www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. Az új BMW CE 04

Az új BMW CE 04

  • július 08, 2021
  • Komment

A csendes forradalom: egy új fejezet az elektromos meghajtású, kétkerekű városi mobilitásban

Városi szabadság

„Kora reggel van. A város most ébred. A garázs felé menet beszívom a még hűvös hajnali levegőt. Egy laza szabású parkát viselek, ami egyszerre divatos és praktikus. A rejtett protektorok a biztonság érzésével nyugtatnak meg. Készen állok, kezdődhet a nap. A BMW CE 04 a garázsban vár. Futurisztikus dizájnja lenyűgöz. Az alacsonyra helyezett akkumulátor egy teljesen új geometriát ad a robogónak – korábban semmi hozzá foghatót nem láttam még. Örülök, hogy újra látom – ahogy minden nap.

Számomra ez egy új korszak jelképe – a csendes forradalomé.

Az első madarak már csiripelnek, a városi dzsungel ébredezik. A város zaja lassan fokozódik. Minden mozgásba lendül. Az emberek mozognak – együtt és egymás mellett. Útjuk néha összeér. Mit hoz az új nap? Tapast a barátokkal a kis folyóparti bárban? Vagy egy modern művészeti kiállítást a múzeumban? Először azonban találkozóim vannak az irodában. Közös munka, értekezletek, ügyfélmegbeszélések. Ilyen az élet. Okostelefonom összekapcsolódik a robogóval, egy csuklómozdulattal pedig aktiválom a parkát. A LED-ek felvillannak. Csendben vagyok, de akarom, hogy lássanak. Olyan egyszerű. Végre ismét útnak indulunk. Már reggelizés közben is erre vártam. Még a madarak se vesznek észre. Szinte teljes csendben gördülök át a városon, ismét annak részévé válva. Az emberek megnéznek a lámpánál. Egyenes testtel, kényelmesen ülök. A képernyőn felvillan egy üzenet, okostelefonom tölteni kezdte magát a tárolórekeszben. A lámpa zöldre vált. A robogó nyomatékának köszönhetően a mezőny élére török. Egy néma rakéta vagyok. Olyan érzés, mint régen a Bonanza bringámon – enyém a világ, amellyel mégis kapcsolatban maradok, egy lépéssel mindenki előtt. Technológia és stílus. Vajon ez a szabadság? Igen – csak még annál is jobb. Nincsenek dugók, nem kell vadászni a parkolóhelyeket. Számomra minden perc megtakarított idő. Gyorsulás, sebesség, kanyarok – a BMW CE 04 nemcsak legyőzi, hanem újra is értelmezi azokat. Átsiklok a forgalmon – az ülés mintha lebegne. Ennek így kell lennie. A kanyarokban szörfözés végtelenül élvezetes, hullámról hullámra. Csodás este volt a folyóparton. Sokat nevettünk. A városi főúton nem lehet hibázni: robogóm tovasuhan, parkám pedig világít a sötétben. Jól látható vagyok és biztonságban érek célba. Halkan garázsomba gurulok, a madarak most sem vettek észre. Jó éjszakát, város! Holnap találkozunk!"

“A BMW CE 04 az új városi elektromos sztárunk, ami az elektromos meghajtást érzelemmel és a motorozás élményével ötvözi. A legújabb technológiát és a legjobb akkumulátor cellákat használjuk, amelyek a BMW iX-ben is szolgálnak. Csakúgy, mint a CE 04, az összes jövőben bemutatásra kerülő városi BMW Motorrad modell is tisztán elektromos lesz.”

Oliver Zipse, BMW AG CEO

„Az új BMW CE 04 a BMW Motorrad elektromobilitási stratégiájának logikus, egyszersmind újragondolt folytatása. Az agglomeráció az élettere, ahol új mérföldkövet állít – technológia és látványos stílus tekintetében egyaránt.” Florian Römhild, BMW CE 04 Projektmenedzser.

Az új BMW CE 04 – a csendes forradalom: egy új fejezet az elektromos meghajtású, kétkerekű városi mobilitásban.

Az új BMW CE 04-gyel a BMW Motorrad tovább folytatja a városi agglomerációkat célzó, következetes elektromobilitási stratégiáját. Az eredetileg 2017-ben bemutatott BMW Motorrad Concept Link és a 2020-ban leleplezett, gyártás közeli BMW Motorrad Definition CE 04 végleges sorozatgyártásra érett változataként a BMW CE 04 egy teljesen új fejezetet nyit a kétkerekű városi mobilitásban. Elektromos meghajtásával, jövőbe tekintő dizájnjával és innovatív hálózati megoldásaival az új robogó a szállítási és a kommunikációs funkciókat a városi mobilitás egy teljesen új szintjére emeli.

Bőséges teljesítmény és hatótáv a városi és agglomerációs motorozáshoz.

42 lóerős (31 kW) legnagyobb teljesítményével az új BMW CE 04 erőteljes motorja kiemelkedő motorozási élményt kínál. A klasszikus „lámpától rajtolás” és 0-ról 50 km/órára gyorsulás versenyszámában 2,6 másodperces eredményt ér el. Még a csökkentett teljesítményű L3e-A1 járműosztályban is 31 LE (23 kW) érhető el. Mindkét változat végsebessége 120 km/óra – ami elegendő a villámgyors haladáshoz a főutakon és az autópályaszakaszokon egyaránt.

Az új BMW CE 04 akkumulátorának kapacitása 60,6 Ah (8,9 kWh), amelynek segítségével nagyjából 130 kilométeres hatótávot ér el (csökkentett teljesítményű változat: 100 km). Mindez elegendő a károsanyag-kibocsátástól mentes napi motorozáshoz a városban és környékén, vagy akár kisebb túrákhoz is munka után vagy hétvégén – teljes lelki nyugalommal.

Innovatív elektromos meghajtás folyadékhűtésű elektromos motorral.

Az új BMW CE 04 állandó mágneses elektromos motorja az akkumulátor és a hátsó kerék között, a vázban található, ahogy az ismerős lehet a BMW autókból, mint például a 225xe Active Tourerből. A BMW Motorrad kimerítő tesztek során fejlesztette ki a rekuperáció (energia visszanyerés) egy-egy speciális változatát az egyes menetprogramokhoz, amely kiemelkedő kényelmet eredményez a motoros számára. Az optimális teljesítmény és menet karakterisztika minden forgalmi helyzetben rendelkezésre áll.

Rövid töltési idők és az autókban használthoz hasonló töltési technológia.

A lítium-ion akkumulátor az integrált töltőberendezéssel tölthető hagyományos háztartási csatlakozóról, ún. wallboxról vagy nyilvános töltőállomáson. Teljesen lemerült akkumulátor esetén a töltési idő ideális esetben 4 óra és 20 perc. Az opcionálisan rendelhető (az alapfelszereltségű 2,3 kW helyett 6,9 kW teljesítményű) gyorstöltő esetében a töltési idő 1 óra 40 percre csökken, teljesen lemerült akkumulátornál. Ha az akkumulátor töltési szintje 20% és 80%-ra kerül feltöltésre, a töltési idő mindössze 45 perc az opcionális gyorstöltő használatával. Piactól függően a BMW CE 04 alapfelszereltségének része a 2,3 kW töltési teljesítményű kábel.

Az otthoni wallboxról vagy nyilvános töltőállomáson való gyorstöltéshez Mode 3 töltőkábel szükséges. Ahogy a BMW autók esetében is, a BMW Charging megoldások a BMW CE 04-hez is elérhetők – maximális rugalmasságot nyújtva a számos testre szabható, otthoni/utazás közbeni/munkahelyi töltést szolgáló programnak köszönhetően.

Fokozott menetstabilitás az ASC-nek (kipörgésgátló) köszönhetően. DTC (Dinamikus vonóerő-szabályzás) gyári opcióként.

Az új BMW CE 04 kipörgésgátló rendszerekkel is elérhető, amely a belső égésű motorral felszerelt BMW motorkerékpárok ASC rendszeréhez hasonló. Az ASC a motor nyomatékát a hátsó kerék kipörgéséhez képest korlátozza. Az opcionálisan rendelhető (DTC) még nagyobb biztonságot kínál, mivel még biztonságosabb gyorsítást tesz lehetővé, főleg döntött helyzetben.

Háromféle menetprogram („“ECO”, „Rain” és „Road”) a hatékony mindennapi használatért alapfelszereltségként. „Dynamic” menetprogram a még nagyobb motorozási élményért gyári extraként.

A BMW CE 04 kifejlesztése során a BMW Motorrad kiemelt figyelmet szentelt annak, hogy a motorosok maguk választhassanak a maximális hatékonyság és a motorozás maximális élménye között. Ennek megfelelően a BMW CE 04 alapfelszereltségként háromféle menetprogramot tartalmaz: ezek az „ECO”, a „Rain” és a „Road”. A kiegészítő „Dynamic” menetprogram gyári extraként rendelhető, még agilisabb gyorsulással ruházva fel a robogót.

Stabil futómű egyrészes, acélcső fővázzal a könnyed irányítás és a magas fokú menetkényelem érdekében.

A főváz acélcsövekből épül fel. Az első kereket egy teleszkópos villa vezeti, a csúszócső átmérője 35 mm. A hátsó kerék egyágú lengőkart kapott. A hátsó futómű felfüggesztéséért és csillapításáért egy közvetlen szabályzású, teljes egészében burkolt központi rugóstag felel. Az új BMW CE 04 nagyvonalú kerékméretet kapott: elöl 120/70 R15 67H, hátul pedig 160/60 R15 56H.

Erős fékrendszer a legújabb generációs ABS-szel. A döntött helyzetben is használható ABS Pro gyári extra.

Az első dupla tárcsafékek biztos lassítást tesznek lehetővé, amit az egy darab hátsó tárcsafék támogat. A BMW Motorrad ABS az aktív biztonság magas fokát garantálja. Az opcionálisan rendelhető ABS Pro még többet kínál: egy dőlési szenzor segítségével az ABS Pro a kanyarokban is segíti a fékezést, a biztonság lehető legmagasabb szintjét kínálva.

10,25” méretű TFT színes képernyő integrált térképes navigációval a kényelmes útvonaltervezésért, alapfelszereltségként átfogó hálózati megoldásokkal.

Az új BMW CE 04 alapfelszereltsége egy 10,25 colos színes TFT képernyő, integrált térképes navigációval és hálózati megoldásokkal. Kiváló leolvashatósága, világos menürendszere és igen integrált vezérlési koncepciója az új BMW CE 04-et a robogó szegmens csúcsára emeli. Most először az 10,25 colos színes képernyő lehetővé teszi a navigációs térkép műszerfalon való megjelenítését, ezért kiegészítő képernyőkre nincs szükség.

Erős LED-es világítótestek. Adaptív Headlight Pro és világítási funkciók gyári extraként.

Az új BMW CE 04 világítása a legmodernebb LED-es technológiájú. A tompított és távolsági fényszóró mellett a hátsó lámpa, illetve az irányjelzők is LED technológiájúak, ahogy a helyzetjelző lámpák is. Az éjszaka is fokozott biztonságról adaptív Headlight Pro gondoskodik, amely gyári extra. Esetében a motoros kanyarodás közben is fokozott megvilágítást élvezhet, ami még tovább növeli az éjszakai biztonságot. A speciális világítási funkciók, mint az „Üdvözlő” és „Búcsúzófények” szintén rendelhetők, gyári extraként.

Jövőorientált dizájn és színek.

Az új BMW CE 04 dizájnjában is a városi kétkerekű mobilitás egy új, jövőbe mutató irányát testesíti meg. Innovatív stílusa érzelmeket kelt az új meghajtási technológia iránt, miközben azonnal a BMW Motorrad család tagjaként azonosítja a robogót. A modern és látványos Light White fényezést az első és oldalsó fekete elemek, illetve a „lebegő” ülés teszik még hangsúlyosabbá. A divatteremtő (teli) kerekek látványa és az oldalsó, a dizájnba integrált oldaltámasz szintén egyedivé teszi a megjelenést. Az új BMW CE 04 Avantgarde Style (gyári opció) látványos, színes kinyilatkoztatás a modern városi mobilitás mellett. Ebben a stílusban a Magellan szürke metálfényezést fekete/narancs ülés, narancs szélterelő és számos grafika egészíti ki.

Az új BMW CE 04 különlegességei:

• Névleges teljesítmény: 20 LE (15 kW). Legnagyobb teljesítmény: 42 LE (31 kW). Csökkentett teljesítményű változat: 15 LE (11 kW) vagy 31 LE (23 kW).

• Az akkumulátor kapacitása 60,6 Ah (8,9 kWh).

• Hatótávolság kb. 130 km (csökkentett teljesítményű változat: 100 km).

• Rövid töltési idők és az autók rendszerein alapuló töltési technológia.

• Fokozott menetstabilizálás az ASC (kipörgésgátló). DTC (Dinamikus Vonóerő-szabályozás) gyári extraként.

• Három menetprogram („ECO”, „Rain” és „Road”) alapfelszereltségként a hatékony napi használatra. „Dynamic” menetprogram a még jobb motorozási élményért gyári extraként.

• Stabil futómű egyrészes, acélcső fővázzal.

• Erős fékrendszer ABS-szel. ABS Pro gyári extraként.

• 10,25 colos TFT színes képernyő integrált térképes navigációval és kiterjedt hálózati megoldásokkal alapfelszereltségként.

• Erős LED-es világítóegységek. Adaptív Headlight Pro és világítási funkciók gyári extraként.

• Tárolóhelyek oldalt és elöl. Az oldalsó sisaktartó immár ülő helyzetben is használható.

• Aktív szellőztetésű mobiltelefontöltő rekesz USB-C csatlakozóval.

• Jövőorientált dizájn és színséma.

• Az opcionális felszereltségek és az eredeti BMW Motorrad tartozékok, illetve motoros felszerelések széles választéka.

  • BMW CE04 motorrad bmw

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    • Kétkeréken
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    • Négykeréken
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d
    El kell gondolkodnunk
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája
    Az új BMW X1 M35i xDrive
    Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring
    A Mecseket nagyon szeretjük
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    A BMW M 1000 XR nem csupán egy motor – egy érzés, egy utazás, egy technológiai csoda, ami a versenypálya és a kontinenseket átívelő túra szellemét ötvözi. Ha azt hitted, hogy a négyhengeres szupersportok világában már nincs hova fejlődni, akkor itt az ideje, hogy átgondold! Ez a gép minden eddigi elképzelésedet felülírja. A gyártó legfejlettebb és leginkább versenyszerű sport-túra motorja a hétköznapi használat kényelmét ötvözi a pályára szánt teljesítménnyel. De vajon megéri-e a magas árat, és milyen a valóságban? Nézzük közelebbről!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    A BMW X3 már évek óta az egyik legnépszerűbb prémium kompakt SUV a piacon, és nem véletlenül. A márka tökéletesen kombinálja a sportosságot, a kényelmet és a technológiai fejlettséget. Most azonban a BMW újabb szintre emelte a járművet az X3 M50 változatával, amely nemcsak hogy lenyűgöző teljesítményt kínál, de még lenyűgözőbbé teszi a vezetési élményt is.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között?  -  BMW 120d
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d

    A BMW legújabb kompakt modellje, az F70 kódjelű 1-es sorozat, új szintre emeli a vezetési élményt a prémium kompakt kategóriában. Az autó dinamikus megjelenése és fejlett technológiái révén méltó folytatása a bajor gyártó némileg átalakított hagyományainak.

    olvass tovább
    Hírek
    El kell gondolkodnunk
    El kell gondolkodnunk

    Sajnos idő előtt ért véget a Veszprém Rallye, ahol a Horváth Rallye Ase versenyzői is részt vettek.

    olvass tovább
    Hírek
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája

    A speciális felszereltséggel ellátott BMW R 1250 RT motorkerékpárokat az Országos Rendőr-főkapitányság a fővárosban és a vármegyei rendőr-főkapitányságok illetékességi területén állítja szolgálatba. A hatósági kivitelű R 1250 RT-k külön gyártósoron készülnek az idén százéves BMW Motorrad berlini üzemében.

    olvass tovább
    Hírek
    Az új BMW X1 M35i xDrive
    Az új BMW X1 M35i xDrive

    Az új BMW X1 portfóliójának csúcsára egy hamisítatlan M-jegyekkel felvértezett, teljesítményre optimalizált modell gurul fel. Az új BMW X1 M35i xDrive a kompakt méretű Sports Activity Vehicle (SAV) modell génjeibe kódolt vezetési élményt a BMW M modellek által fémjelzett menetdinamikával, agilitással és precizitással fűszerezi. M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres erőforrása a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának új, moduláris generációját képviseli, 221 kW / 300 lóerő maximális teljesítménnyel.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok