A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése
Először vett fel Peugeot-modellt ikonikus Technic készletsorozatába a LEGO. A 9X8 Hybrid versenyautó több szempontból is ideális adalék a műszaki beállítottságú termékcsaládhoz
olvass továbbElőször vett fel Peugeot-modellt ikonikus Technic készletsorozatába a LEGO. A 9X8 Hybrid versenyautó több szempontból is ideális adalék a műszaki beállítottságú termékcsaládhoz
olvass továbbA második generációs Sport Tourer járt nálunk. A kettes BMW önmagában nem jelent egyértelmű típust, van ez alatt a szám alatt mindenféle autó. Hátsókerék hajtású élményautó, elsőkerék hajtású Garn Coupé és egy kevésbé divatos, ám annál inkább praktikus, egyterűre emlékeztető járgány. Ez utóbbi járt nálunk, méghozzá egy rendkívül erős kivitelben.
olvass továbbAz új Juke két éve jelent meg és varázsolja el elsősorban a hölgyek szívét továbbra is. A leginkább formai bravúrjáról ismert típus járt már nálunk a megjelenését követően nem sokkal, de az akkori típus egyik fő hibája az volt, hogy kizárólag egy háromhengeres, egyliteres motorral volt elérhető. Ez komoly visszalépést jelentett az előző szériához képest, ahol a forma mellett a teljesítmény is szerepet jászhatott a választásban. Ezt a csorbát javítja ki a most tesztelt változat.
olvass továbbA Kuga Plug-In Hybrid tavalyi értékesítési eredménye 20 százalékkal növekedett az előző évhez képest, így 2022-ben az elektrifikált Ford SUV immár zsinórban másodszor szerezte meg a legnagyobb darabszámban eladott plug-in hibrid (PHEV) modell címét az európai piacon
olvass továbbCsak néhány hónap telt el azóta, hogy bemutatták az új Range Rovert – a legnagyobbat mind közül – és máris körünkben köszönthetjük az eggyel kisebbet, a Range Rover Sportot. Hogy mi számít kicsinek és mi nagynak, erről bizonyára megoszlanak a nézetek, de fehér európai férfiként állítom, hogy a Range Rover Sport bizony nagy, méghozzá nagyon nagy! És nem utolsó sorban gyönyörű. De mit tud még ez a különleges szerkezet?
olvass továbbVégre a dedikált hibridet is kezelésbe veszi a Gazoo Racing részleg, bár az új Plug-in Hybrid már alapváltozatban is felveszi a versenyt gyorsulásban a sportautókkal
olvass továbbA Mazda egyedülálló plug-in hybrid modellje bolygódugattyús motort használ generátorként
olvass továbbA KIA Niro tesztsorozatunk utolsó felvonásához érkeztünk, hiszen a tisztán elektromos változat (EV) és az öntöltő hybrid (HEV) után a plug-in hybridet (PHEV), azaz a konnektorról tölthető hybrid verziót teszteltük. Ez a verzió, illetve maga a hajtása, rendkívül megosztó, rengeteg előnyét és hátrányát fel lehet sorolni. Annyi bizonyos, hogy alaposan ismernie kell magát és a saját autózási szokásait annak, aki emellett a verzió mellett dönt.
olvass továbbAz új Niro esetében, ha az árlistán lévő sorokat nézzük, akkor a legtöbb modell zöld rendszámmal kerül forgalomba, hiszen elektromos, plug-in hybrid és öntöltő hybrid kivitelben elérhető a típus. Ebből a felsorolásból az első kettő jogosult a környezetbarát rendszám használatára. A mostani tesztünk alanya ugyan ezt a kivételes besorolást nem kaphatja meg, de cserébe lényegesen olcsóbb és számos szempont miatt a legracionálisabb választás.
olvass továbbHarmadik alkalommal is nálunk járt a Kia Sportage, ezúttal a legdrágább és technikai szempontból a legmodernebb változatban. Ez a verzió az úgynevezett plug-in hybrid változat, más szóval konnektoros hibrid. A rövid összefoglalót már az elején muszáj leírnom, reszkessetek egyéb márkák, mert a Kia Sportage ajánlatánál nehéz most jobbat találni.
olvass továbbImmáron teljes hibrid meghajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb autótípusa. Ránézésre kevés, beltartalomban jelentős a különbség a korábban már nálunk járt lágy hibrides meghajtáshoz képest. Vajon megéri az árát és érdemes ezt választani? Többek között erre kerestem a választ a mostani tesztünkben.
olvass továbbRengeteg kihívás és megpróbáltatás után, amely az utóbbi években az autóipart jellemezte, talán fordulatot jelenthet a következő időszak jó pár márka részére. A Mazda láthatóan bizakodó, hiszen új zászlóshajót indít útjának az idei évben a CX-60 személyében. Kezdetben kizárólag plug-in hybrid hajtással kapható, de érkezni fog benzines és dízel erőforrás is, ráadásul utóbbiak 6 hengerrel. Talán a mostani motor az alapkövetelmény része, a következő kettő pedig a prémium szegmens ellen lesz érdekes ütőfegyver?
olvass továbbA Ford Kuga Plug-In Hybrid 1 SUV volt a legnagyobb darabszámban értékesített plug-in hibrid (PHEV) az európai piacon 2022. első félévében.2 3
olvass továbbA válasz persze lehet jó és rossz. Mindenekelőtt a legfontosabb azt tisztázni, hogy mi a kérdés? Nem más, mint megfelelni az európai környezetvédelmi normáknak és mindeközben nyereséges módon kínálni a legmodernebb technikai arzenállal felszerelt, jó minőségű és mutatós autót. Tovább növeli a kihívást, ha ez a bizonyos jármű nem SUV. Vajon erre tud-e jó választ adni a Honda a 11. generációs Civic-kel?
olvass továbbA vadonatúj Ariya EV és az e-POWER X-Trail eredményei bizonyítják a Nissan biztonság iránti elkötelezettségét
olvass továbbNem túl régen kaptunk egy levelet, ahol azt a jogos kritikát fogalmazta meg olvasónk, hogy miért van az, hogy szinte mindig olyan autókat tesztelünk, amelyek átlagos vásárló számára elérhetetlenek. Kizárólag gyönyörű plug-in hybrid vagy elektromos meghajtású gépkocsikat, amelyek ára úgy nyolc számjegyű és gyakran nem is egyessel kezdődik. Hosszan lehet magyarázni ennek az okát, a mai trendeket, de ezt meghallgatva kifejezetten olyan modellt kerestünk, amely a belépő szinthez képest racionális távolságra, elérhetőségre van. Az Allure 308 felszereltsége bőséges, de a motorját tekintve a legkedvezőbb áru.
olvass továbbJárt már nálunk az új Sportage, méghozzá az öntöltő hybrid változatban, 230 lóerővel. A mostani teszt alanyunk is hybrid, csak éppen az úgynevezett lágy, azaz mild-hybrid változat. A 180 lóerős erőforrás az előző modellhez képest technikailag egyszerűbb, kevesebb lóerőt képes leadni és természetesen ezzel párhuzamosan 1,1 millióval olcsóbb is. Vajon érdemes megtakarítani ezt az összeget?
olvass továbbHarmadik generációjához érkezett a Honda HR-V és ugyanúgy, mint a korábbi két generáció esetében, gyökeres formai változást hozott az új. A HR-V viszont nemcsak kívül lett egészen más, hanem a beltartalom is különleges lett. Itt pedig nem csak az anyagminősége és a kialakításra gondolok, hanem a meghajtásra is. Azonos a név, de ezzel nagyjából be is tudnánk fejezni az elemzést, ha összehasonlító cikket írnánk. Így nem is azt tesszük!
olvass tovább2022 sok mindenről lesz emlékezetes. Felsorolni is nehéz a különböző politikai, gazdasági eseményeket. Az autóipart sújtó nehézségek közepette megjelent a legerősebb, leg-leg-leg VW. A Touareg R, mégpedig plug-in hybrid hajtással. 462 lóerő, 700 Nm nyomaték, összkerék hajtás és 2,5 tonna. Ezek az adatok önmagukért beszélnek, de mit is kapunk a tetemes pénzért?
olvass továbbRendkívül hosszú ideig váratott magára a Lexus azzal, hogy az öntöltő hybrid (full hybrid) mellé a konnektorról is tölthető, úgynevezett plug-in hybriddel megjelenjen. De most megtört a jég és nem is akármennyire, hiszen az új NX sok szempontból komoly előre lépéseket tett abba az irányba, hogy a német márkák mellett a prémium szegmensben valós alternatívát nyújtson.
olvass tovább