www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. Tim Gábor szezonja már Monzában megpecsételődött

Tim Gábor szezonja már Monzában megpecsételődött

  • április 26, 2023
  • Komment

Tim Gábor a 2022-es Clio Cup Europe szezon után - amikor két versenyen is indulhatott - újra közösségi adományozással szerepelt a bajnokságban. Az EB értékelésébe számító első fordulóra Monzában került sor, 51 induló adta le a nevezését. Bár biztatóak voltak az előjelek, Tim végül egy komoly baleset miatt nem tudott maradandó eredményt elérni, sőt a szezonjának a folytatása is komoly veszélybe került.

A vanyarci versenyző idén is a GM Sport francia csapattal várta a Clio Cup Europe bajnokság első EB értékelésű hétvégéjét. 51 pilóta érkezett az olaszországi Monza pályára. A hatalmas mezőny előrevetítette, nem lesz egyszerű hétvégéje a kupa egyetlen magyar pilótájának.

Tim 2012-ben az FIA ETCC-vel járt először a sebesség templomában, de Monza akkor nem kegyelmezett neki. Ugyan, ott volt a pályán, technikai problémák miatt egyik versenyen sem tudott elrajtolni. Az elmúlt hétvégén, tizenegy év után arra készült, revansot vesz Monzán, és sikeres szezonkezdéssel próbálja felhívni magára a figyelmet, hogy a teljes szezonra találjon támogatókat.

"Tizenegy éve életem talán legszörnyűbb hétvégéjét éltem át. Ott álltam Monzában, az FIA WTCC és ETCC közös hétvégéjén, ott volt a csapat, az autó, befizetve a nevezés, megvéve gumik, minden készen állt. De az autó nem akarta, egyszerűen nem tudtunk versenyezni. Alig vártam, hogy végre egyszer visszatérjek Monzába, és behajtsam a tartozást, és egy sikeres hétvégét teljesítsek." - várta a hétvégét Tim.

A hétvége jól indult a magyar versenyzőnek, az első és második edzésen az élmezőnyben autózott, majd az első időmérésen a 10. időt sikerült elérnie, mellyel a vasárnapi második versenyre kvalifikálta magát.

"Egyedül mentem az első időmérő edzésen, mert még a pályát tanultam és próbáltam a határaimat feszegetni. A két szabadedzésen nem voltak igazán tiszta köreim, így az időmérést is edzésként fogtam fel. Az 51 fős mezőnyben a 10. hellyel elégedett vagyok, de egy jó szélárnyékkal ott lehettem volna a top5-ben. Ez egy jó rajthely a második futamra, de ki kell maradnom a kakaskodásból, mert ekkora mezőnyben biztos, hogy lesznek kontaktok." - foglalta össze Tim az első időmérő edzés után.

A pénteki időmérő edzés után, szombaton a második időméréssel folytatódott a hétvége, mellyel a szombati első versenyre döntötték el a pilóták a rajtsorrendet. A 20 perces időmérő edzésnek több, mint a felét teljes pályás sárga zászló akadályozta, így nagy szerencse kell ahhoz, hogy jó kört fusson a pilóta. Timnek ez nem is sikerült, a legjobb köridejétől bő két másodperccel volt elmaradva és csak a 31. lett.

"Ez egy pokolian rossz időmérő edzés volt. Sajnos egy kényszerhelyzetben vagyok, már nem elég a 10. hely környékén mennem, mutatnom kell valamit, ha fel akarom hívni magamra a figyelmet. Így egy olyan döntést hoztunk, hogy összeállok a bajnokságot vezető pilótával és a tavalyi bajnokkal, és hárman egy bolyban futjuk a gyors köröket. Ez nekik is jó, nekem is jó. Arra senki sem számított, hogy a 20 perces időmérésből 10-12 perc elmegy sárga zászlóval, ahelyett, hogy megállították volna az edzést. Erre még egy újabb fordulat jött, a bokszban elment az áram, internet és az időmérés. Sem én, sem a csapat nem tudta, mennyi idő van hátra, ki milyen kört futott. Kész káosz volt a pályán, mindenki feltartott mindenkit. A végén még próbáltam javítani, de váratlanul leintettek. Katasztrofális. Ha egyedül autóztam volna, könnyedén a top10-ben vagyok, így viszont délutáni versenyre be kell érnem a 31. hellyel." - fejezte ki döbbenetét Tim.

A katasztrofális időmérő edzés után következett az első verseny, a 31. helyről kellett Timnek minél előrébb keverednie. A futamot a 19. helyen zárta, de ez sem úgy történt, ahogy arra számítani lehet.

"Én nem tudom mi történt a versenyirányításban, de a 25 perces futamunk alatt négyszer jött be a Safety Car, ebből legalább kettő esetben teljesen indokolatlanul, hisz a sérült autókat pillanatok alatt levitték a pályáról. Igaz, Olaszországban egy olasz versenyző vezetett, így akár gondolhatunk mást is a dolgok mögé. A 25 perc alatt talán 5 zöld zászlós körünk volt, igyekeztem annyit előzni, amennyit csak tudok. A 19. hely számomra nem elegendő, de a 31. helyről a rajtnál a 35. helyre csúsztam vissza, ennyire kevés kör alatt ennél többet nem tudtam tenni. Néhány pontot szereztem, de összességében nem vagyok elégedett." - foglalta össze Tim az első versenyt.

A vasárnap megrendezett második futamon már a biztatóbb 10. rajthely várta Tim Gábort. Nagy esélye volt akár a dobogós helyekért is küzdenie, de a versenye végül másfél körig tartott.

"Jól rajtoltam, de nem tudtam előzni az első körben. A második kör elején a sikánba bemenet belém jöttek, majd még ki is forgattak. Visszaestem pár helyet és a kocsim is sérült, de tovább tudtam menni. Az Ascari-ban egy fiatal olasz srác kívülről akart megtámadni, lecsúszott az ívről, elhagyta a pályát. Ez még nem lett volna baj, de azonnal vissza is rántotta elém a kocsiját és a kanyar csúcspontján lényegében belelökött a falba. Kb. 120 km/h-val csapódtam be, az autó bal oldala teljesen összetört, azonnal ki kellett állnom." - mesélte Tim.

A versenyigazgató a fiatal olasz pilótát találta vétkesnek, négy rajthelyes büntetést kapott a következő versenyre. Ez persze Timet nem vigasztalta.

"Az olasz pilóta a gokartból érkezett, biztos gyors is, de nagyon tapasztalatlan. Láttam rajta, nagyon nem hatotta meg a baleset, de nekem nagyon valószínű, hogy a szezonomat tette tönkre. Az autó rengeteg eleme sérült, amit cserélni kell, javítani nem lehet. Az én anyagi hátteremmel ez komoly kiadást jelent, ezzel lényegében amit összeraktunk eddig, az most szétesett. A közösségi finanszírozás idáig eljuttatott, amit ismételten köszönök mindenkinek, de most nem tudom, hogyan tovább." - szomorkodott Tim.

Tim Gábor így egy 19. hellyel és egy kieséssel kezdte a Clio Cup Europe kilenc fordulós szezonját. A ponthátrány nem jelentene gondot számára, hisz az év végén a két legrosszabb eredményt levonják, de az anyagi kár miatt kilátástalan helyzetbe került.

"Soha nem mond, hogy soha, de most nem látom ebből, hogyan tudunk talpra állni. Még várjuk, hogy a csapat átnézze mi minden sérült az autón, mit kell kifizetnem. Sajnos az biztos, hogy több milliós a kár. Autósportos mértékkel ez nem komoly, de számomra sajnos az. Egy hónap múlva folytatódik a bajnokság. Ha Belgiumban ott leszek a rajtrácson, akkor ahhoz valami csoda kell. Egy ilyen balszerencsés hétvége után, nehéz hinni a csodákban. Sajnos Monza ezúttal is kifogott rajtam." - zárta Tim a hétvége összefoglalását.

Fotók: dpi, Bende Imre

  • clio cup europe monza renault clio cup tim gabi tim gábor

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Tim Gábor két dobogós hellyel mutatkozott be a Balaton Park Circuit-en
    Tim Gábor két dobogós hellyel mutatkozott be a Balaton Park Circuit-en
    • Hírek
    Hetedik hely és végre kupa a kézben
    Hetedik hely és végre kupa a kézben
    • Hírek
    Tim Gábor: Leadtuk a nevezést a Hungaroringre
    Tim Gábor szezonja már Monzában megpecsételődött
    Tim Gábor a Rabócsiringről Monzába indul
    Tim Gábor Rallycross-szal készül Monzára
    Tim Gábor megérkezett a Clio Cup Europe élmezőnyébe
    A szurkolók ismét a kampány vége előtt összerakták Tim Gábor költségvetését
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Tim Gábor két dobogós hellyel mutatkozott be a Balaton Park Circuit-en
    Tim Gábor két dobogós hellyel mutatkozott be a Balaton Park Circuit-en

    Versenyekkel avatták fel Magyarország legújabb versenypályáját. A Balatonfőkajár melletti Balaton Park Circuit pályán rendezték meg október 7-8 között az első publikus versenyhétvégét. A GT és túraautók számára három versenyt bonyolítottak le a hétvége során, melyeken Tim Gábor két dobogós helyet szerzett, a mezőny legsikeresebb magyar versenyzőjeként.

    olvass tovább
    Hírek
    Hetedik hely és végre kupa a kézben
    Hetedik hely és végre kupa a kézben

    Tim Gábor 2022 óta közösségi adományozás segítségével versenyez, pont egy éve a Hungaroringen kezdődött el a nagy összefogás a szurkolókkal. Az idei évben újra hazánkba látogatott a Clio Cup Europe és Tim immár a negyedik versenyhétvégéjét teljesíthette Európa egyik legerősebb márkakupájában. Ezúttal se volt problémamentes a hétvége, de mindkét versenyen a magyar versenyző javította a legtöbb pozíciót és végre kupát is kapott.

    olvass tovább
    Hírek
    Tim Gábor: Leadtuk a nevezést a Hungaroringre
    Tim Gábor: Leadtuk a nevezést a Hungaroringre

    Tim Gábor és menedzsere úgy döntött, hogy leadja a nevezést a Clio Cup Europe idei harmadik versenyére, amelyre június 16-18-án kerül sor a Hungaroringen. A költségvetésük ugyan még nem teljes, de a határidő lejár, és semmikép nem akarnak lemaradni a magyar fordulóról. A hétszeres bajnok vanyarci versenyző továbbra is a szurkolói segítségével tud továbbra is versenyezni.

    olvass tovább
    Hírek
    Tim Gábor a Rabócsiringről Monzába indul
    Tim Gábor a Rabócsiringről Monzába indul

    Tim Gábor vanyarci autóversenyző életében először indult Rallycross futamon. Az elmúlt hétvégén a máriapócsi Rabócsiringen mutatkozott be a Magyar és FIA CEZ bajnokság STC-1600-as kategóriájában. A kategória 12 indulójából a hetedik helyet szerezte meg élete első RX versenyén, egy jelentősen gyengébb autóval.

    olvass tovább
    Hírek
    Tim Gábor Rallycross-szal készül Monzára
    Tim Gábor Rallycross-szal készül Monzára

    Tim Gábor, hétszeres bajnok vanyarci autóversenyző 2023-ban arra készült, hogy teljes szezont teljesít a Clio Cup Europe bajnokságban, mely 9 fordulót jelent Európa legjobb versenypályáin. Az első versenyre április 21-23-án kerül sor a kultikus Monza pályán, ahol több, mint 50 pilóta érkezik a világ minden tájáról. Tim már erre a versenyre készült, mikor kiderült, hogy már április elején versenyezni fog, ráadásul egy másik szakágban.

    olvass tovább
    Race
    Tim Gábor megérkezett a Clio Cup Europe élmezőnyébe
    Tim Gábor megérkezett a Clio Cup Europe élmezőnyébe

    A vanyarci születésű hétszeres bajnok Tim Gábor a Hungaroringen már belekóstolt Európa legnagyobb és legerősebb márkakupájába, ahol már a top10-ben versenyzett. Újra lehetősége volt a bajnoksághoz csatlakozni, a 40 fős mezőnyben a második futamon ötödik lett a Red Bull Ringen a 14. helyről rajtolva.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok