www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Civic a magasban – Honda ZR-V Sport

Négykeréken

Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition

Négykeréken

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD

Négykeréken

A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4

Négykeréken

Különleges – Audi RS e-tron GT

Négykeréken

Kicsit másképpen fésülve máris más vagy – Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T

Négykeréken

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

Négykeréken

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

Négykeréken
  1. Kétkeréken
  2. Egyszerű és nagyszerű – Suzuki V-Strom 800DE

Egyszerű és nagyszerű – Suzuki V-Strom 800DE

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 05, 2023
  • Komment

A ne ítélj elsőre mondás igazi cáfolata ez a fantasztikus motor! Bevallom őszintén, hogy első ránézésre egyáltalán nem fogott meg a 800DE. A csőrös kialakítás és a harsány svéd zászlóra emlékeztető színe nem villanyozott fel elsőre. Azt gondoltam, hogy kialakítása miatt egy főként terepre tervezett motort fogunk tesztelni, amely nagyon szűk rétegnek készül. Óriásit tévedtem!

Eszembe jutott a történet, amikor valamivel több, mint húsz évvel ezelőtt motorozni tanultam. Aggódva jegyeztem meg az első óra előtt, hogy én még sosem ültem motoron. Az oktatóm megkérdezte, hogy tudok-e biciklizni? Amikor igenlően bólintottam, azt mondta, hogy akkor nem kell félni, motorozni is tudsz. A motor, amivel oktattak, nem V-Strom 800DE volt, de ha az lett volna, akkor pontosan értettem volna, hogy miről is beszélt Zolibá. Ki kell jelentsem, hogy soha nem ültem még ennyire kezes, könnyen vezethető motoron, mint a vadonatúj Suzuki V-Strom.
Nem azt mondanám rá, hogy tökéletes kezdőmotor, hiszen a 85,5cm -es ülésmagassága miatt nem feltétlenül alkalmas mindenkinek. Nagyjából 175 cm-es magasság alatt nem ér le senkinek a lába rendesen, de talán ezzel be is fejeződött a motorral kapcsolatos kifogásaim sora.

A V-Strom egy vadonatúj fejlesztésű, 776 cm3-es erőforrást kapott. Ugyanez a 83 lóerős és 78Nm nyomatékkal rendelkező blokk kerül az új GSX-be is. A soros kéthengeres motor ugyan ellentmond annak a hagyománynak, amely a motor nevét is fémjelzi, hogy V elrendezésűek a hengerek, de talán ez könnyedén megbocsájtható. Tökéletesre sikerült megalkotni ezt az ikerdugattyús erőforrást, hiszen hosszú löketével, egyenletes járásával hibátlanul végzi a dolgát. Kifejezetten tetszett, hogy rendkívül széles fordulatszám tartományban lehet a V-Strommal motorozni. Már kellemes teljesítményt ad 2000-es fordulatszám tartományban és ez így marad 9000-ig.

Érdemes kiemelni a gyorsváltót, amely meggyőződésem, hogy az eddigi legjobb az általunk tesztelt motorok között. Az elinduláson kívül gyakorlatilag nem kell kuplungot használni egyáltalán. Játszi könnyedséggel, vaj puhán megy a váltó egyik fokozatból másikba. Azt hiszem, hogy ez az egyik pontja a motornak, ami kiemeli a többi versenytárs közül és jó bizonyíték arra, hogy a Suzukit egyáltalán nem szabad technikai szempontból félvállról venni.

A könnyű kezelhetőség minden ponton megjelenik a V-Strom esetében. A futómű és a felfüggesztés kifejezetten úgy lett tervezve, hogy nemcsak kavicsos vagy rossz talajon, hanem aszfalton is tökéletesen helyt tudjon állni a motor. Ez pedig tényleg nem csak marketing üzenet, hanem valóban egy univerzális gépről van szó. Ezt támogatja a vezetési üzemmód választó 3 különböző állása, továbbá a hátsó kerék esetleges megcsúszását megakadályozó kipörgés gátló rendszer 4 különböző beállítása, amelyből az egyik kifejezetten a kavicsos terepviszonyra lett optimalizálva. Természetesen ez a rendszer teljesen kikapcsolható.


Az előzőekben leírt beállítások rendkívül egyszerűen módosíthatóak a V-Strom 5” -es színes LED képernyőjén. Ez a kijelző kitűnően átlátható és nagyon informatív. A motor tulajdonosának nem kell bonyolult menürendszert, számos gombot kezelni a kormányon. Sokkal jobban hasonlít ez a felépítés egy klasszikus, jól megszokott motorkerékpárhoz az alap kezelőgombokkal. Nincsen gomb dzsungel, mint néhány mai motorkerékpár esetében. A technika nem veszi el a motorozási élményt, hanem csak ott ad hozzá észrevétlenül, ahol szükség van rá.

A terepfunkciókhoz éppúgy hozzáad, mint a megjelenéshez és a könnyű kezelhetőséghez, a fűzött felnis kerekek. Az első kerék szokatlanul keskeny, hiszen 90/90 a mérete a guminak, de maga a kerék 21” -es. Az ülés kemény tömésű, de rendkívül kényelmes. A hátsó utas számára is kellemes a hely és a méret, továbbá a kapaszkodó is jó helyre van elhelyezve.

Egyedi karaktert ad a motornak a LED-es első világítás, amely kiváló fényt biztosít. A fényszóróegység fölött elhelyezett kis, szinte teljesen függőleges elrendezésű plexi ugyan nem állítható magasságú (kizárólag csavarhúzó segítségével, de akkor is minimális terjedelemben), de ennek ellenére remek szélvédelmet biztosított minden sebességtartomány esetében. Egyáltalán nem éreztem vibrációt a sisakomnál, még autópálya tempó esetében sem.

Kizárólag szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a V-Strom 800DE-ről. Nagyon könnyen kezelhető, dinamikus, minden terepre alkalmas motorkerékpár. Átlagos tudású motoros számára egy igazi telitalálat, rendkívül kezes, gyors, rugalmas. Élmény vele minden pillanat. Ha hosszabb túrákat szeretnénk megtenni vele, akkor egy hátsó dobozzal, esetleg két oldalsóval kiegészítve máris tökéletes. Talán a tempomat az egyetlen, ami ilyenkor hiányozhat, de azt hiszem lehet enélkül is élni.

Összességében az egyik legjobb motorozási élményt, könnyedséget, jó kezelhetőséget adott a V-Strom, amelynek ugyan vannak korlátai, de a motorosok 90%-a valószínűleg ilyen tudásszintig, ilyen igényekig soha nem fog jutni. Így minden további kiadás drágább motorra valószínűleg fölösleges lenne. Jelenleg a V-Strom 800DE 4,6 millió forintba kerül, amely versenyképes árnak mondható. 

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

#suzuki #suzukimotorcycle #suzukivstrom #suzukivstrom800 #suzukivstrom800de #vstrom #vstrom800 #vstrom800de #800 #800de #motorhang #motorhanghu

  • 2023 suzuki V-Strom 800DE teszt v-strom 800de v-strom 800de teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egyszerű és nagyszerű – Suzuki V-Strom 800DE
    Egyszerű és nagyszerű – Suzuki V-Strom 800DE
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    • Négykeréken
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    • Klasszik
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    • Négykeréken
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít
    Újabb elektromos teherautókat állít forgalomba a Posta

    Legolvasottabb írások

    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition

    olvass tovább
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ

    olvass tovább
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport

    olvass tovább
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!

    olvass tovább
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota

    olvass tovább
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross

    olvass tovább
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között

    olvass tovább
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON

    olvass tovább
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok