Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a Mini egy érzés. Több, mint egy átlagos autó, mert van benne egy különleges fűszer, amitől boldog lesz az ember. Nem tudom, hogy ezt hogyan csinálják és mi a titok. Nagy rendszerességgel találok indokot, hogy miért akarunk Minit tesztelni, hogy rájöjjek erre a titokra. A rossz hír, hogy ebben nem jutottam előrébb, de továbbra is jött az, amit imádok. Bármilyen rossz éppen a helyzet, bármennyi probléma ér a környezetemben, a Miniben ülve ezt elfelejtem és igazán jól érzem magam.
- Márka
- MINI
- Típus
- Cooper S 5 ajtós Resolute Edition
- Hengerűrtartalom
- 1998cm³
- Teljesítmény
- 178 LE / 131 Kw
- 0 - 100 km/h
- 7.4 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.144 LE/kg - 144 LE/1t
- Üzemanyag
- benzin
- Saját tömeg
- 1240 kg
Ezúttal az 5 ajtós változatot próbáltuk, amely a klasszikus 3 ajtós Mini formavilágából egészen picit elvesz, cserébe viszont a funkcionalitásban ad hozzá. Nehéz a döntés és nem egyértelmű a válasz, hogy kinek mi ér meg többet. Azt hiszem ez egy teljesen egyedi és élethelyzettől függő döntés. Amennyiben az autót jellemzően 2 ember fogja használni, talán a hátsó két ajtó nem fog túl sokat jelenteni, de összehasonlíthatatlanul nagyobb kényelmet fog biztosítani, ha a hátsó üléssor is használatban lesz.
Az 5 ajtós Mini most már kizárólag Cooper vagy Cooper S felszereltséggel kapható. Utóbbit teszteltük, amely a mostani modellévre a károsanyag kibocsájtási normák miatt veszített ugyan erejéből, hiszen a kétliteres erőforrás 178 lóerősre csökkent, amelyhez 280Nm nyomaték társul. A Mini a legjobb példája annak, hogy pusztán a számadatokból nem lehet kiindulni. Lehetséges, hogy a most már szintén alapban járó Steptronic Sport automataváltó miatt van ez a benyomásom, ugyanis a 7 sebességes dupla kuplungos szerkezet igencsak jól végzi a dolgát. Minden pillanatban azt érezni, hogy van az autóban további nyomaték. A gyors gázadáskor kifejtett plusz nyomaték, ugyanis ilyen esetekben van egy túltöltés, ami rövid időre 300Nm nyomatékot ad, nagyon jó hasznosul. A Mini robbanékony és nagyon dinamikus mozgásra képes ezzel a teljesítménnyel.
Hihetetlenül sportosan lehet vele közlekedni. Persze ehhez nemcsak a motorteljesítmény szükséges, hanem a kiváló futómű, felfüggesztés és a direkt, közvetlen kormányzás. Ezek mind megvannak az autóban. Ezért imádnivaló. És akkor még nem említettem a formavilágot.
Természetesen a Mini megosztó. Van, akinek tetszik, van, akinek nem, szerintem nincs olyan, akire nem gyakorol hatást. Azért írom, hogy természetesen megosztó, mert meggyőződésem, hogy a nem megosztó formák ugyan remek volumeneket tudnak értékesítési szempontból hozni, de egészen kevés eset van, amikor csak emiatt emlékezni fogunk rájuk. A Mini nem ez a kategória.
A Resolute felszereltség sok apró részlettel gazdagítja a Minit. Az 1,2 milliós extra felárért kapjuk a látványos Rebel Green fényezést, rengeteg elem körül bronz kiegészítővel, mint a jellegzetes 6 szögletű mini hűtőrács körül, a lámpák körüli gyűrűk esetében, kilincseken, üzemanyag beöntőnél, hátsó ajtón. Látványos a küszöbborítás vagy éppen a díszítőelem a sárvédőkön. A bronz kiegészítők mellé társul a fekete, egyedi 18” -es alufelni és fekete Mini logó. Az autó teteje és a visszapillantótükör pedig fehér fényezést kap. A beltérben az egyedi bőr/szövet üléskárpit, a bőrkormány, az antracit tetőkárpit, az egyedi mintázatú műszerfal borítás teszik különlegessé ezt a szériát. Sok apróság, néhány komolyabb értékű kiegészítő tehát a csomag része, ami jelentősen átrajzolja, még különlegesebbé teszi az amúgy is egyedi formavilágot.
Kimondható ugyan, hogy a Mini nem olcsó, az extra tartozékok pedig a BMW-től „örökölt” módon különösen drágák, de ha az értéktarást és a hangulatot nézzük, amelyet ez az autó teremt, akkor a 13,2 millió forintos ár nem is tűnik teljes mértékben elrugaszkodottnak. Ne felejtsük el, hogy a Mini a prémium szegmensbe tartozik. A használt anyagok minősége, a beltér kidolgozottsága kritika nélküli. Ezt a teljesítményt pedig más márka sem méri olcsóbban, így még a tömegmárkák kínálatában lévő erős modellek áránál sem láthatunk jelentős különbséget.
A középkonzol és a belső tervezés olyannyira a Mini sajátja, hogy típusjelzés nélkül is bárki felismeri. Ez nemcsak a hatalmas, LED fényekkel díszített karika közepére elhelyezett központi rendszerre igaz, amely mondhatjuk, hogy az utastér része, hanem a repülőgép kapcsolóit imitáló fizikális kapcsolókra is. Egytől egyig szépen krómozott, minőségi anyagokból áll mindenhol. A kivitelezés viszont nem hivalkodó, a Mini megmaradt játékos hangulatúnak, ahol a vezetőt körbeveszi az autó. A sofőr az autó része, együtt él, együtt mozog vele.
A motor hangja alapjáraton, egyenletes sebességgel haladáskor kellemes, fület gyönyörködtető. Ez a duruzsolás ugyanúgy jó, mint gyorsuláskor az agresszív és erőt sugalló felmordulás. Egyszerűen élmény vezeti a Minit, mert azt csinálja, amit akarunk és úgy, ahogyan elképzeljük. Úgy vélem ez a töretlen sikerének a titka. Erre érzett rá tökéletesen a bajor márka, amikor kézbe vette és elkezdte továbbfejleszteni az ikonikus brit márkát.
A nálunk töltött egy hét alatt a Minivel rengeteget közlekedtünk. Városban, autóúton, autópályán. Nagyon jó a presztízse az úton, a többi autós jól felismeri és láthatóan tudják mire képes egy Mini.
A fogyasztása természetesen erősen függ a használattól. 6,5 és 9,5 liter között mindenféle értéket mértünk. Nehéz irányadó és tartható adatot mondanom, mert a sportos vezetésnek mindig ára van az elhasznált literekben, ezt az autót pedig igazán jó érzés sportosan vezetni. Stabil, kiváló futóműve miatt mindig biztosak lehetünk abban, hogy azt csinálja, amit elvárunk tőle. Ha visszafogottan és tudatosan közlekedünk, akkor 7-7,5 literes átlag könnyedén tartható lesz vele. Érdekesség, hogy a sportossággal szembe megy az adaptív tempomat, amely nem engedi, hogy 140km/h sebességnél magasabbat beállítsunk, miközben a gyári végsebesség 235km/h.
Nehéz kritikát megfogalmazni az 5 ajtós Minivel kapcsolatban, mert teljes mértékben elfogult vagyok. Azt viszont el kell mondani, hogy hiába kerültek hátra is ajtók, a lábtér nem lett annyira nagy az autóban, hogy hosszútávon felnőttek is kényelmesen utazzanak benne. A 72mm tengelytáv növelése nem volt ehhez elegendő. A csomagtér viszont használható mértékű. Itt sem a 278 liter jelent egyértelműen mindent, hanem a jó, több szintű kialakítás és az okos megoldások. Többszintű a padló, a két szint űrtartalma variálható, praktikusan kezelhető. Így összeségében jobb funkciót hoz, mint az átlag és a minőségi kidolgozás ezen a ponton sem lett elhanyagolva. Összefoglalva tehát továbbra is azt érzem, hogy kellene nekem egy Mini.
@motorhang ????????MINI Cooper S 5 ajtós Resolute Edition Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #mini #minicooper #minicoopers #miniresoluteedition #miniresolute #minifivedoor #coopers #minicoopersresoluteedition #fivedoor #mini5door #resolute #resoluteedition @minihu #minihu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Basket Case - Green Day
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!