www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Kétkeréken
  2. Sportköntös – Suzuki GSX-8R

Sportköntös – Suzuki GSX-8R

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 14, 2024
  • Komment

A motor blokkja ismerős lehet már számunkra, hiszen találkozhatunk már, nem is annyira régen a Suzuki soros kéthengeres nyolcszázasával. A sportos idomzat, a módosított első futómű és a motorozási élmény teszi különlegessé a nálunk járt GSX-8R-t.

Az utcai sportmotor kifejezés önmagában egy ellentmondás, hiszen a sportmotorok alapvetően a versenypályára valók. Legalábbis ezt tanultuk meg az elmúlt körülbelül 20-30 évben. Ez az ellentmondás mindenféle módon feloldható, ezen dolgozik gyakorlatilag az összes motorkerékpár gyártó manapság. Ez mindenképpen többcélú feladat. De, ezek közül talán a legfontosabb, hogy a motor a tulajdonost képes legyen hatékonyan, kényelmesen kiszolgálni az utcán, úgymond hétköznapi használat közben is. Jónak kell lennie a futóműnek, hiszen a pályák tükörsima útfelületéhez képest, sajnos bizony a buckák, kátyú és fekvőrendőrök világában is helyt kell állniuk.  


Ez a motorépítési irányzat visszafordulás egy régebbi időszak irányába, amely egyáltalán nem baj, hiszen az ezres, majd a hatszázas szupersport motorok megjelenésével végletekig kiélezett technológia ugyan villámgyors sebességre volt képes, de a kormányszög és vezetési pozíció kényelmetlenné teszi a vezetést. Mindig mosolyogtató számomra, amikor egy ilyen gépen ülő motoros a csuklóját forgatja menet közben éppen a lámpánál, mert nyilvánvalóan nem fekszik rá annyira a tankra, amennyire azt elképzelték, így feszül az ízülete.

Ennek feloldására készítik a gyártók azokat a „köztes” megoldásokat, ahol mind a két funkció kiválóan elfér egymás mellett. A Suzuki válasza erre a GSX-8R, amely a korábban már nálunk járt 8S sportos testvére. (az erről készül cikkünk itt olvasható)

De kezdjük a bemutatkozást a motorikus képességekkel, hiszen a tervezők nem titkolt szándéka lehetett, hogy formai szempontból a versenymotorok világába pozícionáljak az új típust. A 8S ikertestvér pedig a naked kategóriában startol. A 8R nagyjából 200 ezer forint felárért cserébe egy szépen burkolt, egyedi megjelenésű sportmotor igazán feltűnő és egyedi részlettel. Maga a 776 köbcentis motorblokk áthangolás nélkül ugyanazt a 84 lóerős teljesítményt adja le, mint a meztelen testvére. A maximális 78Nm nyomaték meglehetősen hamar, 6800-as fordulaton érkezik. Karcos, dübörgő hangja egyáltalán nem rossz, annak ellenére, hogy kéthengeres blokkról van szól. Sokan nem szeretik a Parallel-Twin motorok hangját és az igazat megvallva elég jól gondolják. A legtöbb esetben teljesen jellegtelen nyökörgésre képesek. A Suzuki szerencsére foglalkozott ezzel a kérdéssel és egyáltalán nem volt ilyen benyomásom.

A ránézésre a fő különbség a 8S és a 8R között a burkolás. A 8R-ben a fényszórók különleges módon egymás alatt vannak elhelyezve. A fejidom és LED-es fényszórók által egy teljesen egyedi, összehasonlíthatatlan megjelenésű motort kapunk. Bár műszaki szempontból szinte teljesen megegyezik a 8S-sel, a vezetési élmény – valószínű a rugóutaknak, üléspozíciónak köszönhetően – más, sokkal sportosabb.

Fontos kiemelnem az elképesztő precíz váltót, a gyorsváltó hibátlan működését a 8R esetében is, mivel ez a része hatalmasat dob a vezethetőségen, vezetési élményen.
A műszerfal kiválóan átlátható, logikusan van felépítve. A vezetési üzemmódok állítása a kormányon lévő gombok segítségével egyszerűen elvégezhető és a műszerfalon jól nyomon követhető. Számomra a Suzuki egyik fontos pozitív tulajdonsága, hogy az elektronika nincsen előtérbe helyezve. Végzi a dolgát pontosan, de nem kell külön tanfolyam hozzá, hogy azt egy átlag motoros használni tudja. 

Összeségében a GSX-8R-t egy jól megtervezett motornak tartok. Arányban vannak a motor teljesítményéhez a felhasznált elemek, fék, felfüggesztés. Kiválóan össze van minden hangolva egymással, nem hiányzik belőle számomra semmi. És ami talán a legfontosabb, hogy úgy képes sportmotor élményt adni, hogy a hétköznapi használat esetén sem sérül az élményből semmi, illetve mindez ugyanígy igaz fordítva.

  • 2024 suzuki gsx 8r teszt gsx-8r teszt suzuki gsx-8r

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportköntös – Suzuki GSX-8R
    Sportköntös – Suzuki GSX-8R
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok