Mérlegen az üzemanyag-fogyasztás
Kevesebbet tankoltunk tavaly, prémium benzinből és gázolajból többet. Kijöttek a 2020-as adatok.
olvass továbbKevesebbet tankoltunk tavaly, prémium benzinből és gázolajból többet. Kijöttek a 2020-as adatok.
olvass továbbKorábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.
olvass továbbVannak autók, amelyeket azért szeretünk, mert kimagasló vagy egyedi vezetési élményt nyújtanak. Vannak, amelyeket a rengeteg lóerő miatt titulálunk felejthetetlennek, vagy éppen azért, mert olyan formavilágot adnak, amit bárki észrevesz. A Hyundai i30 nem ezek miatt szerethető, hanem azért, mert elérhető az ára, gazdaságos az üzemeltetése és a mai kisköbcentis turbómotoros világban egy hagyományos szívó benzinmotort rejt a karosszéria, ami vélhetően elnyűhetetlen lesz, ráadásul egyáltalán nem is rossz.
olvass továbbKészül a teljesen „zöld” benzin a jövő Scuderia Ferrarijaiba. Meg mindenbe, ami 2026-tól a Forma–1-ben rajthoz áll.
olvass továbbA 180 LE-s (300 Nm) benzinmotorhoz egy 110 LE-s (320 Nm) villanymotor kapcsolódik. Az erőforrások az első kerekeket hajtják, a tölthető akkumulátor 13,2 kWh kapacitású
olvass továbbA vadonatúj Hyundai Tucson Plug-in Hybrid az 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotorra épülő, 265 lóerős hajtásláncot kap
olvass továbbHuszonnégy típus környezetvédelmi teljesítményét vetette össze a Green NCAP szervezet. A Peugeot kisautó-családjának két generációja két eltérő karosszéria-típussal került be a felmérésbe, amelyen minden más benzinmotoros modellnél jobb eredményt értek el.
olvass továbbAz idei év a 208 benzines verziójával indult és igazán szerettük, egyáltalán nem csodálkoztunk rajta, hogy az idei év autója díjat is elnyerte. Így az elektromos változat tesztjére mi is nagy izgalommal készültünk.
olvass továbbHetedik éve tart az autópiacon a dízel gépkocsik visszaszorulása. A folyamat előbb a benzineseknek kedvezett, ám immár a hibrid és az elektromos modellek törnek előre.
olvass továbbA hajtáslánc helyigénye minimális, így az utastérben akár heten is kényelmesen elférnek - A padló alá beépített hajtáslánci akkucsomag és üzemanyagtartály hatására alacsony a súlypont, és tágas a belső tér - Turbós benzinmotor és plug-in hibrid hajtáslánc 265 lóerős kombinált csúcsteljesítménnyel - A Sorento Plug-in Hybrid modell európai értékesítése 2021 első negyedévében indul
olvass továbbNem tudok elfogultság nélkül a Mondeoról nyilatkozni és azt hiszem nem is akarok. 1996-ban találkoztam az első Mondeoval, amely körülbelül 1 évig volt a társam. Rengeteg követte és tettünk meg együtt sok százezer kilométert. Minden generáció volt nálam és mindegyik tisztességgel helyt állt. Volt benzines és főként dízel, kombi, 4 és 5 ajtós változat. Ez pedig az első hybrid, amit ki tudtam próbálni.
olvass továbbA kompakt kategória választása sok esetben egy kompromisszum eredménye. A választási szempont az, hogy legyen az autó mindenre alkalmas. Divatosan mindenre is. Ezt az elképzelést leginkább persze anyagi szempontok motiválják. Szerencsére nem mindenkinél és nem minden esetben a pénz motivál egy döntést. Az Audi A3 ugyanis nem a kompromisszumokról szól.
olvass továbbHa nem szeretne valaki elveszni a tömegben és ha többet jelent számára az autó egy tárgynál, akkor megérkezett. Ez a Maserati. Ennél stílusosabb járművet nem tudok elképzelni. Persze lehet találni ezernyi részletet, amely ezt bizonyítja és amire megpróbálok majd kitérni, de nem mindenki fogja tudni megérteni ezt az érzést. A Maserati Hungary-nak köszönhetően, mi bepillantást nyerhettünk ebbe a világba.
olvass továbbA Covid-19 járvány karantén időszaka előtt pár nappal még maszk nélkül láthattuk a Peugeot 2008-at, ugyanis akkor volt a hivatalos sajtóbemutató. Vészterhes időszak következett ez után az autó kereskedelmében és természetesen a gazdaság más pontjain is, amely mind a mai napig érezteti hatását. Ahhoz, hogy a vásárlói kedv visszajöjjön, talán pont ilyen autókra van szükség.
olvass továbbA Hyundai ezúttal nem ment a véletlenre és olyan autót tervezett, amellyel gyakorlatilag nem lehet hibázni. Az egyik legnépszerűbb szegmensben, a kis kategóriás SUV kategóriában jelentek meg a Konával 2017-ben. Nem akarták, hogy a hajtáson bárki is összevesszen, éppen ezért szinte minden alternatíva elérhető - benzines, dízel, elektromos és hybrid.
olvass továbbBemutatkozik a Jeep Compass új, 1,3 literes benzines turbómotorjának két eltérő teljesítményű változata. A 130 és 150 lóerős, különösen takarékos motorok a kedvező szén-dioxid (CO2)kibocsátás mellett terepen és műúton egyaránt kiemelkedő menetteljesítményeket szavatolnak.
olvass továbbA jelentős mértékben csökkenő forgalom miatt a legnagyobb cégek sem ússzák meg ideiglenes bezárások nélkül.
olvass továbbMáris itt van egy újabb meglepetés, hiszen a dízel verzió után szinte közvetlenül, lehetőségünk volt kipróbálni az új Captur benzines változatát, a könnyen megjegyezhető nevű TCe 155 FAP EDC Intens kódnevű változatot. Röviden: a legjobb, a legerősebb minden széppel és jóval telepakolt kivitelt.
olvass továbbA következő 2022-ben megjelenő új 7-es BMW négy különböző erőforrással is kapható lesz - dízel, benzines, plug-in hybrid és elektromos hajtás is kapható lesz - ismertette a BMW elnöke Oliver Zipse.
olvass továbbKategóriájuk örök európai piacvezetői, a Fiat 500 és a Fiat Panda az FCA csoport első városi modelljei, amelyek megkapják a konszern új benzinmotoros mild hibrid technológiáját. A Fiat az új 500 Hybrid és Panda Hybrid modellekkel megteszi első fontos lépését a márka villamosítása felé.
olvass tovább