Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid
Hű a nevéhez, tényleg légies, mint a lágyan ringatózó búzakalász a szélben. Élmény vele autózni. Nem túl kicsi, nem túl nagy, pont jó! Ő a Citroën első Plug-in Hibridje.
olvass továbbHű a nevéhez, tényleg légies, mint a lágyan ringatózó búzakalász a szélben. Élmény vele autózni. Nem túl kicsi, nem túl nagy, pont jó! Ő a Citroën első Plug-in Hibridje.
olvass tovább2018 óta van velünk az Audi ezen generációja, amely annyit növekedett méretben és annyit változott formai szempontból is, hogy laikus számára megkülönböztethetetlen lett a márka zászlóshajójától, az Audi A8-tól. Nem is feltétlenül rossz hír ez azok számára, akik ezt a modellt választják. A limuzin változatot teszteltük, egy különleges kivitelben, a plug-in hybrid erőforrással.
olvass továbbA Renault modellpaletta legfrissebb zöldülési hulláma három modellt érintett. Korábban a Renault Clio E-Tech verzióját volt szerencsénk tesztelni. A szerencse pedig határozottan nem csak egy kötőszó volt ebben az esetben, mivel kifejezetten szimpatikus volt a filozófia, ahogyan a márka újra gondolta a hybrid technológiát. A Captur esetében még eggyel emelték a tétet és a nagyobb akkumulátorok segítségével plug-in hybrid változatban mutatták be a Capturt.
olvass továbbHa 2020, akkor a járványon kívül az autógyártók másik kihívása – és erről persze hamarabb tudtak, mint az előbbiről – a CO2 kvóta volt. Nem csoda hát, hogy nincs olyan márka, aki ne igyekezne alternatív meghajtással megjelenni. A Renault sem tett másképpen és rögtön 3 típusában mutatott be hybrid erőforrást. Ezek közül a Cliot teszteltük, amely ellentétben a másik két bemutatott modellel, kisebb akkumulátort kapott és ezáltal nem konnektoros hybrid változatban jelent meg. A keresztségben pedig az E-TECH nevet kapta.
olvass továbbKicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).
olvass továbbSzámomra a kis kategóriában mindig a Jazz jelentette az etalont. Emlékszem rá, hogy egyszer egy nagy autókereskedő cég műszaki igazgatója azt mesélte nekem, hogy azért nem szereti a Jazzt, mert annyira kevés a meghibásodás ezzel a típussal, hogy ha minden kocsi ilyen lenne, be lehetne zárni a szervízt. Csak olaj és fékbetét cseréből nem lehet megélni, tette hozzá. Nem akarok az adott úriember tapasztalataival vitatkozni, biztos van ellenpélda, de valahogy ennél a beszélgetésnél értettem meg igazán, hogy a Jazz magasabb listaára csupán egy adat és sok-sok más szempontot is figyelembe kell venni, ha autót választunk.
olvass továbbA múlt hét óta az egyik kedvenc kompakt méretű SUV-m a Compass. Rengeteget fejlődött minőségi szempontból és megtaláltam benne azokat a pontokat, amelyektől nem csak egy kicsi Cherokee -ként kezeltem. De a trón legfelső fokáról nagyon gyorsan hátra szorult legalább egy helyezést, miután közelebbi ismeretséget sikerült kötnöm a márkatárssal, a közös alapokon nyugvó Jeep Renegade-del. Annak ellenére, hogy tartottam a vicces-mókás dobozforma autótól, a végére örök barátság született közöttünk.
olvass továbbPár ével ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy egy Jeep elektromos hajtást kapjon. Nagy motortérfogat, macho férfias megjelenés, amelyhez nem passzolt volna egy cingár hangú 1,3 literes benzines erőforrás és egy halkan, szinte némán zümmögő villanymotor kettőse. Hát ez is egy olyan dolog, ami változik. Lassan egy éve jelent meg ugyanis a két kompakt méretű terepjáró, a Compass és a Renegade plug-in hybrid változata, melyeket egymást követő héten teszteltünk.
olvass továbbKorábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.
olvass továbbHa olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.
olvass továbbA jelenlegi Peugeot kínálat legerősebb autóját teszteltük. Meglepő módon ez nem egy sportautó és még csak nem is egy sportos cupé. Ugyanis a Peugeot 3008 egy családi autó, ami rendkívül erős. Viszont én nem ezt szerettem benne a legjobban.
olvass tovább2020-ban megszokhattuk, hogy az osztályzatokat online fórumokon adják, így gondolom senkit nem lep meg, hogy a Krétában javaslom, hogy a BMW a következő tárgyakból kapjon ötös osztályzatot: dizájn, kényelem, technika, presztízs. Egyedül a meghajtásra nem adnék maximális osztályzatot, de ezt be lehet tudni annak, hogy a napi autóhasználati szokásaim nem ideálisak egy plug-in hibridhez.
olvass továbbA vadonatúj Hyundai Tucson Plug-in Hybrid az 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotorra épülő, 265 lóerős hajtásláncot kap
olvass továbbMiután a svéd Teknikens Värld autós magazin kritikát fogalmazott meg a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybrid modell a magazin által elvégzett ’jávorszarvasteszten’ mutatott teljesítményével kapcsolatban
olvass továbbKérdés nélkül való, hogy az idei év az elektromos autókon kívül a plug-in hibridekről szól. Találkoztunk már mindenfélével az elmúlt hónapokban. Kicsivel és naggyal, jóval és kevésbé jóval. A Superb konnektoros hibrid változata nagy is, jó is. És talán ez is hasonló módon kérdés nélkül való.
olvass továbbImmáron hazánkban is rendelhető a Toyota hibrid elektromos modellkínálatának zászlóshajója, minden idők legnagyobb teljesítményű RAV4 modellje, a 306 LE teljesítményű RAV4 Plug-in Hybrid.
olvass továbbA ráncfelvarráson átesett Passat járt már nálunk, de azt egy hagyományos, manapság már egyes körökben cikinek számító dízel motor hajtotta. Haladni kell a korral, így alig vártuk, hogy a GTE betűjelzéssel ellátott, konnektoros hybrid változatot is ki tudjuk próbálni.
olvass továbbHa receptes könyvet kellene írni autó témában és azokat az alapanyagokat kezdeném felsorolni, ami biztosan kell ahhoz, hogy sikeres modell jöjjön létre, így kezdeném: Végy egy emelt hasmagasságú autót, amely se nem túl nagy, se nem túl kicsi. Legyen plug-in, mert az már kellőképpen zöld és enélkül 2020-ban sokkal nehezebb bármit tálalni. Hát így kezdődik az Xceed plug-in története.
olvass továbbMike Conway, Kamui Kobayashi és José María López az idény nyolcadik és egyben utolsó fordulójában aratott győzelmükkel megszerezték a 2019-2020. évi FIA Hosszútávú Világbajnoki (WEC) címet
olvass továbbA hajtáslánc helyigénye minimális, így az utastérben akár heten is kényelmesen elférnek - A padló alá beépített hajtáslánci akkucsomag és üzemanyagtartály hatására alacsony a súlypont, és tágas a belső tér - Turbós benzinmotor és plug-in hibrid hajtáslánc 265 lóerős kombinált csúcsteljesítménnyel - A Sorento Plug-in Hybrid modell európai értékesítése 2021 első negyedévében indul
olvass tovább