Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.




Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition

Teljes meggyőződéssel mondhatom, hogy a bajor márka, a BMW, az X6 esetében egyszerűen nem tud mellé nyúlni. 2008 óta van velünk az X6, amely bevezetése óta talán a legmegosztóbb típusa a palettának. Szimbóluma a luxusnak, az extrovertált stílusnak és a gazdagságnak. Legalább annyira ellentmondásos, mint amennyire egy különleges, vágyott SUV sokak számára. Lehet utálni, lehet szeretni, de sokkal inkább irigykedni lehet érte, hogy mi magunk nem ilyen járművel koptatjuk az aszfaltot.

olvass tovább

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD

Új márkalogó és új típust jelölő nomenklatúra. Legalább ennyit, de még sokkal több újdonságot vonultat fel a 2022-es év autója. A vadonatúj moduláris platformra készült KIA újdonság így lassan 2,5 évvel a megjelenése után is igazi különlegességnek számít. Nem csoda, hiszen a KIA mindent újratervezett a modell megalkotásakor, amely első azon legalább 9 tisztán elektromos modell közül, amelyet a márka a következő években piacra kíván dobni. A cikk születésekor már túl is vagyunk a második ilyen modell, az EV9 bemutatóján.

olvass tovább

A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4

Úgy gondolom eljutott mára az autógyártás oda, hogy olyasmi, hogy rossz autó, nem létezik. Stílusok vannak, hovatartozás és önkifejezés. Lehet ragaszkodni a német autógyártók által kínált termékekhez, de azt nem hiszem, hogy a ragaszkodás minden esetben jó döntés. Az, ami megbízható volt 20-30 évvel ezelőtt, az egyáltalán nem biztos, hogy az is maradt. A stílus viszont valami olyan különös dolog, amely nem minden ország, népcsoport sajátja. A francia stílus pedig örökké francia marad. Utóbbinak az esszenciája a DS7.

olvass tovább

Különleges – Audi RS e-tron GT

A különleges azt jelenti, hogy kiváló minőségű, kivételes, egyedi. Azok a tárgyak, eszközök képesek arra, hogy hosszútávon ilyenek maradjanak, amelyek nehezen elérhetőek, ritkán fordulnak elő és legfőképpen nem a hétköznapjaink általános részei. Ha ilyenné válnának, megszűnnének azzá lenni.

olvass tovább

Szemet gyönyörködtető látvány – Mercedes-Benz E osztály bemutató

A Mercedes márka egész modellportfoliójának legfontosabb tagja, az E osztály. Etyeken, a márka Ügyvezetője Fabiola Attori által megnyitott sajtótájékoztató is ezt erősítette meg. Az összes klasszikus értékkel rendelkezik az E osztály, amely kifejezi a Mercedes-Benz életérzést. Csodálatos, letisztult, elegáns szedán, amely mindig a többi márka előtt jár technológiai tudásban.

olvass tovább

Kicsit másképpen fésülve máris más vagy – Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T

Ismeretlen ismerősként fogadtuk a Nissan családi autóját, a Townstart. A mintha láttam volna már hasonlót érzés sokak számára ugorhat be, akik a Townstarral találkoznak. Nem csoda, hiszen alapvetően 3 testvérmodellről beszélhetünk a típus esetében. A Renault Kangoo és a Mercedes Citan rendkívül közeli rokonságban áll vele, de szerencsére sikerült a Nissan gént jó helyre fecskendezni, illetve a megfelelő üzletpolitika révén van is keresni valója a Townstarnak a hazai kínálatban.

olvass tovább

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

A legtöbb autógyártó jól nyomon követhető startégiája, hogy az új modelleknek azonos nevet ad és csak jelöli, vagy éppen még azt sem, hogy új generációról van szó, ezzel jelezve a stabilitást. Ettől, az elmúlt 20-25 évvel ezelőtt kezdődő divattól szakít most már egyre feltűnőbb módon a Renault. Ahogyan a coupé SUV esetében az Arkana nevet javasoltam egyszer, hogy érdemes megjegyezni, úgy igaz ez az Australra, amely a Kajart váltja a kompakt SUV kategóriában.

olvass tovább

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

Jelen pillanatban Ssang Yong, későbbiekben vélhetően KGM, azaz KG Mobility márkanéven futó modell, a Torres járt nálunk. Sokan vannak, akik nem tudják még most sem hová tenni a márkát, pedig Korea legrégebbi autógyártójáról van szó. Igaz a tulajdonosi szerkezet legalább annyiszor változott az elmúlt években, ahány márkát, típust bele tudunk látni a frissen megjelent Torresbe.

olvass tovább

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé

„Néhányan azt gondolják, hogy a luxus a szegénység ellentéte. De nem. A luxus a vulgaritás ellentéte” – Coco Chanel. A Mercedes-Benz GLC tesztelésekor azon kívül, hogy kiélveztem ennek a páratlanul kifinomult autónak a vezetését, leginkább az járt a fejemben, hogy manapság hol van a határa a luxusnak? Mikortól számít luxusnak egy cikk? Mert az szinte biztos, hogy egyre kevesebb márka mondhatja magáról, hogy luxus, így a Mercedes sem az. De bizonyos termékek, ebben az esetben bizonyos felszereltségi szinttől, már egyértelműen annak mondhatóak.

olvass tovább

Örülök, hogy újra látlak! Jól nézel ki! – Opel Grandland Plug-in Hybrid Ultimate

Valahogy így szoktuk üdvözölni a régen látott ismerőseinket, akik nagy meglepetésünkre talán jobban néznek ki, mint pár évvel azelőtt, amikor utoljára találkoztunk. Így vagyunk a Grandlanddel is, aki túl van már az X-es korszakon ugyan és nevében már nem szerepel ez a betű, de alaposan kicsinosodott 3 évvel korábbi találkozásunk óta. Vajon mik a benyomások 2023 vége felé az Opel jelenleg kapható legnagyobb modelljéről, állja-e még az idő próbáját?

olvass tovább