www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport

Négykeréken

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+

Négykeréken

Mindenki előtt az első – Tesla Model S Plaid

Négykeréken

Maradj mindig fiatal – BMW 330i

Négykeréken

Egy tökéletes világ – BMW i7 xDrive60

Négykeréken

A híresség árnyékában – Fiat Tipo Hatchback 1.0

Négykeréken

Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

Négykeréken

Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Egy másik liga – Mercedes-Benz S 500 4Matic

Egy másik liga – Mercedes-Benz S 500 4Matic

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 14, 2021
  • Komment

Elképesztő, lenyűgöző, fenomenális, csodálatos, fantasztikus. Szavak, melyek bármelyikét használhatnám a nálunk vendégeskedő új S 500-as Mercedesre. De ezek csupán szavak, amelyek jelentéstartalmát mindenki maga tölti fel, helyezi el a saját értékrendjében. Így jól értelmezhető véleményt alkotni meglehetősen nehéz jelzőkkel. A Mercedes új szintet állított az autózásban. Már csak az a kérdés, hogy autónak kell-e hívni továbbra is ezt a járművet, vagy szárny nélküli magánrepülőnek?

Felmerülhet a gondolat, hogy egy kisebb budapesti lakás, vagy egy agglomerációban kapható ház árát megér-e egy autó, hiszen nem kevesebb, mint 58 millió forintot kell a hosszított tengelytávú hathengeresért leperkálni. A rövid válasz, és ezzel előre le is spoilerezem a cikkem teljes tartalmát, hogy igen, megéri. Nem azoknak természetesen, akik ilyen értékű ingatlanba mennek haza estéről-estére, hanem azoknak, akiknek belefér, hogy a tökéletességért kifizessék azt, amennyibe a tökéletesség kerül.  

Nem az a kérdés tehát, hogy eljuttat-e bennünket az autó A pontból, B pontba. A kérdés az, hogy hogyan teszi. Igen, van benne egy 435 lóerő teljesítmény leadására képes hathengeres motor, amely a 48V-os mild-hybrid rendszer segítségével még plusz lóerőket is képes adni a motornak. A sebesség 250-es tempóig tehát nem jelent semmiféle problémát vagy megerőltetést. De az S 500-as nem arról szól, hogy versenypályát csináljunk az utakból. Van arra másik eszköz mind a Mercedes, mind más gyártók háztáján. Ebben az autóban nem érezni a sebességet. Egyáltalán nem! Mindegy a tempó, a zajszint az utastérben nem változik. A futómű pedig annyira nagyon tökéletes, hogy semmit nem enged érezni az úthibákból az utasoknak. Ha tehát valaki azzal a vággyal ül bele, hogy kitapossa a belét és gyorsan csapasson, akkor ugyan megkapja rá a megfelelő választ, de rossz helyen van, rossz kocsit választott. Ez nem az a mozi!


És ezzel talán el is árultam a lényegét ennek a fejedelmi járműnek. Ez pedig az utazás minőségéről szól. Arról, hogy a mai világunk összes technikáját belezsúfolták az 5,2 méter hosszú karosszériába, illetve az utasok komfortját szolgáló 3,2 méteres tengelytávba. És nem csak egyszerűen benne vannak ezek a technikák az autóban, hanem a legjobban, legtökéletesebben lettek összecsomagolva. 1990 kg tökéletesség, amelyben a motor, a váltó, a futómű, a négykerék kormányzás, az a hihetetlen technikailag és megjelenésében is csodálatos fényszóró, a pompázatos belső kialakítás, valamint extra azt a célt hivatott szolgálni, hogy a tulajdonosnak egy fikarcnyi kételye se legyen afelől, hogy hová tartozik. A legfelső körbe!

Mivel nem egy könyvet írok éppen a Mercedes S 500-ról, így előre elnézést kérek, hogy a mostani írás csak apró kivonat a teljesség igénye nélkül arról a számtalan csodáról, amivel a vezetőülés körül, de legfőképpen a jobb hátsó ülésen/ágyon vagy maradjunk annál, hogy helyen találkoztam. A definíciót az olvasóra bízom a képek és a későbbi leírás alapján.

Az elmúlt 2-3 év a digitalizációról szól. Minden autógyártó igyekszik lefordítani, a maga képére szabni azt a rengeteg technikai újdonságot, biztonsági és vezetéstámogató technikát, amely megjelent. Komoly nehézséget jelent ez sokak számára, hiszen most már nem csak az számít, hogy milyen ívekkel találkozunk, milyen fajta designban jelenik meg a jármű. A belső térben pedig szintén nem csak az a fontos, hogy a komfortot mennyire szolgálja a berendezés. Ez már alap. A kihívás, hogy miként jelenik meg a technológia és azt hogyan lehet használni. Mennyire jelent élményt ezek kezelése, mennyire tudja az átlag vezető vagy utas élvezni a műszaki megoldások által adott lehetőségeket.


A Mercedes válasza ezekre az S 500. Nem tudom, hogy létezik-e jelenleg magasabb színvonal, ahogy ezt a képletet meg lehet oldani. Szerintem nem. Ha valakinek kérdése van tehát, hogy miként kell vezetéstámogató rendszert tervezni, amely barátságosan és biztonságosan nyúl bele a veszélyes helyzetekbe, akkor üljön bele ebbe az autóba és megkapja rá a választ.
Bár egy-két nap eltelt a cikk írása és a Mercedes tesztvezetés között, de még eufóriában vagyok. Azt hiszem még nem tapasztaltam ennyi luxust, technikai arzenált egyetlen helyen. Külön-külön talán igen, de az S 500-ban egyszerre van minden.


Van egy olyan ösztön, amit legtöbbször gyerekeknél láthatunk, hogyha sok élmény éri őket egyszerre, akkor elkezdenek nevetni. Ahogyan telik az idő, elkezd ez kopni, ahogyan tágul a toleranciánk határa. Az S 500 visszahozta nekem ezt az érzést és ezért különösen hálás vagyok. Legutoljára egy Tesla S gyorsulásakor volt ilyen érzésem, de ott egyetlen dolog miatt. Az S 500 esetében pedig egymás után érik az embert az ilyesfajta impulzusok.

A végtelenül kényelmes vezetőülés előtt két jókora képernyővel találkozunk. A kormány mögött egy háromdimenzióssá változó képernyő jelenik meg. Igen, térhatásúvá válik a kijelző, amint a vezető szemére optimalizálódik. Igazán különleges látványt nyújt. Csakúgy, mint az a virtuális képernyő, amit a múltban head-up displaynek neveztünk. Igen, erre a kivitelre ezt bátortalanul írom le, hiszen méretében, információ-tartalmában és megjelenésében is másik dimenziót nyit. A gyári navigáció ugyanis, mint egy kiterjesztett valóság jelenik meg rajta.


A központi kijelző hatalmas, logikus felépítésű és nagyon könnyű a kezelése. De nem ettől nagyszerű az infotainement. Az egyszerűség abban rejlik, hogy nem kell nyomkodni, elegendő beszélni hozzá.  A jól ismert „Hey Mercedes” felkiáltásra ugyanis egyre fejlettebb válaszokat és kiszolgálást kapunk az autótól. Lehúzni az ablakot, állítani a négyzónás klímán, bekapcsolni a masszázsfunkciót, illetve annak lehetőségei közül válogatni ugyanis hangvezérléssel is lehetséges. Az okos rendszer tehát egyre okosabb, folyamatos fejlődik. Így lesz a bonyolult egyszerű, csak ki kell mondani, hogy mire vágyunk és az autó teljesíti.


A vezetőülésen helyet foglalni természetesen óriási élmény. Az ülések hihetetlenül kényelmesek. Fantasztikus minőségű bőrrel vannak borítva. Sőt, kanyarokban a ránk nehezedő G terheléssel ellentétes irányban folyamatosan meg is támasztanak bennünket, ha szeretnénk. Ezzel garantálva azt, hogy mindig stabil testhelyzetben vezethessünk.

A jobb első ülés használata vagylagos. Alaphelyzetben természetesen ugyanazt a kényelmet nyújtja, mint a vezetőülés. Abban az esetben viszont, ha a jobb hátsó prominens utas úgy kívánja, ez az ülés elveszíti funkcióját. Alaphelyzetben ugyanis csak keresztbe tett lábakkal lehet utazni az S 500-ban. Ha viszont sofőrös autót csinálunk a járműből, akkor a hátsó utas akár fekvő pozíciót is fel tud venni. Az első szék előre csúszik, kis lábtartó csúszik előre belőle. A hátsó utassor tabletjének állása is megváltozik, ha esetleg az itt elhelyezkedő utas TV-t kíván nézni, vagy éppen internetezni szeretne stb. Mivel a képernyő ilyenkor távolabbra kerül, nagyobb kényelmet ad, ha a hátsó könyöklőben elhelyezett kivehető tablettel irányítja a funkciókat. Vagy természetesen hangvezérléssel. Utóbbi esetben talán nem is kell mondanom, de az autó érzékeli, hogy honnan jön a hang, így a rövid üzenetek erre az ülésre fognak vonatkozni. Egy kellemes italra vágyik az utas? A középső könyöklő mögött egy italhűtő is helyet kapott.

Luxus, luxus, luxus. Minden szinten formában. A fények, az érzékek, az illatok játéka mind-mind jelen vannak a Mercedes-Benz zászlóshajójában. Fergeteges élmény, egy jól összerakott technikai kavalkád az elejétől az utolsó centiig. Lenyűgöző, de talán nincs is rá kifejező szó.  

  • 2021 mercedes s teszt mercedes s Mercedes-benz s 500 teszt S osztály teszt S osztály teszt 2021

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy másik liga – Mercedes-Benz S 500 4Matic
    Egy másik liga – Mercedes-Benz S 500 4Matic
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport
    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport
    • Négykeréken
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    • Négykeréken
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról
    • Hírek
    Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója
    Az AMTS-en mutatkozott be Turán Friciék megújult versenyautója
    Már rendelhetők a Mercedes-Benz és a Mercedes-AMG megújult GLE SUV és Coupé modelljei
    10 éves autóversenyző csapattársával ültetett fákat Kiss Norbi Kápolnán az Erdők Világnapján
    A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet
    Gender Racing Team - Autóbemutató 2023
    Vissza a gyökerekhez: bemutatkozott az ID. 2all

    Legolvasottabb írások

    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport
    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport

    olvass tovább
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+

    olvass tovább
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról

    olvass tovább
    Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója
    Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója

    olvass tovább
    Az AMTS-en mutatkozott be Turán Friciék megújult versenyautója
    Az AMTS-en mutatkozott be Turán Friciék megújult versenyautója

    olvass tovább
    Már rendelhetők a Mercedes-Benz és a Mercedes-AMG megújult GLE SUV és Coupé modelljei
    Már rendelhetők a Mercedes-Benz és a Mercedes-AMG megújult GLE SUV és Coupé modelljei

    olvass tovább
    10 éves autóversenyző csapattársával ültetett fákat Kiss Norbi Kápolnán az Erdők Világnapján
    10 éves autóversenyző csapattársával ültetett fákat Kiss Norbi Kápolnán az Erdők Világnapján

    olvass tovább
    A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet
    A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet

    olvass tovább
    Gender Racing Team - Autóbemutató 2023
    Gender Racing Team - Autóbemutató 2023

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok