Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

Hívjuk klasszikus értéknek mostantól, ha egy autó nem SUV és nem hybrid. Unalmas lenne mindig azzal kezdeni a cikket, hogy végre egy kivétel, vagy azzal, hogy egyik az utolsók közül. Pedig valószínűleg igen, de azért, hogy kifordítsam kicsit, ezúttal nem temetni jöttem a hagyományos kombit, hanem dicsérni. Eljutottam oda, hogy szeretek szembe menni az autópályán és éppen emiatt nem szeretem a tucatautókat, nem szeretek 5-6 centivel magasabban ülni, mint 15 évvel a teherautósofőrökön kívül bárki ezelőtt és továbbra is mélyen hiszek abban, hogy a dízel autóknak van létjogosultsága. A Peugeot 508 SW tehát olyan gépkocsi, amit én kifejezetten szeretek, annak ellenére is, ha most éppen nem divat.

olvass tovább

Különleges – Audi RS e-tron GT

A különleges azt jelenti, hogy kiváló minőségű, kivételes, egyedi. Azok a tárgyak, eszközök képesek arra, hogy hosszútávon ilyenek maradjanak, amelyek nehezen elérhetőek, ritkán fordulnak elő és legfőképpen nem a hétköznapjaink általános részei. Ha ilyenné válnának, megszűnnének azzá lenni.

olvass tovább

A MAZDA3 20. SZÜLETÉSNAPJA ALKALMÁBÓL

  • október 26, 2023

A Mazda3, mely az első három generáció során egyes régiókban Axela néven volt ismert, 2003-as bevezetése óta népszerű választás a kompakt autók kategóriájában. A Mazda3 20 éves évfordulója alkalmából tekintsük át a modell történetét.

olvass tovább

Tanulmányautók, amelyeket eltitkolt előlünk a Toyota

  • október 17, 2023

Idén ötvenéves a Toyota renegát dizájnstúdiója, a kaliforniai CALTY. A kerek évforduló örömére bepillantást engedtek a sokáig félhomályban tartott műhely korábbi munkáiba, és olyan koncepciójárműveket is előhúztak az archívumból, amelyek korábban nem kerültek az intézet falain kívülre.

olvass tovább

Bűnre csábít – BMW S1000RR

Feltankolva 197 kilogramm, maximális teljesítmény 210 lóerő, amelyet 13750-as fordulatszámon ad le a 999 cm3-es, soros négyhengeres blokk. A 113 Nm-es nyomatékmaximumot pedig 11000-es fordulatszámnál éri el ez az elképesztő masina. 3,2 másodperces gyorsulás, 303km/h végsebesség. Ezek után nem is kell többet mondanom, hogy kiderüljön, a BMW S1000RR a versenypályákra született.

olvass tovább

A CRF1100L Africa Twin és a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports alkotta páros ismét új mércét állított a kalandmotorok mezőnyében

  • október 04, 2023

• A CRF1100L Africa Twin és a CRF1100L Adventure Sports nagyobb forgatónyomatékkal, feltűnőbb megjelenéssel és magasabb használati értékkel folytatja pályafutását 2024-ben • A 7%-kal megnövelt, alacsonyabb fordulatszámon jelentkező nyomatékcsúcsnak köszönhetően az alsó és a középső fordulatszám-tartományban is erősebb lett a CRF1100L • Ezentúl elektronikus szabályozású Showa EERA™ felfüggesztéssel is megrendelhető az Africa Twin • A 19"-os első kerékkel és rövidebb rugóúton járó futóművel felszerelt CRF1100L Africa Twin Adventure Sports egy fokkal közelebb áll az aszfaltos túrákhoz, mint az alapmodell • Mindkét modellváltozat új, nagyobb fejidommal és öt lépcsőben állítható magasságú szélvédővel érkezik a szalonokba • Négy felszereltségi csomag közül választhatnak a vásárlók

olvass tovább

Végleg bevette Nyirádot a Korda Racing! Benyó Máté bajnoki címmel zárt a vörös katlanban

  • szeptember 29, 2023

Az elmúlt hétvégén folytatódott a 2023-as Magyar Rallycross Országos Bajnokság, és a Korda Racing újra parádézott Nyirádon. Benyó Máté nemcsak ismét győzni tudott – idén már másodszor diadalmaskodott a legendás pályán –, hanem egy fordulóval a szezon vége előtt megszerezte élete első magyar bajnoki címét a Supercarban. A hétvégét több dobogós hely tette teljessé: Várkonyi Bence végre-valahára győzni tudott, míg Kovács Domonkos harmadikként zárt.

olvass tovább

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

A legtöbb motoros ismeri az érzést, amikor halad a forgalommal, a fordulatszám erős közepes tartományban van és egy erős gázadással úgy otthagyod a tömeget, mintha soha nem lettek volna melletted. Nagyjából ez történt az S 1000 R-rel, amikor a BMW tervezői úgy döntöttek, hogy megalkotják az M 1000 R-t. Nagy szükség ugyan nem volt arra, hogy megtörténjen ez a módosítás, de most, hogy van, létezik, tudom, hogy nagyon-nagyon jól tették.

olvass tovább