Komoly elvárás, némi csalódás – Mazda CX-5 100th years edition

A középkategóriás SUV-k között az egyik legnagyobb elismertsége a Mazda CX-5 -nek van. Nem véletlenül. A Mazda ennél a modellnél kezdte elsőként alkalmazni a KODO névre keresztelt designt. A formavilágot, amitől úgy gondolja a mai nap mindenki, hogy az egyik legszebb, legegyedibb autókat ez a világviszonylatban kis autógyár gyártja. A vállalat fennállásának 100. évfordulójára elkészült jubileumi darab járt nálunk ebből a típusból először.

olvass tovább

Egynél jobb a kettő – Volvo S60 B3 és T5

Vannak, akik úgy gondolják, hogy nem és vannak, akik szerint a Volvo teljes jogú tagja annak a körnek, amit presztízs autónak hívunk. A harmadik generációs Volvo S60 egyértelmű és megcáfolhatatlan választ ad a kétkedőknek és jogosan követeli a méltó helyét az Audik, BMW-k, Lexusok és Mercedesek között. A minőségen kívül, ami itt már az alap, a belépő szint rendkívül fontos, hogy mit sugall a márka. A döntés ettől kezdve pedig az, hogy hová akarunk tartozni.

olvass tovább

Tömegcikk helyett egyediség - Jaguar F-Pace D300 AWD

Azzal az őszinte vallomással kell kezdenem, hogy autós újságíróként már nagyon nehéz igazán lázba hozni bármilyen autóval. Egy kezemen tudom megszámolni azokat a pillanatokat, és ezeknek a pillanatoknak a száma egyre ritkább, amikor azt éreztem, hogy mélyebb fájdalmat nem lehet átélni, mint amikor visszaadom az importőrnek a slusszkulcsot a tesztidőszak után. A Jaguar F-Pace tesztelése közben odáig jutottam, hogy nem is fogom visszaadni, hátha nem fog hiányozni senkinek én pedig boldogan élek, ameddig meg nem halok.

olvass tovább

A kubista autóépítés – KIA e-Soul 2021

A kubizmus egy XX. századi művészeti irányzat. Hívei és követői abban hisznek, hogy a kép semmit ne utánozzon, nyújtsa tisztán a maga lényegét. A KIA 2008-ban csatlakozott ehhez az irányzathoz, amikor 2008-ban bemutatták az első generációs KIA Soult, talán a Kia történetének legmegosztóbb autóját. Ismerek olyanokat, akik imádják, vágynak rá és talán sokkal több embert, aki idegenkedik ettől a formától. De a modern művészetek már csak ilyenek. Vagy tetszik, vagy nem.

olvass tovább

Szebb, divatosabb, drágább – Nissan Juke DIG-T N-Design

Kétségkívül az új Nissan Juke minden pontján igényesebb, minőségibb és szebb lett, mint elődje. Bár karakterében megegyezik az első generáció formai jegyeivel, de vonalvezetése már nem annyira formabontó, kevésbé megbotránkoztató. Az is lehet persze, hogy a világ felnőtt ahhoz a formatervhez, amelyet a japán/francia autóóriás 2009-ben megálmodott.

olvass tovább