www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Mindegy kié, szeretem! – Suzuki Swift 1,2 mild-hybrid...

Mindegy kié, szeretem! – Suzuki Swift 1,2 mild-hybrid GLX CVT

  • Szőnyi Zoltán
  • február 05, 2022
  • Komment

Ha nem az hajt az autóválasztás során, hogy a presztízst hajszolod, hanem az a cél, hogy csak azért költs többet egy autóra, mert a környezeted, vagy a megszokásaid ezt diktálják, akkor a Suzuki Swift egy tökéletes választás.

Sokadik alkalommal van nálunk Swift és még mindig szeretem. A sportos, vagány forma most még tovább finomodott, számos olyan funkció került az autóba, amely szükséges volt ahhoz, hogy elmondható legyen, hogy továbbra is modern autóról beszéljünk. De egy valami nem változott. A vezetési élmény, amely utánozhatatlan. Ami miatt mindig jó egy Swiftben ülni. A gokart szerű vezetési élmény, amelyet kiegészít az utánozhatatlanul jó kormányozhatóság, fordulási ív. Ez az, amit imádni lehet a Swiftben és ami miatt meg lehet bocsájtani a néhol gyengébb anyagválasztást, azt, hogy a motorkínálat egy tagból áll (a Sporttal együtt kettőből).

Az egyetlen dolog, ami a Swiftből hiányzik, az a magas márka imázs. Ez pedig meggyőződésem, hogy nem azért van, mert bármiféle probléma lenne a Suzukival. Sőt. Éppen ellenkezőleg. Az egyik oka pont az, hogy olyan számban értékesítik a rendszerváltás óta Magyarországon, – hála a kiváló árának, megbízhatóságának – hogy egyszerűen megszokta a szemünk. Elképesztő mennyiségű Swift, Ignis és újabban Vitara, SX4 mozog a magyar utakon. Ezáltal a legismertebb tömegmárka, ára miatt pedig a legszélesebb kör számára elérhető új autó volt mindig is. Talán a másik „hiba”, amelyet elkövetett a gyártó, hogy 1990-től 2004-ig szinte változatlan formában volt elérhető. Az árával verhetetlen klasszikus, harmadik generációs Swift a modellciklus végére már nem felelt meg az akkori fogyasztói elvárásának, de az ára miatt töretlen értékesítése sokat rombolt az presztízsén.

Azóta a hatodik generációhoz értünk. A Swift most már nem Esztergomban készül és az ára sem annyira szexi, mint a kilencvenes években, kétezres évek első felében. Másfelöl viszont továbbra is rendkívül versenyképes, hiszen 4,6 millió forintos akciós ára az egyik legkedvezőbb árú autóvá teszi továbbra is. A full felszerelt fokozatmentes automata tesztautónk pedig 6 millió forintért vihető haza. Az árán kívül viszont rengeteg másban is fejlődött. Minőségben, kényelemben, biztonságban és messze nem utolsó sorban, megjelenésében.

 

A nálunk járt legújabb Swift külső jegyeiben erőteljesebb, dinamikusabb megjelenést kapott. Újdonság, hogy már rendelhető a most divatos kétszínű fényezéssel is – a fekete tetőszín mellé, élnénk, fiatalos színek választhatóak, mint opció. LED-esek az első és a hátsó fényszórók, továbbá divatos fekete-polírozott kéttónusú könnyűfém kerekek járnak hozzá.

A belső tér a megszokott sportos, praktikus teret idézi. A kormány jó fogású bőr, alul csapott kialakítással. A mögötte lévő műszeregység színes kijelzőt kapott középen. Jobb és bal oldalon analóg mutatókkal. A piros háttérvilágítást úgy alakították ki rajta, hogy este/éjszaka vagányul világítja meg a kormányt. A középkonzoli infotainementen a Suzukikban jól megszokott rendszer működik. Kezelése egyszerű és gyors. A telefonunk kábel segítségével kitükrözhető.
Rengeteg a pakolórekesz mindenhol az autóban. Viszont hátrány, hogy a váltó környékén és középkonzol alsó részén sehol sincs apró megvilágítás, így este csak megszokásból lehet rátalálni ezekre a helyekre. A fokozatállító állása is csak a műszerfalról olvasható le, mivel ezek mellett a fokozatok mellett/mögött sincsen megvilágítás.

A 83 lóerős, 107Nm nyomatékkal rendelkező lágy hybrid motor jó társa a könnyű, 925 kilogrammos karosszériának. Emelkedőn, autópálya tempó esetében ugyan érezni, hogy kevés a tartalék, de alacsonyabb sebességnél, illetve városban kifejezetten jó vele a haladás. A 100-as sprint ugyan 12 másodperc fölött van meg, de 50-60-ig jó tempóban gyorsul. A lágy-hybrid rendszer azt jelenti, hogy egy kisebb akkumulátor (10Ah) támogatja a haladást. Ez elsősorban az indulásnál számít, valamint a start/stop rendszer működésénél. Ez utóbbit tekintem egyébként a legfontosabbnak, mert az észrevétlen újraindítás miatt nincsen késztetésem, hogy kikapcsoljam ezt a rendszert, mint általában a legtöbb olyan autó esetében, amelyik nem rendelkezik legalább lágy-hybrid rendszerrel. A fogyasztásba állítólag besegít, de szerintem csak olyan mértékben, ami kerekítés során eltűnik. Ennek ellenére a fogyasztása a Swiftnek kifejezetten remek. 5,8 literes átlaggal jártunk vele. Városban 5,5 liter simán hozható, autópályán valamivel több, 6,2-6,3 volt az átlag. 80km/h tempó esetében 5 liter.

Összeségében tehát a Swift továbbra is egy jó ajánlat. Mindenféle kényelmi, biztonsági extrát megkapunk a GLX felszereltség esetében, amelyért nem kell plusz sok százezer forintot kifizetni. A korábban említett két tónusú fényezés is elfogadható többletköltség 240 ezer forintért, amitől teljesen naprakész és divatos lesz a kiskocsi. De ami számomra a legfontosabb volt, az a vezetési élmény, amely 2-3x drágább autók esetében sincs feltétlenül ennyire jó.  Ez az, amiért igazán lehet szeretni a Swiftet.

  • 2021 Swift teszt suzuki swift Suzuki swift 1.2 glx teszt Swift GLX automata teszt Swift GLX CVT teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Így indult A Mi Autónk sztorija. Íme, az első magyar Swift + VIDEÓ
    Így indult A Mi Autónk sztorija. Íme, az első magyar Swift + VIDEÓ
    • Klasszik
    Suzuki Swift, de kabrió? Nem. Ez Geo! - 1990 Geo Metro LSi convertible + VIDEÓ
    Suzuki Swift, de kabrió? Nem. Ez Geo! - 1990 Geo Metro LSi convertible + VIDEÓ
    • Klasszik
    Mindegy kié, szeretem! – Suzuki Swift 1,2 mild-hybrid GLX CVT
    A városi vagány – Suzuki Swift 1.2 GLX CVT
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Klasszik
    Így indult A Mi Autónk sztorija. Íme, az első magyar Swift + VIDEÓ
    Így indult A Mi Autónk sztorija. Íme, az első magyar Swift + VIDEÓ

    A Suzuki Swiftek 1992. október 5-e óta a magyar utcakép nélkülözhetetlen képét alkotják

    olvass tovább
    Klasszik
    Suzuki Swift, de kabrió? Nem. Ez Geo! - 1990 Geo Metro LSi convertible + VIDEÓ
    Suzuki Swift, de kabrió? Nem. Ez Geo! - 1990 Geo Metro LSi convertible + VIDEÓ

    Korának legolcsóbb amerikai kabriója volt a GM és Suzuki kisautója

    olvass tovább
    Négykeréken
    A városi vagány – Suzuki Swift 1.2 GLX CVT
    A városi vagány – Suzuki Swift 1.2 GLX CVT

    Vannak dolgok, amik nem változnak. A rendszerváltást követően a legnépszerűbb autó volt a piacon, az úgynevezett „a mi autónk” és most, hogy már a Vitara és az S-Cross a miénk, mégsem veszített abból a vonzerőből, amit sokan szerettek benne. Sőt erre az alapra tett rá jó pár lapáttal a Suzuki.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok