Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.




A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

A presztízs márkák széles körben kínálnak SUV-ket, de aki egyedibbre, különlegesebbre vágyik, azok számára az Evoque lehet a legütősebb választás. A legkisebb Range nem a méreteivel, vagy éppen a kiemelkedő praktikumával tudja a vevőkört megszólítani, sőt még az árcédula sem lesz, amelyik vásárlásra fog csábítani. A csomagolás az, amely különlegessé teszi a sportos és arisztokratikus megjelenésű terepjárót.

olvass tovább

Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

A legnehezebb kérdés talán az, hogy mi is a C5 X valójában? Crossover, kombi, ferdehátú esetleg sportkombi? Mindegyik és valójában egyik sem. Egy autó, amely svájci bicskaként egyszerre kíván választ adni minden kérdésre. A családi autózás igényeire, a céges autókkal kapcsolatos elvárásokra, a divatra és végül, de messze nem utolsó sorban arra, hogy eladásokat mutasson fel a Stellantis csoporton belül a francia márka.

olvass tovább

A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

Hamarosan be fog köszönteni a kínai újév, január 22-e. A nyúl évébe lépünk át ezen a napon. Mivel közel 2 milliárd ember számára ez az egyik legfontosabb fordulópont az évben, nem mehetünk el mellette csukott szemmel. Hogy miként kapcsolódik ez a nap az MG ZS-hez?

olvass tovább

Két lépést előre és egyet sem hátra – Mercedes-Benz GLC Offroader 220d 4MATIC

A GLC az eladási darabszámok alapján a márka legfontosabb modellje. Most, hogy az elektrifikáció miatt az SUV-ok között is egyre inkább találkozunk tisztán elektromos modellekkel, azt hihetnénk, hogy kevesebb fókuszt kap a C osztály alapjaira épített terepjáró. Hát ez egyáltalán nem igaz, sőt, pont ellenkezőleg. A Mercedes új, magasabb mércét állított a kategóriában ezzel a modellel.

olvass tovább

Év Autója 2023 - Jeep Avenger

A Jeep Avenger nyerte el a 2023-as Év Autója díjat, a Brüsszeli Nemzetközi Autószalonon első alkalommal megrendezett ünnepségen. Az Avanger 328 pontot és 21 legjobb szavazatot kapta az Év Autója zsűritől. Ez az első alkalom, hogy a Stellantis csoport amerikai márkája nyeri el ezt a rangos trófeát, amelyet idén 60. alkalommal osztottak ki.

olvass tovább

What else – Kia Niro PHEV Platinum

A KIA Niro tesztsorozatunk utolsó felvonásához érkeztünk, hiszen a tisztán elektromos változat (EV) és az öntöltő hybrid (HEV) után a plug-in hybridet (PHEV), azaz a konnektorról tölthető hybrid verziót teszteltük. Ez a verzió, illetve maga a hajtása, rendkívül megosztó, rengeteg előnyét és hátrányát fel lehet sorolni. Annyi bizonyos, hogy alaposan ismernie kell magát és a saját autózási szokásait annak, aki emellett a verzió mellett dönt.

olvass tovább

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

A harmadik generációs, vadonatúj X1 járt nálunk. Az SUV, amelynél semmi nem lett túltolva. Ez igaz a sokak által kritizált méretes hűtőrácsokra, méretre, formavilágra vagy akár a digitalizációra a beltérben. Élhető, kellemes hangulatú városi terepjáró és meglepő módon még az ára sem sokkoló egy átlagos SUV árához képest.

olvass tovább

Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

Az új Niro esetében, ha az árlistán lévő sorokat nézzük, akkor a legtöbb modell zöld rendszámmal kerül forgalomba, hiszen elektromos, plug-in hybrid és öntöltő hybrid kivitelben elérhető a típus. Ebből a felsorolásból az első kettő jogosult a környezetbarát rendszám használatára. A mostani tesztünk alanya ugyan ezt a kivételes besorolást nem kaphatja meg, de cserébe lényegesen olcsóbb és számos szempont miatt a legracionálisabb választás.

olvass tovább

Elektromos töltés új díjszabás 2023 – Ezt már nehéz jól számolni…

2022 újautós szempontból egy elektromos cunami volt. Minden márka kihozta legalább az első, de a legtöbb a sokadik tisztán elektromos modelljét. A racionális megtérülése egy ilyen típusú autónak egészen nehezen bizonyítható matek volt, de még elment szódával, ha számba vettük, hogy mekkora jót is teszünk a nagyvárosok levegő minőségéért, így a saját környezetünkért.

olvass tovább

2023-24: A közeljövő kapaszkodók nélkül

Az utóbbi években jellemzően kihívásokról szoktunk beszélni, ha a soron következő évekre tekintünk. A jövő viszont most talán sokkal több sötét, előre nem látható eseményt tartalmaz. Az autóipar ennek valahol a tükre, és Mi fogyasztók a mostani események sodrásában még több kérdőjellel találkozunk, mint valaha bármikor.

olvass tovább