Az első elektromos Toyota – Toyota Proace City Verso EV Family

Bizonyára azok számára, akik először a címet olvassák el és az autóipari óriás híreit követik, azok a bZ4X, azaz a vadonatúj teljesen elektromos Toyota tesztelésére számítanak. A tény viszont az, hogy a Toyota hazai kínálatában nem ez az első elektromos modell, hanem a Proace elektromos változata, amely haszongépjármű változaton kívül személyautó kivitelben is kapható. Utóbbi jelenleg már csak elektromos változatban érhető el, bár az importőri weboldalon még szerepel a hagyományos erőforrásokhoz tartozó fejezet, amelyet valószínűleg hamarosan ki fog vezetni a kínálatból a márka.

olvass tovább

Mindent a Peugeot új hibrid rendszeréről

  • április 25, 2023

Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot. A márka kompakt szabadidőjármű-családjában idén nyáron debütáló hibrid egység a műfaj legmodernebb, legfejlettebb képviselőjeként kézzel fogható előnyöket kínál a vezethetőség és az emissziócsökkentés terén.

olvass tovább

Toyota hidrogén üzemanyagcellás modulokat használ majd a francia Hyliko teherautógyártó

  • február 27, 2023

A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője, a korábban 5700 a környezetbarát meghajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota globális kínálatában már most szerepel hidrogénüzemű személyautó (Mirai néven, amely japánul jövőt jelent), kis- és nagyteherautó, busz, targonca, hajó és vonat is.

olvass tovább

Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

A Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).

olvass tovább