www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. A Hyundai Motor közzétette a vadonatúj Tucson Plug-in...

A Hyundai Motor közzétette a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid részleteit

  • december 15, 2020
  • Komment

A vadonatúj Hyundai Tucson Plug-in Hybrid az 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotorra épülő, 265 lóerős hajtásláncot kap

•    A plug-in hibrid hajtáslánc bevezetésével a vadonatúj Tucson kategóriája legsokszínűbb villamosított választékát kínálja

•    A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid 2021 tavaszától kapható Európában

A Hyundai Motor új részleteket tett közzé arról a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid modellről, amelynek forgalmazása 2021 tavaszán veszi kezdetét. A plug-in hibrid hajtáslánc bevezetésével a Hyundai legkeresettebb szabadidőjárműve a kategória legsokszínűbb villamosított hajtáslánc-választékát kínálja.

„A plug-in hibrid hajtáslánc új mérföldkőnek számít a Tucson modellcsalád történetében.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A vadonatúj Tucson benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a szegmens leggazdagabb villamosított hajtáslánc-választékát kínálja. Ezzel a Hyundai újabb tanúbizonyságát adta az elektromobilitás iránti elkötelezettségének.”

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid hajtáslánca 265 LE rendszerteljesítményre képes

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid nagyteljesítményű, takarékos hajtásláncot kap. A rendszer alapját a harmadik generációs 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor adja. Ehhez társul a 66,9 kW teljesítményű, 304 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor, valamint a 13,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor. A belső égésű motor és a villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 265 LE, a maximális rendszernyomaték 350 Nm. A rendszerhez alapkivitelben elektronikus vezérlésű hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) és összkerékhajtás társul.

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid emellett aktív légterelő csappantyú segítségével képes – a motor hűtőfolyadékának hőmérséklete, a menetsebesség és egyéb tényezők függvényében – módosítani a beszívott levegő mennyiségét. A funkcióval minimálisra csökkenthető a légellenállás és az üzemanyag-fogyasztás.

Plug-in hibrid: csekély károsanyag-kibocsátás, kompromisszumok nélküli vezethetőség

A vadonatúj Tucson plug-in hibrid rendszere a különösen kedvező üzemanyag-fogyasztást kiemelkedő vezetési élménnyel kombinálja. Mint minden hibrid gépkocsi, kis sebességnél a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid is kizárólag villanymotorja erejével halad. Ez csendes üzemet és zéró üzemanyag-fogyasztást eredményez.

A vezető egy erre szolgáló gomb megnyomásával tisztán elektromos üzemre válthat; ilyenkor több mint 50 kilométeren át közlekedhet emisszió-mentesen (WLTP norma szerinti belső becslés*).

A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel felszerelt Tucson Plug-in Hybrid otthoni töltőboxról vagy nyilvános töltőállomásról egyaránt tölthető.

Bőséges helykínálat az akkumulátorok átgondolt elhelyezésének köszönhetően

A Hyundai mérnökei a fenéklemezen helyezték el a nagyfeszültségű akkumulátorcsomagot, így a Tucson Plug-in Hybrid bőséges helykínálatot és lábteret biztosít. A hátsó utasok lábtere eléri a 955 mm-t. Eközben a csomagtartó még nagyobb is, mint az előző generációs Tucsoné volt: az üreg ötszemélyes üléselrendezéssel 558 literes (+9%), míg az üléseket lehajtva akár 1737 literes (+15%).

Készen áll a legváltozatosabb út- és terepviszonyokra

A hamisítatlan szabadidőjárműves vezethetőség érdekében a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid alapfelszerelésként kínálja az összkerékhajtást (4WD). A modell a Hyundai HTRAC összkerékhajtási technológiáját alkalmazza; technikás terepen a Terrain Mode terepüzemmód-választó technológia gondoskodik a biztonságos haladásról. A HTRAC a pillanatnyi tapadási és menetviszonyok függvényében szabályozza a nyomatékmegosztást az első és hátsó tengely között, míg a terepüzemmód-választó a vezető által kiválasztott úttípushoz optimalizálja a motorteljesítményt, a forgatónyomatékot és a fékerőt.

Az opciós elektronikusan szabályozott felfüggesztés (ECS) adaptív lengéscsillapító technológiája a helyzettől és a vezetési stílustól függően változatos vezethetőséget és menetjellemzőket biztosít. Az ECS rendszer automatikusan és folyamatosan úgy szabályozza a lengéscsillapítók működését, hogy a lehető legjobb menetkomfortot és -teljesítményeket biztosítsa. A vezető az Öko vagy Sport üzemmód kiválasztásával módosíthatja az ECS és a kormánymű karakterisztikáját.

Ezek a funkciók még élvezetesebbé teszik a nagyteljesítményű szabadidőjármű vezetését.

A vadonatúj Hyundai Tucson: intelligens technológiák, kiemelkedő formaterv

Ahogy a többi hajtáslánc-variáns esetében, a vadonatúj Tucson plug-in hibrid változata is éles vonalakból és formákból építkező, valamint rejtett parametrikus világítást alkalmazó, progresszív formatervével hívja fel magára a figyelmet. Intuitív felhasználói élményt kínálnak az olyan emberközpontú technológiai megoldások, mint a 10,25 colos, szabadon álló digitális műszeregység, vagy a Hyundai Bluelink® csatlakoztatott szolgáltatásokat is támogató, 10,25 colos AVN kijelző. A felhasználók a Bluelink® alkalmazáson keresztül nyomon követhetik a Tucson Plug-in Hybrid akkumulátorának töltöttségi szintjét, és módosíthatják a töltési beállításokat.

Ezen túlmenően a vadonatúj Tucson a kategória legjobbjai közé sorolható, fejlett vezetőtámogató rendszerei és aktív biztonsági csomagja révén a jelenleg kapható egyik legbiztonságosabb gépkocsi.  Az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) például önállóan leparkolja a gépkocsit, a problémás szituációkban tehermentesítve a vezetőt. Az autópálya menettámogató funkció (HDA) a sáv középvonalában tartja az autót, miközben a navigációs adatokhoz és a környező forgalomhoz (pl. az autópályán közelgő kanyarokhoz) igazítja a sebességet. A kizárólag a Tucson Plug-in Hybrid modellhez kínált hátrameneti ütközéselkerülő támogatás kis sebességű tolatás során megakadályozza, hogy akadályoknak ütközzünk. A rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmeztet a veszélyre, illetve szükség esetén fékez.  Számos további funkció gondoskodik a látási viszonyok javításáról, az elöl és hátul utazók védelméről, valamint az ütközések elkerüléséről.

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid 2021 tavaszától elérhető Európában.

* A jármű még nem kapható, és nem rendelkezik típusbizonyítvánnyal.

  • Hyundai plugin hibrid Tucson

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét
    • Hírek
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé
    • Hírek
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat
    A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt
    A vadonatúj KONA megnövelt hatótávolsággal és fejlett funkciókkal gyorsítja fel a Hyundai elektromos jövőképének megvalósítását
    Bemutatkozik az új i10 és az új i10 N Line
    Michelisz Norbert és a Hyundai WTCR sikerei
    Az IONIQ 6 ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét

    Új mércét állít ezzel a nagyteljesítményű elektromos járművek és a vezetési élmény terén

    olvass tovább
    Hírek
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

    Az innováció, a haladás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége jóvoltából a Hyundai immár több mint harminc éve tölt be vezető szerepet a mobilitás villamosítása terén

    olvass tovább
    Hírek
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat

    Intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójaként a Hyundai Motor 2030-ig tizenhét akkumulátoros elektromos modellt kíván forgalomba hozni

    olvass tovább
    Hírek
    A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt
    A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

    Mínusz 30 fok, észak!

    olvass tovább
    Hírek
    A vadonatúj KONA megnövelt hatótávolsággal és fejlett funkciókkal gyorsítja fel a Hyundai elektromos jövőképének megvalósítását
    A vadonatúj KONA megnövelt hatótávolsággal és fejlett funkciókkal gyorsítja fel a Hyundai elektromos jövőképének megvalósítását

    A méreteiben és tudásában egyaránt továbbfejlődött

    olvass tovább
    Hírek
    Bemutatkozik az új i10 és az új i10 N Line
    Bemutatkozik az új i10 és az új i10 N Line

    Friss dizájn és kibővült funkcionalitás

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok