A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750

Vannak a robogók, vannak a nagyrobogók és ezek után van még egy fokozat. Egy kategória, amihez viszonylag kevés motor tartozott. Yamaha T-Max, BMW 650C vagy éppen a megszűnt Suzuki Burgman 650. A Honda viszont ez a méretosztályt újra értelmezte és bár köbcenti alapon versenytársként érkezett, de felépítése, technikája miatt nehezen tudom egy kalap alá tenni az imént említett mega, maxi, óriás robogókkal, vagy nem is tudom hogyan kell őket hívni.

olvass tovább

Kényelemre hangolva – Suzuki Burgman 400 ABS

A Burgman azon kevés nagyrobogók egyike, amelyek a modern technikát bár sok tekintetben alkalmazzák, de inkább a hagyományos robogózás érzését, hangulatát és formavilágát adják vissza. Nincsen modern műszerfal, végtelen számú gomb a korányon vagy éppen transformers formavilágot idéző burkolati elem. Van viszont kényelem, pakolásra alkalmas hely és a 400 cm3 hengerűrtartalom, amely pont elég arra, amire egy ilyen motort használni lehet.

olvass tovább

Valami más – Can-Am Ryker 900

A nálunk töltött egy hete alatt azt próbáltuk meghatározni, hogy mi is ez a jármű. Ugyan a magyarországi jogszabályok szerint nagy A kategóriás jogosítvánnyal vezethető, de ezen a szemponton kívül felsorolható számtalan érv, cáfolat, hogy miért nem motor a Can-Am Ryker. Kicsit motor, kicsit quad, kicsit gokart vagy éppen hó nélküli hórobogó, vagy víz nélküli jetski. Egy új kategória. Aztán az utolsó nap délutánján a szomszéd 1,5 éves kisfiú rámutatott, hogy a jogszabályalkotók miért az A jogosítványt követelik meg. Hangos felkiáltással mutatott felém, ahogy éppen felülni készültem rá: Motoj!

olvass tovább

Lehet élvezetes is, ami ésszerű – Suzuki V Strom 650 XT ABS

Sokszor azt hihetjük, hogy az, amit racionális okok miatt veszünk meg, az csak unalmas, funkcionális lehet. Ez a két fogalom pedig nem mindig jár kéz a kézben egy olyan hobbieszközzel, mint a motorkerékpár. Itt ugyanis az élmény, a vágyaink fokozása sokszor lényegesen fontosabb szempont lehet, mint az, hogy jó ár/érték arányban vásároljunk.

olvass tovább

Együttműködési megállapodást kötött a HUMDA és a HUNESZ

  • június 23, 2021

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség (HUMDA) és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ), amelynek elsődleges célja a tehetséges versenyzők felkutatása és a szimulátorsport fejlesztése, valamint a fiatal célközönség megszólítása.

olvass tovább

Férfias játékok – BMW R18

Vitathatatlan Cruiser érzés hagyományos elemekkel úgy megalkotva, hogy rajongani fogunk az analóg elemekért, most, egy digitális korban. A BMW mert és tudott igazán nagyot álmodni. Méghozzá jó nagyot, amikor megalkotta az 1802 cm3 -es 345 kg tömegű R18-at. Újraértelmezett és újra elérhetővé tett egy kategóriát a saját kínálatában. Az elmúlt több mint 20 évben, az R 1200 C óta, ugyanis nem volt még hasonló motorja sem a bajoroknak.

olvass tovább