www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Civic a magasban – Honda ZR-V Sport

Négykeréken

Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition

Négykeréken

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD

Négykeréken

A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4

Négykeréken

Különleges – Audi RS e-tron GT

Négykeréken

Kicsit másképpen fésülve máris más vagy – Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T

Négykeréken

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

Négykeréken

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

Négykeréken
  1. Kétkeréken
  2. Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S

Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S

  • Szőnyi Zoltán
  • szeptember 27, 2023
  • Komment

Az idei szezonban a tesztelhető modellek zöme a naked kategóriából érkezett. Nem hiába, a csupasz motorok tarolják a piacot. Formájuk, dinamikájuk tökéletesen alkalmas a hétköznapi használattól kezdve a napi túrázáson át mindenre. A lecsupaszított külső pedig 100%-ban hozza a mai divatirányzat adta irányvonalat. Fiatalos, dinamikus motorok, ahol a GSX-8S, ha úgy tetszik egy új szereplő, hiszen hosszú idő óta az első igazán újnak tekinthető motor a Suzuki kínálatában.

Márka
Suzuki
Típus
GSX-8S
Hengerűrtartalom
776cm³
Teljesítmény
84 LE / 62 Kw
Teljesítmény / súlyarány
0.416 LE/kg - 416 LE/1t
Üzemanyag
benzin
Saját tömeg
202 kg
Szállítható személyek száma
2

Nem meglepő, hogy ebben a kategóriában gondolta először a Suzuki, hogy új motorral lép színre. Ha egy képzeletbeli listát alkotunk arról, hogy minek kell megfelelnie egy sikeres naked motornak, akkor az alábbiakat kell számba venni:

  • Akalmas legyen arra, hogy nemcsak profik, hanem kezdő vagy kisebb tapasztalattal rendelkező motorosok számára is élmény lehessen vele a közlekedés.

Nem kérdés, hogy a 8S ebből a szempontból tökéletes választás. Elképesztő jó dolog, hogy egy motorra ülve nem kell hosszú perceket azzal tölteni, hogy megszokjuk a kezelését. Ezen a motoron minden magától jött, kényelmes üléspozíció, jó helyre elhelyezett kezelőszervek.

  • Alkalmas legyen arra, hogy a városi közlekedésen túl, ingázásra, túrázásra is használható legyen, akár két személy számára is

Ahogyan a bevezetőben írtam és ez következik a könnyű kezelhetőségből is, a GSX-8S tökéletesen hozza ezeket az elvárásokat. Állandó hölgy utasunk, aki a hátsó ülés kényelmét szokta tesztelni, szintén csupa pozitív jelzővel illette az egyébként ránézésre nem túlságosan nagy ülőfelületet a hátsó utas számára. Kényelmesen lehet kapaszkodni, jól kialakított a pozíció a második utas számára is.
A városi közlekedést segíti, hogy az új motorblokk kifejezetten keskeny kialakítású. A karcsú felépítés pedig sokat kedvez a városi közlekedésben.

  • Szép és divatos megjelenés

Talán ez az a pont, ahol az ízlések ütközhetnek és elfogadom azt, hogy valaki számára a 8S nem kifejezetten szép motor. A lépcsős formában kialakított hatszögletű LED-es lámpák egyedi karaktert adnak a motornak elölnézetből. Egyáltalán nem csúnya a karakteres kialakítás, de az biztos, hogy megosztó a formavilág.
Oldalról a teljesen új fejlesztésű merev váz adja meg a jellegzetes stílusát. Erős és fiatalos a benyomás, amit kelt.

  • Megfelelő a teljesítménye, amely a tapasztalt motorosok számára is izgalmat ad

A vadonatúj 776cm3-es soros elrendezésű blokk 83 lóerő leadására képes, a fő versenytárshoz, a 92 lóerős Honda Hornethez képest alacsonyabb, 8500-as fordulatszámon. A 78Nm -es nyomatékmaximumot is hamarabb, 6800-as fordulatszámnál hozza. A motor menetkész tömege 202 kg, amelyet ez a blokk könnyűszerrel mozgat. Csak ismételni tudom magam, hogy élmény vele a közlekedés.
A GSX-8S másik kiváló pontja a fel és lefelé váltást is támogató, döbbenetesen precíz gyorsváltó. Mint kés a vajban, annyira könnyű az egyes sebességfokozatok közötti váltás. Ha egyetlen pontját említhetném csak a motornak, ami kiemeli bármelyik versenytárs közül, akkor az valószínűleg a váltója lenne. Bár ez nem kifejezetten a profi motorosoknak kedvez, hanem mindenkinek, de ezt a műszaki megvalósítást imádtam a Suzukiban.

  • Jó ár/érték arány

Nehéz itt igazságot tenni. Az tény, hogy az imént említett Hornet nemcsak nagyobb teljesítménnyel – plusz 9 lóerő – és kisebb össztömeggel rendelkezik, hiszen csupán 190 kiló, de olcsóbb is. Másfelől viszont a Suzuki 8S egy kicsit mégis könnyedebb és könnyebben is kezelhető motor. A kanyarokban hihetetlen kezes, rendkívül precíz gép. Ez pedig az ár/érték aránynál legalább olyan fontos, mint a tisztán vett műszaki adatok és az árazás.

A Suzuki GSX-8S karakterisztikája, a lengéscsillapítása valamivel keményebbre, sportosabbra van hangolva, mint ahogyan azt a méretosztályban megszokhattuk. Ettől nagyobb a stabilitása, kanyarvételkor magabiztosabb érzést tapasztalhatunk. Ez nem csak nagy sebességnél, hanem kényelmes túrázásokkor is előnyös. Szintén érdemes kiemelni az összehasonlításkor, hogy a nagyobb tömeg és tengelytáv előnyére válik akkor, ha nem az ezredmásodperceket akarjuk legyőzni, hanem a motorozással töltött időt akarjuk kényelmesebbé tenni.
A fékek is remekül működnek a 8S-ben és a gyári gumiválasztással (Dunlop Roadsport2) is elégedettek voltunk. Megfelelő tapadást biztosítottak mindenféle körülmény között.

A LED-es műszerfal jól és könnyen átlátható, ezenfelül szintén csak pozitívan tudok nyilatkozni a kormányon elhelyezett kezelőkről is. A bal oldali vezetési üzemmód kapcsoló könnyedén állítható, a műszerfalon a beállítás egyszerűen leolvasható. Nem von el jelentős figyelmet a vezetéstől.

A Suzuki GSX-8S kifejezetten barátságos motornak mondható. Kezelése könnyű és alacsony sebességtartományokban is kifejezetten kezes. Amennyiben adrenalinra van szükségünk, a hirtelen gázadásokra adott reakciói adják meg a választ, amelyek esetében is csak az élménnyel kell foglalkozni, mert meglepetést nem fognak okozni.
Az új fejlesztésű 800-as blokk tényleg jól el lett találva, ugyanezzel a motorral van szerelve, mint a korábban nálunk járt V-Strom 800DE. Természetesen karakterisztikában, nyomatékelosztásában a két motor teljesen más. Csupán abban egyeznek meg, hogy mindkettővel tényleg fantasztikus volt a motorozás.

Nem indul tehát könnyű pályán a GSX-8S, hiszen a Honda a Hornet árazásával nagyon feladja a leckét. Utóbbi felszereltségében a gyorsváltó nincsen benne, de ha extraként belekérjük, akkor is némileg olcsóbb, mint a Suzuki listaára. Nem beszélve a többi márka kínálatáról, mert ahogyan az autók esetében a crossover, a motoroknál a naked kategória jelneti most a legnyüzsgőbb kategóriát. Ennek ellenére nem féltem a Suzukit, mert aki a 8S-t kipróbálja, nem biztos, hogy mást fog választani.

@motorhang ???????? Suzuki GSX-8S Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #suzuki #suzukigsx8 #suzukigsx8s #suzukigsx8s2023 #gsx8 #gsx8s #suzukimotorcycle @suzukimotorcyclesmagyarorszag @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ eredeti hang - motorhang
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • Suzuki GSX S8 teszt Suzuki S8 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S
    Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    • Négykeréken
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    • Klasszik
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    • Négykeréken
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít
    Újabb elektromos teherautókat állít forgalomba a Posta

    Legolvasottabb írások

    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition

    olvass tovább
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ

    olvass tovább
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport

    olvass tovább
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!

    olvass tovább
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota

    olvass tovább
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross

    olvass tovább
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között

    olvass tovább
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON

    olvass tovább
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok