www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. A BMW Motorrad Vision AMBY egy teljesen új koncepció a...

A BMW Motorrad Vision AMBY egy teljesen új koncepció a kerékpár és a motorkerékpár között

  • szeptember 06, 2021
  • Komment

A jövő innovatív, városi mobilitásának új lehetőségeit tárja fel.

A BMW Motorrad Vision AMBY egy teljesen új koncepció a kerékpár és a motorkerékpár között, amely a jövő innovatív, városi mobilitásának új lehetőségeit tárja fel. Ez egyike annak az öt különböző koncepciójárműnek, amelyekkel a BMW Group a müncheni IAA Mobility 2021 kiállításon bemutatja a városi környezetben való egyéni mobilitásról alkotott elképzeléseit.

Az elektromos mobilitás, a digitalizáció és a fenntarthatóság közös égisze alatt megszületett öt úttörő koncepció olyan sokoldalú és fenntartható mobilitási kombinációt alkot két- és négy keréken, amely átfogóan kielégíti a mobilitási igények rendkívül változatos körét.

BMW Motorrad Vision AMBY és BMW i Vision AMBY.

Az AMBY az „Adaptív mobilitás” rövidítése (Adaptive Mobility). A BMW Motorrad Vision AMBY és a BMW i Vision AMBY (lásd a BMW i Vision AMBY sajtóközleményét) az adaptív városi mobilitás alapgondolatát két keréken, különböző aspektusok alapján értelmezi. Mindkét jármű elektromos meghajtású, három sebességfokozattal rendelkezik a különböző úttípusokhoz igazodóan. A hajtás kerékpárutakon 25 km/h-ig, belvárosi utakon 45 km/h-ig, többsávos utakon és városon kívül pedig 60 km/h végsebességig teszi lehetővé a haladást. A nagyobb sebességgel való közlekedéshez azonban bukósisak, rendszámtábla és megfelelő vezetői engedély szükséges. Míg a BMW i Vision AMBY nagysebességű pedelecként (elektromos rásegítésű kerékpár) folyamatos pedálozást igényel az elektromos hajtás támogatásának elnyeréséhez, a BMW Motorrad Vision AMBY gázmarkolat segítségével gyorsul, és pedálok helyett motorkerékpárokra jellemző lábtartókkal rendelkezik.

Az elérhető üzemmódok az okostelefonon lévő alkalmazásban vannak eltárolva, amely csatlakozik az adott AMBY vision járműhöz.

A sebességszint kézi kiválasztása is lehetséges, de az út felismerése a geofencing technológia segítségével is történhet, ami lehetővé teszi a végsebesség automatikus beállítását. Mivel jelenleg nincs jogi alapja egy ilyen moduláris sebességkoncepcióval rendelkező járműnek, az AMBY vision járművek mögött álló elképzelés az, hogy olyan jogszabályokat kezdeményezzenek, amelyek lehetővé teszik ezt a fajta beállítást. A BMW Group ezzel demonstrálja, hogy a jövőben is részt vesz a nagyvárosok mobilitási lehetőségeinek biztosításában, és innovatív megoldásokat kínál.

Új ösztönzők az érzelmi mobilitáshoz két keréken.

„A BMW Motorrad Vision AMBY új területre vezet minket. Számunkra a felhasználói viselkedés áll a középpontban – a kérdés az: hogyan akarnak majd közlekedni az ügyfelek a jövőben? Mit várnak majd el a járművüktől, mire legyen képes? Pontosan ez volt a megbeszélésünk kiindulópontja. A célunk az volt, hogy egy rendkívül érzelemvezérelt, maximális szabadságot nyújtó járművet fejlesszünk ki a városban és a város környékén történő intelligens mobilitáshoz. A BMW Motorrad Vision AMBY valóban lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy egészen új módon éljék meg a városi életet, rugalmasabban tegyék meg a távolságokat, és időről időre „kiszabaduljanak” a városból is. A BMW Motorrad ugyanakkor következetesen folytatja a városi agglomerációkra vonatkozó elektromobilitási stratégiáját. Ez egy lenyűgöző belépő a BMW Motorrad világába, amely egyben maximális vezetési élményt is ígér" – magyarázza Edgar Heinrich, a BMW Motorrad formatervezési vezetője.

A dizájn – a BMW Motorrad DNS-e.

A BMW Motorrad Vision AMBY minden létező kategóriával szembemegy: vizuálisan a kerékpárok világához hasonlít, de a szíve mélyén egy motorkerékpár. Karcsú arányai strapabírást és kalandvágyat ígérnek, miközben formaterve egyértelműen egy BMW Enduro motorkerékpár kifejező stílusát és elrendezését sugallja. A 26 colos első kerék, amely vékonyabb abroncsot kapott, és a 24 colos hátsó kerék, amely szélesebb gumival rendelkezik, egyaránt vaskos futófelületű, így a BMW Motorrad Vision AMBY egyértelműen jelzi, hogy bárhová el akar, és el is tud menni. A 830 mm-es magasságú, szilárdan integrált ülés és a fix lábtartók a motorkerékpáros jellegzetességeit emelik ki.

Az ülés a lapos, emelkedő felső vázrész fölött dizájnelemként is funkcionál, feltűnő ívet hozva létre. Ezáltal egy teljesen új, friss megjelenést láthatunk a BMW Motorradtól: megszületett az összekötő kapocs az e-bike és a motorkerékpár világa között.

A nagyméretű energiatároló- és a meghajtóegység a keret közepén egy sötét blokkot alkot.

Az első kerék nagyméretű kerékpárvillája protektorokkal rendelkezik, és az egész első résznek masszívabb, erőteljesebb megjelenést kölcsönöz. Az U-alakú BMW Motorrad fényjelzéssel ellátott kis fényszóró egyértelműen a koncepció gyökereire utal, akárcsak a hátsó lámpaként szolgáló dupla LED-elem. A BMW Motorrad Vision AMBY másik jellegzetessége, hogy a kormányról gyorsítható, ahogy ez egy motorkerékpárnál szokás.

Mindössze 65 kg-os össztömegével a BMW Motorrad Vision AMBY jelentősen könnyebb, mint más motorkerékpárok, így kiváló manőverezhetőséget és agilitást biztosít.

A szín- és anyagkoncepciót mélység és váratlan részletek jellemzik.

Míg a hagyományos belsőégésű motoroknál az erőforrás mindig kihangsúlyozásra kerül, az elektromos BMW Motorrad Vision AMBY koncepciójában a látható mechanika alig van jelen. Műszaki szívét a dizájn szándékosan leplezi, így a feltűnő, gépszerű stílus érvényesül. Ez kiemeli a rendkívül kidolgozott szín- és anyagkoncepciót, amely messze túlmutat a hagyományos sötét alapszín és a fehér kiemelések használatán.

Anyaghasználatában a BMW Motorrad Vision AMBY keresztreferenciaként utal két másik koncepciójárműre, amelyek szintén az IAA Mobility 2021-en tartják világpremierjüket: a BMW i Vision Circular-re és a BMW i Vision AMBY-re. Az energiatároló egységen használt – „lebegő szürke polimerek” néven ismert – díszítőanyagot a BMW i Vision Circular lökhárítóján is használják. Ez újrahasznosított műanyagból áll, és a termék életciklusának végén maga is visszakerülhet az anyagkörforgásba. Az üléshez használt anyag a BMW i Vision AMBY nyergében és a BMW i Vision Circular gumiabroncsaiban is megtalálható. Az újrahasznosított műanyaggranulátumon alapuló, lenyűgöző, terrazzo megjelenésű ülés bemutatja, hogyan lehet számos anyagot új formában és funkcióval ismét életre kelteni.

A jármű oldalainak aszimmetrikus kialakítása.

A BMW Motorrad Vision AMBY szokatlannak ható, ámde magabiztos karakterének megfelelően a két oldalát szándékosan egymástól eltérőre tervezték. Mindkét oldalon egy fehér „AMBY” felirat a tekintetet a világos színű hajtómű fölé irányítja, ahol az energiatároló egység díszlécén stilizált grafikaként feltűnő megjelenést biztosít. Míg a bal oldali felirat a színesen csillogó, irizáló vetett árnyékolásnak köszönhetően további vizuális mélységgel gazdagszik, addig a jobb oldali felirat szándékosan vetett árnyék nélkül jelenik meg. Az energiatároló egység alatt újabb két irizáló elem található, amelyek tovább hangsúlyozzák a jármű egyediségét.

A jobb oldalán három kis türkizkék cső emelkedik ki láthatóan a sziluettből, egyértelműen utalva a BMW Motorrad Vision AMBY elektromos lelkére. Mellette Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője kinyilatkozása: „Az elektromobilitás nagyon jelentős lesz a motorkerékpározás jövője szempontjából. Számos olyan termék megjelenését tervezzük, amelyek az elektromos meghajtásra összpontosítanak, különösen a városi mobilitás területén. És itt nem csak a klasszikus robogókra gondolok, hanem alternatív, modern, érzelmeket kiváltó termékekre is. A kétkerekű elektromobilitásnak igazán szórakoztatónak és kalandosnak kell lennie, és a BMW elkötelezett a megfelelő járművek fejlesztése mellett."

Közelebbről megvizsgálva a technoid pixeles és a klasszikus serif betűtípus közötti kölcsönhatás több ponton is nagy figyelmet szentel a részleteknek: ezek együttesen képzik a múlt és a jövő között húzódó hidat - akárcsak maga a Vision. A jobb oldali koordináták a müncheni BMW Motorrad Design Studio-ra utalnak, ahol a BMW Motorrad Vision AMBY született. A szemközti oldalon az „AMBY” betűk szintén morzeírással jelennek meg, de a pontokat kötőjelekkel vizualizálták. Mindezek a gondosan átgondolt részletek tökéletes összjátékukban egyedi grafikát és rendkívül korszerű stílust teremtenek.

Az okostelefon mint kulcs.

A speciálisan kifejlesztett alkalmazás lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy a BMW Motorrad Vision AMBY-t aktiválja a vezetéshez, beolvassa a tárolt vezetői engedélyeket, és biztosítási igazolásokat. Az alkalmazás ily módon a klasszikus kulcsfunkciót látja el, miközben az okostelefon által biztosított szokásos azonosítási lehetőségeket, például a Face ID-t is felhasználja. Az alapvető funkciók és állapotlekérdezések (pl. az aktuális töltöttségi állapot) a BMW App alkalmazáshoz hasonlóan funkcionálnak. A szoftver további fejlesztései és módosításai bármikor elérhetőek az ügyfelek számára a távoli szoftverfrissítéseken keresztül. A Vision járművön látható okostelefon a vezető alsó látómezejében lévő mágneses tartóban induktív módon töltődik. Ezek a csatlakozási lehetőségek lehetővé tennék azt is, hogy a lopásvédelem és a szabadon programozható indításgátló alapfunkcióként is elérhető legyen. Így a „Hol van a BMW Motorrad Vision AMBY járművem?” kérdésre is csak egy kattintásnyira lenne a válasz az okostelefonon.

Geofencing mint kulcsfontosságú technológia.

Ahelyett, hogy Ön választaná ki a vezetési módot, a geofencing technológia a részletes HERE térképszolgáltatással kombinálva megadhatja a szükséges paramétereket a sebességszintek (25/45/60 km/h) és az ahhoz megfelelő biztosítási fedezet automatikus beállításához. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a jármű felismerje az éppen használt út, kerékpárút vagy lassú forgalmú terület típusát, így a megengedett maximális sebesség automatikusan beállítható. A BMW Motorrad Vision AMBY így egy S-pedelechez hasonló járműből egy inkább motorkerékpár-ihletésű járművé alakulna át. A felhasználó nem tudja felülbírálni az üzemmódot. A szükséges rendszámtábla innovatív kijelzőfelület formájában jelenik meg, így a mindenkor kiválasztott üzemmód a többi közlekedő számára is könnyen felismerhető és leolvasható.

A BMW Motorrad Vision AMBY esetében további technológiai újítások is elképzelhetőek: egy optimalizált ABS-rendszer tovább növelheti a biztonságot, akárcsak az automatikus távolsági fényszóró- vagy féklámpa-asszisztens, valamint a nappali menetfény. A BMW Group motorkerékpárjaihoz már most is opcionálisan rendelhető gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer is megvalósítható. Végül a lehetséges biztonsági funkciók között szerepelhet egy akár 140 méter hatótávolságú távolságmérő radar is, amely az alkalmazásban vizuális és akusztikus figyelmeztetést ad, ha hátulról közeledik egy jármű.

A BMW Motorrad Vision AMBY a jövő modern, városi mobilitásának egyik lehetséges megnyilvánulását mutatja be. A bemutató célja a jövőbe mutató városi közlekedésről szóló beszélgetések előmozdítása.

A BMW Motorrad Vision AMBY számadatai.

Akkumulátor: nincs megadva

Teljesítmény: nincs megadva

Vmod1: legfeljebb 25 km/h

Vmod2: legfeljebb 45 km/h

Vmodmax: legfeljebb 60 km/h

Hatótávolság: kb. 110 km (a WMTC szerint kombináltan)

Kerekek: 26 colos első és 24 colos hátsó küllős kerekek.

Ülésmagasság: 830 mm

Saját tömeg: kb. 65 kg

  • BMW MBW Motorrad Vision amby

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    • Kétkeréken
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    • Négykeréken
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d
    El kell gondolkodnunk
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája
    Az új BMW X1 M35i xDrive
    Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring
    A Mecseket nagyon szeretjük
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    A BMW M 1000 XR nem csupán egy motor – egy érzés, egy utazás, egy technológiai csoda, ami a versenypálya és a kontinenseket átívelő túra szellemét ötvözi. Ha azt hitted, hogy a négyhengeres szupersportok világában már nincs hova fejlődni, akkor itt az ideje, hogy átgondold! Ez a gép minden eddigi elképzelésedet felülírja. A gyártó legfejlettebb és leginkább versenyszerű sport-túra motorja a hétköznapi használat kényelmét ötvözi a pályára szánt teljesítménnyel. De vajon megéri-e a magas árat, és milyen a valóságban? Nézzük közelebbről!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    A BMW X3 már évek óta az egyik legnépszerűbb prémium kompakt SUV a piacon, és nem véletlenül. A márka tökéletesen kombinálja a sportosságot, a kényelmet és a technológiai fejlettséget. Most azonban a BMW újabb szintre emelte a járművet az X3 M50 változatával, amely nemcsak hogy lenyűgöző teljesítményt kínál, de még lenyűgözőbbé teszi a vezetési élményt is.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között?  -  BMW 120d
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d

    A BMW legújabb kompakt modellje, az F70 kódjelű 1-es sorozat, új szintre emeli a vezetési élményt a prémium kompakt kategóriában. Az autó dinamikus megjelenése és fejlett technológiái révén méltó folytatása a bajor gyártó némileg átalakított hagyományainak.

    olvass tovább
    Hírek
    El kell gondolkodnunk
    El kell gondolkodnunk

    Sajnos idő előtt ért véget a Veszprém Rallye, ahol a Horváth Rallye Ase versenyzői is részt vettek.

    olvass tovább
    Hírek
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája

    A speciális felszereltséggel ellátott BMW R 1250 RT motorkerékpárokat az Országos Rendőr-főkapitányság a fővárosban és a vármegyei rendőr-főkapitányságok illetékességi területén állítja szolgálatba. A hatósági kivitelű R 1250 RT-k külön gyártósoron készülnek az idén százéves BMW Motorrad berlini üzemében.

    olvass tovább
    Hírek
    Az új BMW X1 M35i xDrive
    Az új BMW X1 M35i xDrive

    Az új BMW X1 portfóliójának csúcsára egy hamisítatlan M-jegyekkel felvértezett, teljesítményre optimalizált modell gurul fel. Az új BMW X1 M35i xDrive a kompakt méretű Sports Activity Vehicle (SAV) modell génjeibe kódolt vezetési élményt a BMW M modellek által fémjelzett menetdinamikával, agilitással és precizitással fűszerezi. M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres erőforrása a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának új, moduláris generációját képviseli, 221 kW / 300 lóerő maximális teljesítménnyel.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok