Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar: top design
A PEUGEOT 9X8 messze több, mint egy versenyautó: már most egy ikonikus tárgy, esztétikai és műszaki forradalom, egyedülálló formatervezési kaland.
olvass továbbA PEUGEOT 9X8 messze több, mint egy versenyautó: már most egy ikonikus tárgy, esztétikai és műszaki forradalom, egyedülálló formatervezési kaland.
olvass továbbA Jeep® Renegade és Compass modellek új, hibrid kivitelei izgalmas belépési pontot jelentenek az ügyfelek számára a Jeep villamosított portfóliójába
olvass továbbA 2021-es év, de inkább az elmúlt két év a plug-in hybrid, röviden PHEV meghajtás évei voltak. Pár kivételtől eltekintve, szinte az összes autógyártó kihozta a maga konnektoros hybrid modelljét. Hihetnénk, hogy véletlen, de természetesen egyáltalán nem az, hiszen súlyos kvóták, bírságok sújtják a túl magas CO2 kibocsájtást.
olvass továbbEgyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.
olvass továbbAz első teljesen öntöltő hibrid hajtáslánc WLTP üzemanyagfogyasztása (kombinált átlag) 4.0-3.8L/100km, károsanyag-kibocsátása: 93-87g/km (a 16” ill. 15” kerékmérettől függően)
olvass továbbNéha nem is olyan egyszerű a fenti kérdés és jó pár percet elgondolkozunk rajta, hogy vajon aztán melyik ruhadarab illik hozzánk a leginkább. Majd eljön az autóvásárlás ideje és ugyan a színéről hosszasan vagyunk képesek lamentálni, de azon, hogy melyik meghajtással válasszuk, azon sokszor gyorsan túllépünk. Vagy ha nem is így teszünk, akkor kizárólag az abban a pillanatban rendelkezésre álló anyagi lehetőségek alapján döntünk. Pedig ez egy rendkívül fontos kérdés és sokkal személyesebb, mint azt gondolnánk.
olvass továbbA Ford S-Max nem új autó, hiszen a most nálunk járt második generáció 2015 óta fut az utakon. Ennek ellenére rengeteg pozitív tulajdonságát tapasztalhattuk meg újra, egy olyan kihaló félben lévő kategóriának, amely érdemtelenül került a most divatos SUV/crossoverek miatt a háttérbe.
olvass továbbVannak vagy talán voltak olyan hírek, hogy a Jaguar megszünteti a limuzin gyártást és kivonul a limuzin piacról. Egyelőre nem teszi és mennyire jó, hogy így van. A mai európai piacon domináns német presztízs autók valós versenytársát próbáltuk, a Jaguar XF-et.
olvass továbbSébastien Ogier vezeti majd a GR010 HYBRID versenyautót a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) éves kezdő tesztjének keretében a Bahrain International Circuit aszfaltcsíkján november 7-én, egy nappal a 2021-es szezon utolsó versenyét követően
olvass továbbA TOYOTA GAZOO Racing GR010 HYBRID Hypercar versenyautója volt a leggyorsabb a bahreini kettős hétvégi versenyek első szabadedzésén a 2021-es Fia Hosszútávú Világbajnokság (WEC) idei utolsó helyszínén.
olvass továbbSikerült a még csak 14 éves Pál Krisztiánnak, a Keviép RX Fesztiválon a dobogó legtetejére állnia a Swift Hybrid RX Cup kategóriában
olvass továbbGreinbachban második, Kakucs Ringen harmadik helyen végzett a még csak 14 éves Rallycross pilóta Pál Krisztián. Vele beszélgetek a hétvégi RabócsiRingi versenyről.
olvass továbbNem az első alkalom, hogy a KIA 2017-ben megjelent kisméretű crossovere nálunk jár. A mostani apropója, hogy a leszűkített motorkínálat mellett, illetve azon belül, lágy hibrid (mild-hybrid) hajtást kapott. A háromhengeres, ezer köbcentis turbómotor 100 és 120 lóerős változatban kapható. Ebből az erősebbiket segíti a 48V-os akkumulátor, amelyet a csomagtér alatt helyeztek el.
olvass továbbHétvégén ismét felölti Pál Krisztán rallycrossversenyző a tűzállót, és rajthoz áll a Rallycross OB következő futamán, a Kakucs Ringen. Előző Greinbach-i rallycross versenyén Swift Hybrid RX kategóriában második helyezést ért el. Így bizakodva várja a Kakucs Ringi következő versenyt.
olvass továbbA Kia Sorento PHEV valójában a prémium kategóriába sorolható. Talán az egyetlen szempont szerencsére, amely bármelyik másik prémium szegmensben futó járműtől megkülönbözteti, az ára. Néhány év lesz szerintem, ha ilyen ütemben javul minőség és komfort szempontjából a márka és már ott is lesz márkaimage-ben, ahol az Audi, BMW vagy Mercedes.
olvass továbbAz idei nyár egyértelműen a Cupráról szól. Követőink olvashattak már szinte minden típusáról a Porsche konszern legújabb márkájának. A most nálunk járt Leon kombi pedig mondhatni édestestvére a kicsit visszafogottabb Seat Leonnak.
olvass továbbAlig pár nappal azután, hogy részt vehettem a Cupra spanyolországi bemutatóján, amelyről a cikket pár napja lehet olvasni az oldalon, máris a visszafogottabb Seat Leon volánja mögött találtam magam. A szerénység ebben az esetben 41 lóerő különbséget jelent és nagyjából 10% -kal kevesebb pénzkiadást. A forma és a funkció természetesen azonos, így valószínűleg a fő volumen továbbra is Seatból fog érkezni, ha a Leon kerül szóba vásárláskor.
olvass továbbAz Audi új fegyvere amellyel a 2022-es Dakar-ralin indulni fog. A Formula E-ben használt villanymotorok hajtják, amelyet egy kétliteres turbós, a DTM-ben is használt TFSI motor támogat.
olvass továbbSikerre ítélt vállalkozást kezdett a Mercedes 1993-ban, amikor a 190-es utódjaként bemutatta az első C osztály modelljét. Világszinten ez idáig 8,6 millió darab fogyott ebből a típusból, úgy, hogy a most elbúcsúzó MK4 kódjelű elődből 2,5 millió darab került értékesítésre. Nem csoda tehát, hogy minden tudásukat latba vetették, hogy a profitabilitás szempontjából is kiváló modell töretlenül folytassa eddigi pályafutását. De vajon sikerül-e a nagy ellenféllel a BMW 3-sal szemben maradandót alkotni?
olvass továbbA TOYOTA GAZOO Racing tovább bővítette győzelmi lajstromát az új GR010 HYBRID versenyautóval, ugyanis a lenyűgöző Monza 6 órás versenyen a Hypercar csúcskategória élén végzett a 2021-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) harmadik fordulóján.
olvass tovább