feldolgozásával segít az autó üzemeltetőjének figyelemmel követni a jármű mozgását, hatékonyságát és műszaki állapotát, és ezáltal javítani a munkavégzés hatékonyságát. A szoftver emellett a Ford Pro Charging hatékony és egyszerű használatát is támogatja, adatokat szolgáltat a feltöltés pillanatnyi állásáról, a töltöttség szintjéről vagy a még megtehető távolságról, sőt a felhasználók egyénileg beállíthatnak egy küszöbértéket, amikor figyelmeztető jelzés kapnak az alacsony töltöttségi szintről.

A Csatlakoztasd és Töltsd (Plug&Charge) funkció lehetővé teszi, hogy a kompatibilis Blue Oval Töltőhálózatban az E-Transit Courier felhasználói egyszerűen csak bedugják a kábelt, és ezután magára is hagyhatják az autót. A töltés automatikusan elindul, majd a kábel kihúzása után a rendszer elküldi a számlát és a feltöltés összegzését a tulajdonosnak. Arról, hogy két töltés között az autó hosszabb utat járhasson be, a felhőalapú Intelligens Hatótávolság funkció gondoskodik, pontosabb adatokat szolgáltatva a még megtehető távolságról.

A felhasználók igényeire szabva

Az E-Transit Courier vadonatúj karosszériája minden dimenziójában tágasabb rakodóteretrejt. A hátsó kerékdobok között mért távolság 1220 mm, így a kompakt áruszállítóba immár két Euro raklap is befér. A raktér befogadó képessége 25 százalékkal, 2,9 köbméterre nőtt, és ez tovább is bővíthető az új, megnyitható rekeszfallal, ami akár 2,6 méter hosszú pallók vagy csövek szállítását is lehetővé teszi. A tisztán elektromos hajtású modell maximális hasznos teherbírása 700 kg, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 750 kg.⁵

Az E-Transit Courier látványos, különleges formaterve segít a vállalkozásoknak kitűnni a tömegből, míg a tágas és praktikus kabin tökéletesen kielégíti a kompakt áruszállítók sofőrjeinek igényeit. A vadonatúj modell gazdag alapfelszereltséget kínál, és olyan különleges utastéri megoldásokat, mint a szögletes/kerek kormánykerék, ami növeli a lábteret és kevesebbet takar ki a vezető látómezejéből, vagy a konzolra helyezett váltókar, a nyomógombos indítás és az elektronikus kézifék; e helytakarékos ötleteknek köszönhetően a tervezők nagyobb (és konfigurálható) tárolóhelyet tudtak kialakítani az autóban.

A ‘digiboard’ műszerfal egy 12 colos digitális műszeregységet és egy 12 colos központi érintőképernyőt foglal magában; ez utóbbiról kezelhető a Ford legújabb SYNC 4 rendszere⁶ is. Az előfizetéses Hálózathoz Kapcsolt Navigáció⁷ mindig friss adatokat szolgáltat a forgalomról, a parkolásról, a töltésről és a környéken esetleg előforduló veszélyes helyzetekről. A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás az alapfelszereltség része.⁸ A kategóriában egyedülálló, innovatív Iroda Csomag egy összecsukható, sík munkafelületet és egy hozzá tartozó olvasólámpát tartalmaz, ami kényelmesebbé teszi a laptop használatát, a papírok kitöltését vagy akár az uzsonnaszünetet a sofőr számára.

A vezető és a rakomány biztonsága mind az operátorok, mind a Ford Pro számára elsőrendű fontosságú. Az E-Transit Courier új mércét állít a szegmensben azzal, hogy alapáron jár hozzá a fejlett vezetéssegítő rendszerek átfogó kínálata⁹, az opciók közt pedig olyan tételek szerelnek, mint a Sávközép és Stop & Go rendszerekkel összekapcsolt Adaptív Sebességtartó Automatika, a Keresztirányú Forgalomfelügyelettel kombinált Holttérfigyelő, a Kereszteződés Asszisztens és a Tolatási Fékasszisztens.

Minden E-Transit Courier alapfelszereltsége a beépített modem10, ami folyamatos konnektivitást biztosít a Ford Pro szolgáltatásokhoz és az autó képességeit folyamatosan javító vezeték nélküli szoftverfrissítésekhez.

Még jobb vagyonvédelem és kedvezőbb üzemeltetési költségek

A beépített modem aktiválása után az operátorok figyelmeztetéseket kaphatnak a Ford Pro Software szolgáltatásán keresztül, ha az autó ütközött vagy feltörték. A Flottaszintű Indítás Letiltás segítségével a flottaüzemeltetők a távolból is engedélyezhetik vagy letilthatják az E-Transit Courier beindítását, megakadályozva ezzel a jármű ellopását, vagy munkaidőn kívüli használatát.

A vagyonvédelem az utángyártott megoldások idő- és költségigénye nélkül is tovább javítható, mivel a Ford Pro a TVL járműbiztonsági szakértőivel együttműködve gyárilag beszerelt zárcsomagokat kínál az E-Transit Courierhoz. A tartozékcsomag horgos reteszeket tartalmaz, amelyek csökkentik az ajtó felfeszítésének esélyét, emellett pedig a csomag része még az oldalsó tolóajtó automatikus reteszelése is, hogy a sofőrnek ne kelljen minden ajtónyitás után másodperceket töltenie ezzel a művelettel.

A Ford Pro Service szerint az E-Transit Courier előre nem tervezhető karbantartási és javítási költségek legalább 35 százalékkal alacsonyabbak lesznek, mint a dízelmotoros modellek esetében. De bármelyik kivitelt is választja a vásárló, mindenképpen számíthat a Ford Pro Service teljes szolgáltató hálózatára, benne a Mobil Szerviz kibővített kapacitására, a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezési időt optimalizáló rendszerére, valamint Európa legnagyobb, kifejezetten haszonjárművek kiszolgálására létrehozott szervizhálózatára.

A vadonatúj Transit Courier először az üzemanyag-takarékos benzin- és dízelmotoros hajtásláncokkal lesz megrendelhető 2023-ban. A kínálatban egyaránt szerepelnek majd dobozos áruszállítók és duplakabinos karosszériák, illetve számos olyan mutatós és gazdagon felszerelt modellváltozat, mint a Limited és Active modellek.

Mindegyik modellváltozatot a Ford Otosan romániai Krajova üzeme gyártja, ahol a legkelendőbbnek számító Transit Custom és a saját szegmensében első helyen álló E-Transit is készül11. A Ford Otosan Európa legnagyobb haszonjármű-gyártója, amelynek éves kapacitása 2025-re meghaladja a 900.000 darabot.

  • e-transit e-transit courier ford ford pro

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    • Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    • Négykeréken
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert
    Norvégiában is kapható az F-150 Lightning, így a Ford ikonikus elektromos pickupja globális modellé válik
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    A Ford Tourneo Custom már évek óta a piac egyik legnépszerűbb kisbusz-modellje. Korábbi tesztjeink során a dízel változat kiváló teljesítményt mutatott hosszú távon, de most az elektromos változat hosszított verziója hozza a jövő technológiáját a mai napokba - különösen városi és agglomerációs használatra.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

    Az SUV-k manapság szinte mágnesként vonzzák az autóvásárlókat, különösen azokat, akik nagycsaláddal vagy extra csomagtér-igénnyel keresnek járművet. De mi lenne, ha nem állnánk meg ennél a kategóriánál? Az új Ford Tourneo Custom Titanium egy olyan alternatíva, amely sok szempontból túlszárnyalja az SUV-kat – nagyobb tér, több variálhatóság, kompromisszummentes praktikum. Megnéztük, mit tud a Ford friss mikrobusza.

    olvass tovább
    Négykeréken
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV

    A Ford divatos kompakt crossovere, a Puma, 2024-ben modellciklus-közi frissítésen esett át. A ST-Line felszereltségű verzióját teszteltük, és az élmény továbbra is lenyűgöző. Hihetetlen belegondolni, hogy az új Puma bemutatása óta már több mint öt év telt el. Ez különösen azért érdekes, mert az autógyártók ritkán várnak ilyen sokáig egy modell frissítésével – ez is azt bizonyítja, mennyire előremutató volt a technológia már az induláskor.

    olvass tovább
    Hírek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek

    Egy súlyos baleset után a gerincsérülést szenvedett emberek hosszú ideig tartó fizikoterápiára szorulnak. Ugyanakkor arról a pszichés félelemről sem szabad megfeledkezni, ami akkor ébred bennük, amikor újra autót kell vezetniük.

    olvass tovább
    Hírek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2

    A fellegekben jár majd a 101. alkalommal megrendezett Pikes Peak hegyi versenyen

    olvass tovább
    Hírek
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában

    A Ford Performance versenyzett és nyert már Le Mans-tól kezdve Monacón és Daytonán, Bathurtston és Finkén át egészen Ensenadáig. Egy verseny viszont mindeddig kimaradt a sorból, méghozzá éppen a bolygó legkeményebb megmérettetése: a Dakar Rally.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok