www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper...

Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper S 5 ajtós

  • Szőnyi Zoltán
  • október 02, 2021
  • Komment

Ha azt mondjuk, hogy Mini, akkor legtöbbünknek a klasszikus 3 ajtós karosszéria jut az eszébe. A Mini márka kimaxolásával viszont 2015-ben, a harmadik generációval, megszületett az ötajtós változat is. Kevésbé klasszikus így a vonalvezetés, viszont a plusz két ajtó sokat segít abban, hogy praktikusabb autót kapjunk. Kis áldozatot kell tehát hozni a funkcionalitás oltárán.

Általában el szoktam mondani a Miniről, hogy rendelkezik valami különleges recepttel, ami nincs meg máshol. Ha beülünk egy Mini volánja mögé, ösztönösen boldogok leszünk. Valami olyan önfeledt érzést hoz ki az emberből a forma, a méretéhez képest nagy tengelytáv, így a korosszéria sarkaira elhelyezett kerekek, a sportos vezetési élmény, hogy minimum 10 évvel fiatalabbnak érezzük magunkat. Garantáltan jobban fogjuk érezni magunkat és ezáltal több mindent kapunk a kis járgányunktól, minthogy eljussunk egyik pontról a másikba. Régóta gondolkozom, hogy ez miként lehetséges egy Mini esetében, mi a titok?


Amikor a Countryman nálunk járt (a teszt itt olvasható), akkor szomorúan tapasztaltam, hogy bár a kellékek nagyon hasonlóak és maga a formai játék hibátlan, de ez a különleges plusz eltűnt. Lehet a méret, lehet a magasabb építés az oka vagy a túl távoli rokonság a retro alaptól, de a lényeg az, hogy ez valahogyan eltűnt. Erre voltam tehát elsősorban kíváncsi, amikor az 5 ajtós változatot kipróbáltam. Érkezik-e a Mini boldogság 5 ajtó esetében is?

Nem mondható, hogy új szériáról beszélünk a 2021-es Mini széria esetén, de ennek ellenére számos újdonságot és frissítést hozott ez az esztendő is. Jó érzékkel nyúlnak hozzá a BMW-nél a márkához, hogy mindig izgalmas legyen egy új Minibe ülni. Látványos és még egyedibb lesz az amúgy sem „kommersz” kisautó a háromszínű fényezéstől. Azonkívül, hogy a kék-világoskék-fekete fényezésű egyéb márkánál nem fordul elő, még a Minik között is más és más a színátmenet aránya.


A Cooper S felszereltséghez tartozik az egyedi lökhárító, illetve az idei évtől a Union Jack, azaz a Brit zászlót imitáló hátsó lámpatestek már szériában kaphatóak. Persze a motívum megjelenik a C oszlopon, az utastérben is a kormányon, az ülések fejtámláján és az apró pici gombon is a bőr kárpitozáson. A sok ilyen apróság teszi különlegessé a hangulatot a rengeteg íven, karikán kívül, ami az autón megtalálható.


A jól megszokott kerek, immáron LED fényszórók, a különleges ellipszis formájú visszapillantó tükrök, a hatszögletű ívelt krómozott hűtőrács és a benzintank hagyományos beöntő nyílás imitációja olyan alakzatok, ami ennek a típusnak az elválaszthatatlan részei. A magam részéről én imádom ezeket az apróságokat, és jó érzéssel tölt el a lecsapott, egyenes síkú tető látványa.

A belső térben is folytatódik a kerek idomok dömpingje. A középkonzolon a színes kijelző körül is a hagyományos kerek keret uralja a teret. A menü rendszer jól átlátható, a telefon vezeték nélkül kitükrözhető. Kezelhetjük érintéssel, vagy a váltókar mellett elhelyezett gombokkal és tekergetővel. A kormány kiváló fogású, közepén a króm karika közepén a hangsúlyos Mini logóval. Az új 2021-es szériában megváltoztak a kezelőgombok a kormányon. Letisztultabb (nekem mondjuk nem annyira tetszik, mint az előző) lett a felület, amely az azonos funkciókat rejti.
A műszerfal is teljesen digitális, jól átlátható – a matt felületnek hála, még a rátükröződő fény sem zavaró - viszont sajnálatos, hogy a grafikai lehetőségek egyáltalán nincsenek kihasználva. Minimális a variálhatósága.


Nem szabad kihagyni a felsorolásból a szintén hamisítatlan Mini jegynek számító krómozott kapcsolókat a középső képernyő alatt és a tetőkárpiton. Ez teszi teljessé a pilótafülke érzést.

A sofőr és a mellette utazó határozottan kényelmes üléseket kapott. Kiváló minőségű a bőrözés rajtuk, azonkívül, hogy kényelmesek és az oldaltartásuk is remek. A sportos vezetési élmény részét képezi az állítható combtámasz is. Hátránynak éreztem, hogy manuális ülésmozgatást kapunk még a sofőr oldalán is. Az árcédula és a prémium kategória miatt elvártam volna az elektromos állítást.

A hátsó két ajtót, tehát az 5 ajtós változatot, nagy valószínűséggel azok választják, akik nagyobb térre, könnyebb beszállásra számítanak a 3 ajtóshoz képest. Bár a biztonsági övek száma és a forgalmi engedély alapján a Mini Cooper 5 személyes. De ez biztosan egy tréfa, vagy csak egy elméleti opció. A realitás az, hogy két gyerek fér el a hátsó ülésen, amennyiben 180 cm-nél magasabb felnőttek állítják be kényelmesre az első üléseket. Röviden tehát a praktikumot abban látom az 5 ajtós Mini esetében, ha anyuka (vagy apuka) szeretné a gyerekeket kényelmesebben szállítani és elvárás, hogy ők úgy szálljanak ki, hogy közben a vezetőülésről ne kelljen. Ez utóbbi azért nagyon nem ritka felhasználási mód, így az opció feltétlen üdvözlendő.

A Cooper S megnevezés egy kétliteres turbó, 178 lóerős és 280Nm nyomaték leadására képes erőforrást jelöl. Fontosnak tartom kiemelni, hogy kifejezetten szép hangja van a motornak, arra késztet, hogy ne csak a formát, hanem a sportos vezetési élményt is kiélvezzük a Miniben. A 6,7mp-es 100-as gyorsulás határozottan jó adat. Pont azon a határon van, hogy nem kell hozzá versenypilótának lenni, hogy uralni tudjuk. Háromfajta vezetési mód közül választhatunk, amelyek jól elválasztható módon – és nem csak elnevezésben – befolyásolják az autó karakterisztikáját. ECO, Normal és Sport. Értelemszerűen a Sport adja az őrületet, a keményebb futóművet és a legdurvább motorkarakterisztikát, amely kipréselhető ebből a gépből. Ne lepődjünk meg tehát, hogy a Mini Cooper S-sel közlekedő anyuka előbb-utóbb kezeslábas overálban fogja a gyereket a suliba vinni és bukósisakot kér ajándékba karácsonykor. Ugyanis a Mini tényleg versenyzésre csábít. A jó áttételezésű 7 sebességes váltója, a hangja és a hangulata miatt.  A fogyasztás vérmérséklettől függ, de visszafogott tempó mellett 6,5-7 literes átlag is kihozható belőle vegyes használatban.

Vesztett-e az 5 ajtós Mini bármit is a háromajtós társához képest élményben? Semmit! Szerencsére. Nem mondom, hogy a világ legjobb családi autóját kapjuk, de határozott tény, hogy az alapban 278 literes csomagtartó meg tudja oldani a hétköznapok csomagigényét, a plusz két ajtó pedig nagyobb kényelmet biztosít. Továbbá az is tény, hogy a Mini egy dolgot nagyon tud, a boldogság forrását. Zárásképpen pedig mi mást is mondhatnék, mint amit általában szoktam. Kell nekem egy Mini!

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang MINI 5 ajtós #mini #mini5doorhatch #mini5doors #motorhang #foryou ♬ Mamma Mia - ABBA
  • 2021 Mini Cooper S 5 door Cooper S 5 ajtós teszt Mini 2021 Mini cooper 5 ajtós teszt Mini Cooper S 5 ajtós mini teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S
    Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S
    • Négykeréken
    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling
    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling
    • Négykeréken
    Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S
    Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition
    Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper S 5 ajtós
    Csak az élvezet végett – Mini JCW Cabrio 2021
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S
    Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

    Akármit is hoz a divat, és az ebből következően az eredeti Minik formavilágában megjelenő „Maxik”, a forgalom, a profit és így a fennmaradás zálogát jelentik. A Mini viszont egy háromajtós álom, amely talán akkor teljesedik ki igazán, ha a tetejét is leválasztjuk róla. A legbrittebb német autó legújabb és talán legfeltűnőbb darabját, a Mini Cabriót teszteltük az elmúlt napokban. Habár a késő tavasz mostanában inkább kora őszbe hajlik, azért akadt néhány eső- és didergésmentes nap, amikor teljes fényében, azaz lehúzott tetővel próbálhattuk ki ezt a csodás járgányt.

    olvass tovább
    Négykeréken
    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling
    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling

    A MINI márka mindig is szinonimája volt a sportosabb vezetési élménynek és most, az elektromos korszakban is képes megőrizni egyedi karakterét. A MINI Aceman S JCW (John Cooper Works) egy igazi utcai rallyfeelinget kínáló elektromos autó, amely nemcsak környezetbarát, de kimagasló teljesítményt és stílust is kínál.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S
    Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S

    Telnek az évek, és sorra jönnek ki az újabb Mini generációk. Jelenleg a negyediknél tartunk, és ha az elektromosítás így folytatódik, lehet, hogy benzines Mini már másik karosszériával nem is lesz többé. Legalábbis a BMW jelenlegi elképzelése szerint 2030-ra teljesen elektromossá válik a márka, így ez nagyon is benne van a pakliban. Ebből már sejthető, hogy a mostani tesztünk alanya egy benzines Mini, abból is az erősebb kivitel.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition
    Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition

    Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a Mini egy érzés. Több, mint egy átlagos autó, mert van benne egy különleges fűszer, amitől boldog lesz az ember. Nem tudom, hogy ezt hogyan csinálják és mi a titok. Nagy rendszerességgel találok indokot, hogy miért akarunk Minit tesztelni, hogy rájöjjek erre a titokra. A rossz hír, hogy ebben nem jutottam előrébb, de továbbra is jött az, amit imádok. Bármilyen rossz éppen a helyzet, bármennyi probléma ér a környezetemben, a Miniben ülve ezt elfelejtem és igazán jól érzem magam.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Csak az élvezet végett – Mini JCW Cabrio 2021
    Csak az élvezet végett – Mini JCW Cabrio 2021

    Miért veszünk autót? Azért, hogy eljussunk vele valahová. Azért, hogy praktikus dolgokat valósítsunk meg általa. Azért, hogy státuszt fejezzünk vele ki. Hogy beférjen a család, hogy tágíthassuk a határainkat. Aztán ott van a Mini John Cooper Works Cabrio, amely egyik szempontnak sem felel meg a fentiek közül, mégis imádjuk. Mert tiszta adrenalin és tiszta élvezet az elejétől a végéig.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok