www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring

Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring

  • Szőnyi Zoltán
  • december 14, 2024
  • Komment

A magasztos hangvétel minden kétséget kizáróan kijár ennek a modellnek. Bár méretosztály szerint nem az ötös a legnagyobb BMW, ismertségben és elismertségben talán ez a széria a legikonikusabb. Korábban már járt nálunk szedán kivitelben, ám a kombi (Touring) változat talán még egy szinttel magasabb funkcionális értéket képvisel. Ez annak ellenére igaz, hogy az eleganciában valószínűleg a szedán változat viszi a pálmát. Az 5 métert valamivel meghaladó elektromos csúcsváltozatért méterenként nagyjából 10 millió forintot kérnek, így a tisztelet nemcsak a hagyománynak, hanem a vásárlók pénztárcájának is szól.

A BMW, ahogyan azt mostanában gyakran teszi, a hagyományos benzines és dízel kivitelek mellett elektromos változatot is kínál. Ez az 5-ös sorozatra is igaz, amely a belső égésű motoros hajtás mellett plug-in hibrid verziókban is elérhető, nem is beszélve az ikonikus és rendkívül erős M5 modellről. Ezenkívül helyet kapott a kínálatban a tisztán elektromos i5 változat is.

Az i5 három különböző teljesítményváltozatban érhető el, mi pedig a legerősebb, 601 lóerős csúcskivitelt, az M60-at próbálhattuk ki. Ennek listaára 41 millió forintnál kezdődik, és teljes felszereltséggel közelíti az 50 milliót. Nem kis összeg, de a modell fantasztikus képességei némileg enyhítik az árral járó sokkot.

A Touring változat formai szempontból talán még kifinomultabb, mint a szedán. Számomra ebben a kivitelben a modell harmonikusabbnak és egységesebbnek hat. Az előző generációhoz képest jelentősen növekedett a kombi mérete: nemcsak hosszában, hanem tengelytávjában is, ami közel 3 métert jelent. Ez az elektromos autók egyik előnyét, a tágas belső térkínálatot erősíti. A BMW 5-ös Touring így a kategóriában sem vall szégyent ezen a téren.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy az 5-ös BMW egy bástya: a bajor, sőt, ha úgy tetszik, az egész német autóipar egyik alappillére. Nem a kompromisszumokról szól, és biztosan nem azok számára készült, akik a társadalmi ranglétra alsóbb fokain állnak. Konzervatív értékeket képvisel, ugyanakkor innovatív megoldásokat is felvonultat, így technológiai fejlesztések terén is élen jár. Nem egy tech-orientált autó, mégis magában hordozza a modernitás minden lényeges elemét. Az i5 M60 ezt a kettősséget ötvözi: konzervatív és elektromos egyszerre. Nem SUV, nem akar többnek látszani – mert valójában már eleve az, minden külön erőlködés nélkül.

A modell kiemelkedő pontja az orr rész, amely a fekete betétes, opcionálisan LED-fénnyel körbevilágított kialakítással rendkívül elegáns. Ennek ellenére sem érzem, hogy a sokat vitatott vesék itt túlzóak lennének. A fekete betétek az autó oldalán is végigfutnak, vizuálisan laposabbá téve a kombi formát, miközben elegáns ívet adnak a karosszériának. A hatalmas kerekek és az ízléses felni dizájnja szintén rendkívül látványos.

A belső tér minden szempontból prémium élményt nyújt, amit a BMW-től megszoktunk. Két hatalmas kijelző, egy 12,3 hüvelykes műszeregység és egy 14,9 hüvelykes központi érintőképernyő uralja a műszerfalat. A belső anyaghasználat elsőrangú, és a számtalan konfigurációs lehetőség lehetővé teszi, hogy a saját ízlésünkre szabjuk az utastér hangulatát.

Ahogy az manapság jellemző, a fizikális gombok szinte teljesen eltűntek, helyüket a központi infotainment rendszer vette át. Bár személy szerint hiányolom a klímaszabályozás fizikai gombjait, a szellőzőrostélyok eltűnése meglepően modern és izgalmas megoldás. A műszerfal így letisztultabb, és a belső fények harmóniájára, valamint a felületek egységére irányítja a figyelmet. Az állítható hangulatfények külön érdekességet jelentenek, amelyek akár a vezetési stílushoz is igazíthatók.

A belső hangulat mellett a vezetési élmény is a legmagasabb szintet képviseli. A kormány fogása, közvetlensége, valamint az ülések kényelme minden szempontból kifogástalan. Hosszabb távú utazások során sem lehet okunk panaszra.

Az i5, ahogyan a neve is sugallja, tisztán elektromos meghajtással rendelkezik. Az első kerekeket hajtó motor 261, míg a hátsó 360 lóerős, összesen 795 Nm nyomatékot biztosítva. Ez a teljesítmény 3,9 másodperces gyorsulást tesz lehetővé – nem mindennapi élmény egy ilyen méretű és kategóriájú autóban.

A hátrány ugyanakkor a fogyasztásban mutatkozik meg. A téli időjárás alatt nehéz volt 26-28 kWh alá szorítani az értékeket, ami alig több mint 300 km-es hatótávot jelent a 81 kWh-s nettó akkumulátorral. Ez a távolság a prémium kategóriában kevésnek tűnhet, különösen az ilyen kaliberű vásárlók elvárásaihoz képest. Bár akár 200 kW-tal is tölthető, a töltési idő összességében még mindig hosszabb, mint ami egy elfoglalt üzletember napjába beleférne.

Egyvalami azonban biztos: az i5 M60 egy szinte tökéletes autó. Magabiztos, stílusos megjelenésével és kiemelkedő technológiájával hű marad az elődeihez, miközben a divatos, magas építésű autók világában is megállja a helyét.

@motorhang ????????BMW i5 M60 xDrive Touring⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #bmw #bmwi5 #bmwi5m60 #bmwi5touring #bmwi5m60touring #i5 #i5m60 #i5m60touring @bmwhu @motorhanghu #motorhanghu #motorhang ♬ Paranoid (as made famous by Black Sabbath) - Guitar Metal Heroes
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 BMW i5 M60 Touring teszt BMW i5 kombi teszt BMW i5 teszt BMW i5 Touring teszt i5 M60 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring
    Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring
    • Négykeréken
    Hetes alá – BMW i5 M60
    Hetes alá – BMW i5 M60
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Hetes alá – BMW i5 M60
    Hetes alá – BMW i5 M60

    Egy igazi érzelmi kavalkád az i5. Rengeteg-rengeteg jó élménnyel és néhány bosszantóval, amelynek többsége inkább az árából és az ehhez kapcsolódó elvárásokból fakadnak. 1972 óta létezik az ötös sorozat, a mostani a nyolcadik a sorban. Azt gondolom, hogy a legendás, negyedik generációs E39 után ez is egy hasonlóan nagy fordulat lesz a modellgenerációk között. Én az autózás jövőjét látom benne, amely bizonyos szempontból gyönyörű, tiszta és csodálatos lehetőségeket takar, másfelől pedig sötét árnyak övezte zsákutca is lehet belőle. Annyi viszont biztos, hogy szó nélkül nem lehet elmenni az új 5-ös, és azon belül az elektromos változat mellett.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok