www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. A középkategória állampapírja – Toyota Corolla...

A középkategória állampapírja – Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 GR Sport

  • Szőnyi Zoltán
  • október 04, 2023
  • Komment

Amikor új autót vásárol valaki, rengetek szempontot vesz figyelembe. Bár arról nem vagyok teljes mértékben meggyőződve, hogy a Toyota vásárlók számos más márka kereskedését is felkeresik, de ha az előző gondolatot folytatjuk, akkor az is fontos, hogy melyik márka kínál számunkra, a Mi szempontjainknak leginkább megfelelő típust. A Corolla Sedan ezen a téren egyeduralkodó, hiszen négy ajtós változatú hibrid autót nemigazán kapunk meg mástól.

Megbízható személyautók. Azt hiszem a mai korban a legtökéletesebb pozícionálása egy autómárkának valószínűleg ez és emiatt választja annyi rengeteg ember a Toyota modelljeit világszerte. Hiszen senki nem szeretne problémákat amikor eljut egyik pontból a másikba. Lehet dinamikáról, biztonságról is írni, kommunikálni, ne adj isten azt meg is valósítani, de a megbízhatóság a legfontosabb kulcs. Ezért is választja a legtöbb ember befektetéskor az államkötvényt és pont ezért nem vagyok meggyőződve arról, hogy aki a Toyotát választja, az máshová is benéz. Persze, ha idővel meggazdagodik, akkor átmegy a Lexus szalonba, de mondjuk azt és akkor sem tévedünk nagyot, hogy akkor is ugyanoda megy.

Ha a világ legnagyobb autógyártója vagyunk, akkor az nemcsak előnyökkel, hanem felelősséggel is jár. Nem beszélve arról, hogy mindenki a legnagyobb szeretne lenni, így időről-időre meg kell vívni a harcot, felül kell emelkedni és a megbízhatóság mögé a hangzatos marketing üzeneteken túl valós tartalmat is le kell tenni az asztalra. Ez pedig hatványozottan igaz a Corollára, a világ talán legismertebb, de egyértelműen a legnagyobb darabszámban eladott típusára. 2021-re a típus értékesítése meghaladta az 50 millió darabot, amely közel 15%-kal nagyobb darabszám, mint a soron következő típusé. A Corolla 1966 óta létezik és 1974-ben indult meg a globális értékesítése. Azóta már a tizenkettedik szériánál tartunk, annak is a modellfrissített változatánál.


A fentiek miatt vagyok különösen kritikus a Corollával szemben. Az a meggyőződésem, hogy a Toyotának az a felelőssége ilyen múlttal, ilyen hagyományokkal és legfőképpen ilyen eladási darabszámokkal rendelkező típus esetében, hogy bástyaként, etalonként szolgáljon mindenki más előtt. Nem lehet elbújni, nem lehet felelősséget terelni másfelé. A Toyotának kellő erejének, képességének kell lennie ahhoz, hogy minden szempontból a legjobb autót kínálja.

A mostani modellszéria rengeteg fejlődésen ment keresztül és azt hiszen a fenti gondolatokat a márka is kellőképpen magáénak érzi. Nemrégiben készült egy összehasonlító tesztünk a legnagyobb európai versenytársával, a Skoda Octaviával szemben. Nem írom itt le a végeredményt, akit érdekel, itt találja meg a részleteit. A szóban forgó teszt esetében ugyan a kombi változatokat vizsgáltuk és a Toyotából a kétezres hybrid változat volt nálunk, nem a most tesztelt 1,8-as, de a modellszéria azonos volt.

Felkaphatta a fejét a cikk elején az olvasó, amikor azt említettem, hogy nem igazán van másik hybrid négyajtós a hazai piacon. Érdekes evolúción ment keresztül a hazai piac, melynek végeredményeként a lépcsős hátú, ún. sedan típusok kikoptak a tömegmárkák kínálatából. Valamilyen oknál fogva a Toyota mást lát a hazai piacban, vagy éppen ezt a rést vette figyelembe, így ellenétben a nyugati piacokkal, az 5 ajtós változaton és a kombin kívül a 4 ajtós kivitelt is kínálja. 
A lépcsős hátú változat esetében kétféle motor közül válaszhatunk. Az egyik a háromhengeres 1,5 literes módozat, a másik pedig a „gyengébbik” hybrid 1,8 literes kivitele, amely 140 lóerős összteljesítményre képes.
A gyengébb szót idézőjelbe tettem, mert egyáltalán nem gondolom a motort gyengének. Sőt, kifejezetten dinamikusan viszi a 4630mm hosszú, 1780mm széles és 1388kg-os autót.

A ráncfelvarrott modell némileg módosított frontrészt és LED-es lámpákat kapott. A GR Sport kivitel, amely nagyjából olyan, mint a BMW esetében az M packet, tehát nem lesz tőle gyorsabb, csak sportosabb megjelenésű, kifejezetten jól áll neki. Egy mérettel nagyobb, 18” -es kerekeket kapott a szériához képest, feketére van fényezve a teteje, van a csomagtér ajtón egy mini-spoiler és még színfelárat sem számolnak az egyébként alapban nem alacsony listaáron felül. Ez utóbbi, mármint a listaár a dynamic csomaggal jelenleg 14,9 millió forint. Viszont ezután már több extra gyakorlatilag nem kérhető a kocsiba.

A belső térben két fontos különbség tapasztalható az előző szériákhoz képest. Az egyik a kifejezetten sportos megjelenésű és kimondottan kényelmes ülés, amely olyan kialakítású, hogy a fejtámla is bele van integrálva. A másik pedig a digitális műszeregység csoport. Ez utóbbi két részből áll, a sportosabb, varrott és kényelmes fogású kormány mögött elhelyezett teljesen digitális 12,3” -es műszerfalból és a középkonzolon helyet kapó, a korábbinál nagyobb érintőképernyős felületű 10,5” -es központi infotainement rendszerből. Sajnos itt több problémás részt is kiemelhetünk. Az egyik a műszerfal esetében van, ahol a műszeregység ugyan nagyon jól átlátható és még a grafikájával sincsen probléma, de sajnos rendkívül minimális a személyre szabhatóság és még az is kicsit nehézkes. A másik a központi kijelzővel, egészen pontosan az azon futó szoftverrel kapcsolatos. A nálunk járt modell esetében a telefon kitükrözése, amely elméletileg akár zsinór mentesen is működik, rendkívül instabil. A tesztidőszak utolsó napjaiban egyáltalán nem működött, csak hibajelzések végtelen során adta ki.

A belső tér, a helykínálat, a pakolási lehetőségek egyébként teljesen rendben vannak. Nem változott ebből a szempontból észrevehető módon semmi az elődhöz képest. A csomagtér mérete továbbra is rendkívül nagy, 471 literes.
A futómű inkább lágyabbra van hangolva, aminek következtében kellemesen veszi az egyes úthibákat, fekvőrendőröket. Határozottan komfortosnak volt mondható.

Ahogyan korábban említettem az 1,8 literes benzinmotorral felszerelt változatot próbáltuk, amely motor a maga 98 lóerejével együtt dolgozik egy 129 lóerős és 185Nm nyomatékkal rendelkező villanymotorral. A hajtásláncot Normál, ECO vagy Sport üzemmódban is működtethetjük, továbbá alacsony sebességnél kizárólag elektromos hajtással is képes működni. Ez utóbbit a váltó előtti kapcsolóval ki is kényszeríthetjük. Sport fokozat esetében 9,3 másodperces idő alatt teljesíti a 100-as sprintet. Ez elfogadhatónak mondható. A fogyasztása viszont zseniális a Toyotának. Városban simán 4,5 alatti értékkel közlekedhetünk. Az autópályás használat nem ennyire takarékos, de ott sem kell 5,5 liternél többel kalkulálni. Összeségében tehát rendkívül költséghatékony a Toyota hybrid hajtása. Hátárnya, hogy nem éppen a legcsendesebb járású motorról beszélünk, hiszen az Atkinson ciklusú motorok gyorsításkor elég zajosak tudnak lenni.

A Toyota Corolla egy biztos pont, a legmegbízhatóbb autó (vagy autók egyike a legtöbb statisztika alapján). Nincsenek kiugróan jó tulajdonságai a fogyasztásán kívül, de kiugróan rosszak sem. Az infotainement rendszer további fejlesztést igényel, még akkor is, ha elfogadjuk, hogy az én esetemben csak egy nem jellemző hibáról volt/van szó. Az ára viszont sajnos meglehetősen borsos, de manapság mi olcsó? Az akciós 2024-es árlista egyébként 10,3 millióról indul, amennyiért az 1,5 literes három hengeres változatot kapjuk. Érdekesség, hogy még készletről elérhetőek a 2022-es modellek, amely esetben a belépő 1,5-ös még 8 millió alatt van egy picivel. Ha ezzel hasonlítjuk össze a most tesztelt változatot, akkor 7 millió a különbség. Ezt pedig a két autó közötti nagyjából 1 literes fogyasztás különbség nehezen tudja visszahozni. Persze az összehasonlítás még az opciós különbségeket sem tartalmazta, csak és kizárólag a karosszéria változatot. Az viszont biztos, hogy 7 millióból egész jó összhozammal rendelkező államkötvényt lehet vásárolni…

@motorhang ???????? Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 GR Sport Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #toyota #toyotacorolla #toyotacorollasedan #toyotacorollasedangrsport #toyotacorollagrsporthybrid #toyotacorollagrsport2023 #corolla #corollagrsport #corollahybrid @toyota.hungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Get Down - Nas
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2023 toyta corolla sedan corolla hibrid teszt corolla sedan 1,8 hybrid 140 gr sport teszt toyota corolla toyota corolla sedan teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Izgalmas funkciókkal újul meg a világ legnépszerűbb autója
    Izgalmas funkciókkal újul meg a világ legnépszerűbb autója
    • Hírek
    A középkategória állampapírja – Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 GR Sport
    A középkategória állampapírja – Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 GR Sport
    • Négykeréken
    Sorvezetők – Skoda Octavia Combi 1.5 TSi e-Tech Style vs. Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport Dynamic összehasonlító teszt
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A megújuló Toyota Corolla megkapja a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtását
    A Toyota Yaris WRC-vel szerezte meg hetedik Rally-világbajnoki címét az Ogier-Ingrassia páros
    L’art pour l’art - Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force GR Sport 2020
    2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Izgalmas funkciókkal újul meg a világ legnépszerűbb autója
    Izgalmas funkciókkal újul meg a világ legnépszerűbb autója

    Különleges részletekkel újul meg a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának számító, három karosszériaváltozatban (ötajtós Hatchback, a kombi Touring Sports és a négyajtós Sedan) is elérhető Toyota Corolla. A termékcsalád vásárlói az új intelligens digitális kulcs előnyeit is élvezhetik majd, ugyanis egy okostelefonon keresztül öt felhasználói profilról is el lehet majd érni és vezetni az autót. A legfőbb fókusz továbbra is a vezető és az utasok jólétén van, ugyanis az európai modellekbe belekerül a Panasonic által kifejlesztett nanoe-X légtisztító technológia, mely porlasztott vízrészecskékkel védi meg az utazókat az esetleges baktériumoktól. A frissített modellcsalád már rendelhető, a Sedan kivitel 10.960.000 Ft-os listaártól (1.5 literes benzines meghajtással), Hatchback kivitel 12.430.000 Ft-os listaártól (1.8 literes öntöltő hibrid elektromos meghajtással), a Touring Sports kivitel pedig 12.655.000-os listaártól (ugyancsak 1.8 literes öntöltő hibrid elektromos meghajtássaal) elérhető, ezekből az árakból kerül levonásra az a 700.000 forintos kedvezmény amelyet a Toyota a megújult modellcsaládra bevezető kedvezményként kínál.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Sorvezetők – Skoda Octavia Combi 1.5 TSi e-Tech Style vs. Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport Dynamic összehasonlító teszt
    Sorvezetők – Skoda Octavia Combi 1.5 TSi e-Tech Style vs. Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport Dynamic összehasonlító teszt

    Talán nincs is ideálisabb pillanat ennek a két nagyágyúnak az összehasonlítására, mint a mostani. Az autópiac újra mélyrepülésbe kezdett, a magánvásárlók száma vészesen visszaesett. Akikre továbbra is talán jobban lehet számítani, azok a céges vásárlók. Persze a Corolla és az Octavia nem csak a vállalkozások számára izgalmas modellek, hiszen családi autónak is kiválóak. Múlt havi hír, hogy az Octavia újra átvette az eladási számok alapján a vezetést, így nagyon kíváncsiak lettünk rá, hogy mennyire érdemes erre a cseh márka.

    olvass tovább
    Hírek
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát

    A Corolla Cross 2,0 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal szerelt változatának sikeres piaci bevezetése után a Toyota úgy döntött, hogy az a világ legfejlettebb, ötödik generációs hibrid hajtásláncának 1,8 literes változatával bővíti a modell kínálatát.

    olvass tovább
    Hírek
    A megújuló Toyota Corolla megkapja a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtását
    A megújuló Toyota Corolla megkapja a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtását

    A világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla jövőre érkező megújuló generációja megkapja a Corolla Crossban debütáló, a világ legfejlettebbjének számító ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtást.

    olvass tovább
    Race
    A Toyota Yaris WRC-vel szerezte meg hetedik Rally-világbajnoki címét az Ogier-Ingrassia páros
    A Toyota Yaris WRC-vel szerezte meg hetedik Rally-világbajnoki címét az Ogier-Ingrassia páros

    A Toyota Yaris WRC-vel aratott győzelmükkel Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia megszerezték hetedik világbajnoki címüket a 2020-as Rally Világbajnokság (WRC) idényzáró futamán, az eseménydús, drámai fordulatokban gazdag Monza Rallyn

    olvass tovább
    Négykeréken
    L’art pour l’art - Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force GR Sport 2020
    L’art pour l’art - Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force GR Sport 2020

    L’art pour l’art – bár az ember alkotta művészettel egyidős, a 19. században élte fénykorát az egyik legkedveltebb irodalmi, festészeti, szobrászati irányzatként. Az alkotó arra tett kísérletet, hogy minden különösebb tanítási célzat nélkül, magáért az alkotás öröméért hozzon létre valami újat. Modern társadalmunkban sikerült elérnünk, hogy az ilyen tevékenység legyen legkevésbé jellemző korunkra. Sajnos vagy nem sajnos, azt bízzuk az utódok ítéletére, mindenesetre az új, 2 literes Corolla GR-ról ez jutott az eszembe.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok