Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.




Kedvenc receptem 8 személyre

Amikor főzünk a legfontosabb az, hogy szeressük, amit csinálunk. A maximalizmus, az elszántság tesz minket profivá. De ez mind nem elég, mert szükség van a jó alapanyagokra. Figyelembe kell venni a tradíciót, hagyományokat, mert ezek segítségével tudunk igazán jót alkotni. Ha még kreatívak is vagyunk hozzá, akkor fogunk a legnagyobbak közé emelkedni. Hogy csinálja ezt a Ford?

olvass tovább

17-re lapot húztak

Valahogy úgy alakult, hogy a harmadik generációs Yarist nem volt lehetőségem kipróbálni az elmúlt 7-8 évben. Így a jövő évi modellváltást megelőzően, nagy várakozással ültem bele a kis autóba. Komoly elvárásaim voltak, ugyanis az első generáció 1999-es megjelenése a Toyota számára is nagyon magasra tette a lécet. Elsősorban egyedi megjelenése, és még a mai napon is remek formai elemei által divatos autónak tekinthető. A belső anyagok és a minőségi kidolgozás tovább fejlődött a második generációban, csakúgy, mint az autó méretei, viszont továbbra is megmaradt az egyedi, középre helyezett műszerfal, ami viszont már ebben a modellben hagyományos mutatókkal rendelkezett.

olvass tovább

Többet nyújt a vártnál

Szinte mindenki ismeri, nem kell hozzá autófanatikusnak lenni. Igen, hihetetlenül hangzik, de az első generációs Corolla 1966-ban látta meg a napvilágot. 53 év biztosan elég volt ahhoz, hogy a Corolla név egybeforrjon az autózással, bárhol is éljünk a világon. A márka legtöbbet eladott típusa most már a tizenkettedik generációjához érkezett.

olvass tovább

Amerikának jöttem

A Toyota célja az volt a Lexus létrehozásával, hogy megalkossák a világ legjobb szedánját, illetve, hogy a Toyota márka élére egy igazi zászlóshajó kerüljön. Ezt az exkluzív vonalat külön márkanévvel látták el, hasonló módon, mint a Nissan esetében az Infinity-t vagy a Honda háza táján az Acura-t.

olvass tovább

Ne gondolkozz feketén-fehéren! - A színek hatalma

Számos autós teszttel lehet találkozni nap, mint nap, amelyekből megtudhatjuk az új típusok különböző paramétereit, menetdinamikai és komforttal kapcsolatos képességeit. Szubjektív és objektív véleményeket egyaránt lehet olvasni, azonban az egyetlen téma, ami rendszeresen kimarad, az az autó színe. Pedig az autóvásárlók lényeges többsége ugyanolyan fontosnak tartja az autó színét, mint minden más tulajdonságát. Annak eldöntésében, hogy kell-e nekünk az adott jármű, avagy éppen nem, a legfontosabb szempontok közé tartozik az is, hogy milyen a megjelenése.

olvass tovább