www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. A Toyota megállíthatatlan: sorozatban az ötödik...

A Toyota megállíthatatlan: sorozatban az ötödik diadalát aratva az Észt Rallyt is behúzta a japán istálló

  • július 21, 2021
  • Komment

Kalle Rovanperä a valaha volt legfiatalabb versenyzőként nyerte meg a WRC Rally Világbajnokság egyik fordulóját, miután navigátorával, Johne Halttunennel bebiztosították a győzelmüket az Észt Rallyn múlt hétvégén.

Ezzel együtt a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team ötödik diadalát söpörték be egymás után.

A maga 20 évével és 290 napjával Rovanperä éppen annak a Jari-Matti Latvalának a rekordját döntötte meg, aki jelenleg a csapatfőnökeként dolgozik. A finn versenyző alig több mint két évvel volt idősebb, amikor megnyerte a Svéd Rallyt 2008-ban. A rally világának talán leggyorsabb pályáin Rovanperä a 24 szakasz során kettőt leszámítva végig vezette a versenyt. A nyolc pénteki szakaszból hatot nyert meg szoros csatában a legközelebbi riválisával szemben, akit aztán szombaton lenyűgöző időkkel végleg maga mögé utasított. Az utolsó napra 50,7 másodperces előnnyel érkezett, amit végül közel egy percre, egészen pontosan 59,9 szekundumra növelt az utolsó hat szakaszon nyújtott tökéletes teljesítményével. A csapat sorozatbeli ötödik diadalával (amely azt is jelenti, hogy a hét fordulóból hatot sikerült megnyerni idén) a valaha volt leghosszabb győzelmi szériát építette fel, amit a versenysorozatban nagy múlttal büszkélkedő Toyota elért a WRC-ben.

Az istálló mind a három autója az első ötben végzett: Sébastien Ogier és Julien Ingrassia negyedikként, míg Elfyn Evans és Scott Martin ötödikként futottak be. A rally végét jelentő trükkös Power Stage szakaszon Ogier, Evans és Rovanperä a harmadik, negyedi és ötödik helyet szerezték meg, ezzel bónusz pontokat gyűjtve. Ogier és Evans megőrizte első, illetve második helyét 37 pont különbséggel az összetett versenyben, míg Rovanperä feljött a negyedik helyre. A Toyota ezzel megőrizte 59 pontos előnyét a gyártók versenyében.

Akio Toyoda (a csapat alapítója, a Toyota világszintű elnöke)

„Kalle, Jonne, gratulálok a győzelemhez! Nagy megkönnyebbülést jelent számomra, hogy végre meg tudtátok mutatni, hogy mire vagytok képes a rally világában, és biztos vagyok benne, hogy nem csak én érzem ezt. A csapat minden egyes tagja megkönnyebbülhetett, hiszen kemény szezonon mennek keresztül. Talán egy emberben lehetnek vegyes érzelmek. Jari-Matti őrizte a legfiatalabb WRC győzelem rekordját azzal, hogy 22 évesen nyert, de most Kalle a maga 20 évével megdöntötte ezt. Vajon miként élte meg ezt a pillanatot Jari-Matti? A csapat egyik tagja azt mondta nekem, hogy egyszerűen csak boldog, amiért egy fiatal honfitársának sikerült mindez. A csapat tulajdonosaként nagyon büszke vagyok rá, hogy ilyen csapatfőnökünk van. A győztes Yaris WRC az észt gyárunkban épült, így elmondhatjuk, hogy Észtország is hazai pálya számunkra. Nagyszerű, hogy a szezon felét éppen átlépve győzelmet ünnepelhettünk az egyik hazainak mondható fordulóban, ráadásul nem ez volt az utolsó ilyen, hiszen jön még a Finn Rally októberben és a Japán Rally novemberben. Nagyon szépen köszönjük a lelkes szurkolást Észtországban, és nagyra értékeljük, hogy a Toyota GAZOO Racing ilyen kitartó támogatást kap.”

Jari-Matti Latvala (csapatvezető) 

„Csodálatos nap ez a mai, mivel több szempontból is sikerült rekordot döntenünk. Minden győzelem különleges és élvezetes, de számomra Kalle első diadala különösen nagy jelentőséggel bír. Nagyon boldog vagyok, hogy ő lett a legfiatalabb WRC rally győztes, ezzel megdöntve saját rekordomat: így tovább folytatódik ennek a csúcsnak a finn hagyománya, ami még előttem Henri Toivonennel kezdődött. Kalle csodálatos munkát végzett ezen a hétvégén. Sorozatban ötödik győzelmünk szintén hihetetlen és rekordot jelent a Toyota számára. Amit az elmúlt fordulókban véghez vittünk, az valami igazán egyedi és különleges. Továbbra is hosszú őt áll előttünk mindkét bajnokságban, de nagyon büszke vagyok a csapatunkra és a versenyzőinkre is.”

Sébastien Ogier (1-es rajtszámú autó pilótája)

„A mai napon a Power Stage-re koncentráltunk leginkább, de végül szörnyű körülmények uralkodtak a szakaszon. A hatalmas kátyúknak köszönhetően sokkal inkább a túlélés volt a cél, de így is próbáltunk extra pontokat gyűjteni, ami végül sikerült is. Összességében pozitív volt a hétvége a bajnokság szempontjából. A pályára elsőként lépve tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk. Nagyon erős volt a pénteki nap, amit aztán sajnos nem sikerült jobb eredményre váltanunk, de a legfontosabb, hogy sikerült újabb pontokat szereznünk. Nagyon boldog vagyok, hogy Kalle és Jonne megszerezték az első győzelmüket, gratulálok nekik és az egész csapatnak!”

Elfyn Evans (33-as rajtszámú autó pilótája)

„Ez egy nehéz hétvége volt mindenki számára. A mai napon a Power Stage volt középpontban, és megtettük, ami tőlünk tellett, de sajnos nem sikerült azt az eredményt elérni, amit szerettünk volna. Nem úgy sült el, ahogyan számítottunk rá és ahogyan reméltük, hogy fog. Már a kezdetektől nem úgy ment, ahogyan szerettem volna, nem találtam a saját ritmusomat. Ezt természetesen ki kell javítanunk a következő fordulókban. Ugyanakkor nagyon boldog vagyok, hogy Kalle és Jonne győzni tudtak, megérdemelt diadal volt.”

Kalle Rovanperä (69-es rajtszámú autó pilótája)

„Nagyon jó érzés győzelemmel zárni a versenyt. Mindig is ez volt a célunk, és nagy köszönettel tartozom a csapatnak. Annak ellenére, hogy ez az év nehéz volt számomra, mindig mellettem álltak és támogattak, a hangulat pedig végig jó volt az autóban ülve és a csapaton belül is. Örömteli, hogy magaménak tudhatom a legfiatalabb győztes rekordját. Jari-Matti azt mondta, hogy örül neki, hogy én döntöttem meg a csúcsát, ez pedig sokat jelent számomra, nagyon kedves tőle. A mai napon meglepően jó hangulatom volt, nem éreztem magamon a nyomást, és így továbbra is jó ütemben tudtam vezetni. Sokat fog segíteni ez a győzelem a jövőben is. Ha sikerült nyerned, az segít kiengedni a gőzt és csökkenti a nyomást.”

Az Észt Rally végeredménye

1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) 2 óra 51 perc 29,1 másodperc

2. Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +59,9 mp

3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 p 12,4 mp

4. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +1 p 24,0 mp

5. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +2 p 07,1 mp

6. Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +7 p 07,3 mp

7. Pierre-Louis Loubet/Florian Haut-Labourdette (Hyundai i20 Coupe WRC) +8 p 48,3 mp

8. Alexey Lukyanuk/Yaroslav Fedorov (Škoda Fabia Rally2 evo) +10 p 16,1 mp

9. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (Škoda Fabia Rally2 evo) +10 p 29,9 mp

10. Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 Rally2) +10 p 46,6 mp

Mi következik?

Az Ypress Rally augusztus 13-15. között Belgium első WRC futama lesz. Először 1965-ben rendezték meg, és igényes aszfaltos pályáiról ismert. Árkokkal szegélyezett mezőgazdasági utak jellemzők rá, az utolsó napot pedig a híres Spa-Francorchamps versenypálya körül rendezik meg.

  • rally toyota wrc

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    • Race
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    • Race
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Kronome Ákos: Egy teljesen gondmentes versenyt zártunk, és a dobogó is megvolt.
    Újabb ERC dobogó, újabb pontok
    Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!
    Mecsekről a Fehérvár ralira
    Kategóriagyőzelem a Tatry Rally-n
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Race
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!

    Élménybeszámoló Ákostól a Skoda pilótájától az 58. Mecsek Ralis kategóriagyőzelem után.

    olvass tovább
    Race
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!

    Juhász Csabi Velezdi Eszterrel és egy Mitsubishi EVO IX.-el vágott neki a számukra kalandos 58. Mecsek Rallynak.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Az új Toyota Camry már a megjelenésekor felkeltette az autórajongók érdeklődését. Ígéretes kombinációt kínál: dinamikus vezetési élményt, nagy helykínálatot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot. De vajon megfelel a várakozásoknak?

    olvass tovább
    Race
    Kronome Ákos: Egy teljesen gondmentes versenyt zártunk, és a dobogó is megvolt.
    Kronome Ákos: Egy teljesen gondmentes versenyt zártunk, és a dobogó is megvolt.

    Élménybeszámoló Ákostól a pilótától, a Diósgyőr Rally után, amit a P12-es kategóriában meg is nyertek!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Újabb ERC dobogó, újabb pontok
    Újabb ERC dobogó, újabb pontok

    4 versenyből harmadszor állhatott dobogóra Bertalan Márton és Paizs Róbert

    olvass tovább
    Race
    Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!
    Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!

    Élménybeszámoló Jobbágy Ákostól a Prešov Rally után, ahol a dobogó legtetején végeztek.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok