Vissza a gyökerekhez: bemutatkozott az ID. 2all
A jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje
olvass továbbA jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje
olvass továbbTovább növelte nyereségességét a 2022-es üzleti év folyamán a Volkswagen márka, miközben az értékesítések hatékony menedzsmentjének és a következetes költségoptimalizálásnak köszönhetően stabil pénzügyi eredményt ért el.
olvass továbbA Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát öntöltő hibrid elektromos meghajtással elérhető modellje világszerte 676.845 darabos értékesítéssel őrizte meg trónját a kategóriájában, és nem mellesleg a világ hatodik legkelendőbb autója lett.
olvass továbbA világszerte immár több, mint 22,5 millió, hazánkban pedig mintegy 50 ezer elektrifikált (zömében öntöltő hibrid elektromos) autót értékesítő Toyota neve az elmúlt negyed évszázadban összeforrott a környezettudatossággal, a márka pedig meghatározó szerepet játszik a magyar újautópiac és általában a hazai autópark folyamatos zöldülésében is.
olvass továbbÚttörő akkumulátoros- elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel
olvass továbbA Tesla zászlóshajója a Model S, amely autóról kimondható, hogy az elektromos autózás csúcsa. A Tesla több és más, mint bármelyik autó és ebbe a körbe még az elektromos autók is bele tartoznak. Megélni és megérteni mindezt csak akkor lehetséges, ha kipróbáljuk, vezetjük. A tapasztalat röviden az, hogy más. Érthetővé, élhetővé teszi az elektromos autók iránti vágyat olyan módon, amire semmilyen más márka nem képes.
olvass továbbA vadonatúj Lexus RX plug-in hibrid elektromos kivitele, az RX 450 h+ hozta el az Év Zöldautója 2023-as címet a prémium hibridek kategóriájában.
olvass továbbA méreteiben és tudásában egyaránt továbbfejlődött
olvass továbbÜdvözöllek a tökéletesség világában. A BMW i7 által megteremtett minőség és színvonal közelebb hozza a presztízs autókat az igazi luxushoz. Persze lehet benne hibákat kutatni, mondhatjuk talán azt is, hogy az elektromos közlekedés megcsúfolása egy 2,7 tonnás és 5,4 méteres jármű, de teljesen felesleges ezeken gondolkozni, hiszen az autó egész megjelenése és az általa nyújtott szolgáltatások messze túlmutatnak azon, amit megszokhattunk bármelyik négykerekűtől.
olvass továbbFelfrissített dizájn, még színvonalasabb anyagválasztás és a vezetéstámogató rendszerek legújabb generációja – ez az új ID.3. Két és fél évvel az első generáció piaci bevezetését követően kiterjedt modellfrissítéssel érkezik a piacra a Volkswagen tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje.
olvass továbbÚjrahasznosított anyagok felhasználásával akár 75 százalékkal mérsékelhető a gyártás során jelentkező szén-dioxid-kibocsátás
olvass továbbFrissült az ID. család első tagja
olvass továbbA finom sziluett, a jellegzetes világítás és a tiszta vonalak már ma sejtetni engedik a tisztán elektromos hajtású SUV majdani határozott megjelenését
olvass továbbTeljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás mellett az Audi: 2026-tól a négykarikás márka kizárólag tisztán elektromos új modellekkel kíván megjelenni a világpiacon, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. Ezen egyértelmű döntése alapján és „Vorsprung 2030” vállalati stratégiája keretében az Audi lépésről-lépésre minden termelési helyszínét az elektromos autók gyártására készíti elő.
olvass továbbA zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője, a korábban 5700 a környezetbarát meghajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota globális kínálatában már most szerepel hidrogénüzemű személyautó (Mirai néven, amely japánul jövőt jelent), kis- és nagyteherautó, busz, targonca, hajó és vonat is.
olvass továbbA Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).
olvass továbbAmint otthonaink fűtésszámlái meredeken emelkednek, sokakban felmerül a kérdés: mi a leginkább energiatakarékos módja annak, hogy melegben legyünk? A Ford mérnökeinek ugyanerre a kérdésre kellett megtalálniuk a választ egy projektben, amelynek célja az elektromos járművek (EV-k) hatótávolságának növelése.
olvass továbbAz elektromobilitás nem 21. századi vívmány, amit jól mutat ez a '40-es évek elejéről származó elektromos kisautó is, ami már akkor is megállta a helyét.
olvass továbbA Corolla Cross 2,0 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal szerelt változatának sikeres piaci bevezetése után a Toyota úgy döntött, hogy az a világ legfejlettebb, ötödik generációs hibrid hajtásláncának 1,8 literes változatával bővíti a modell kínálatát.
olvass továbbSzáz kilogramm hasznos terhet vagy akár 300 liternyi árut vihet magával, és akár 100 kilométeren át segíti vezetőjét az a kétkerekű elektromos jármű, amellyel szeptembertől bővíti áruszállító kínálatát a Toyota franciaországi képviselete.
olvass tovább