Kovács Bálint: „Tanulóév volt az idei, de eredményes”
A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen karrierje során előszőr gyári pilóta lett.
olvass továbbA H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen karrierje során előszőr gyári pilóta lett.
olvass továbbHa azt a benyomást akarod kelteni, hogy visszafogott, elsősorban a család szállítását szolgáló autót tartasz a garázsban, ahol természetesen a környezetvédelmi szempontok elengedhetetlenül fontosak a számodra, miközben a kisördög, aki igazán befolyásol, akkor a KIA EV6 GT neked készült. A képességek és a külcsín bizony ebben az autóban találkozik a legkevésbé, hiszen egy brutális sportautó az EV6 GT.
olvass továbbMár igen régóta kettévált az autózásban az a két funkció, hogy mint kizárólag eszköz elvigyen egyik pontról a másikba, és az, hogy a sebességet hajszolva élvezetet okozzon. Külön fejlődik a két vonal, de persze néha összeér a kettő. Érdekes irány a tető nélküli, azaz kabrió autók kategóriája, amelyek a szabadság érzést hozzák még közelebb hozzánk, cserébe némi kényelmetlenséget okozva a funkcionalitás terén. Mi történik, ha a három szempontot összegyúrjuk? Ez a BMW M4 Competition Cabrio!
olvass továbbMásodik alkalom, hogy a Dacia Jogger nálunk vendégeskedett. A Renault csoport budget autója ezúttal olyan oldalát mutatta meg, amire ritkán lehet számítani. Sokszor felmerül a kérdés egy típus esetében, hogy kik a versenytársak. Ezúttal a Jogger új funkciójával gyakorlatilag versenytárs nélkül maradt, vagy ha nagyon tágítjuk a kört, akkor kétszer, háromszor drágábban találunk ellenfelet. A Jogger tehát nem csak felszereltségében, hanem képességeiben is extrémet mutat.
olvass továbbA mai tesztünk szó szerint a múltba repít vissza. Igaz nem a nagyon távoliba, csak ide a közelmúltba, de 2 év manapság történelminek tekinthető az autóiparban. Tehát, ha úgy tetszik, kerestünk egy még árlistán található dinoszauruszt a szó szoros és távoli értelmében. A teszttel pedig bizonyítani szerettük volna, hogy ezeknek a lényeknek a kora még nem járt le, csak a marketingjük lett sokkal gyengébb.
olvass továbbHorn Lilla fiatal kora ellenére szép sikereket ért eddig a gokartsportban, és már bontogatja a szárnyait a karosszériás autókban.
olvass továbbKücsön Gyula tulajdonos személyében igazi, hamisítatlan Mikulás fogadta Sarudon a Sulyom Tájétteremben Kiss Norbi által rendezett jótékonysági ebéd résztvevőit, akik a Heves Vármegyében működő Macskaárvaház Alapítvány munkáját segítették étkezésük árával.
olvass továbbAz új autóktól ma már nemcsak kiváló teljesítményt és hatékonyságot várunk el, hanem azt szeretnénk, ha kényelmünket és biztonságunkat is maximálisan szolgálnák. A legújabb modellek éppen ezért számos fejlett technológiai funkcióval rendelkeznek, amelyek amellett, hogy magasabb szintre emelik a vezetés élményét, az utazást is biztonságosabbá teszik. A Mio™, a menetrögzítő kamerák vezető gyártója összegyűjtött 5 olyan funkciót és eszközt, amelyek ezt a célt szolgálják.
olvass továbbA Honda legújabb modellje a ZR-V a makacsság szimbóluma. Mintha azt szeretné kifejezni a márka, hogy képes egy jó autót alkotni, de ellenáll az összes mainstream hullámnak. Itt az SUV, amire vágytok, de csak az vásárolja meg, aki amúgy is Hondát akart venni. Ha pedig így döntött, fizesse is meg alaposan az árát. Mondom mindezt azért, mert egy alapvetően kiváló kocsit mélyen lehúz pár, elsősorban marketinggel kapcsolatos körülmény.
olvass továbbAz idei Japán Rallyn a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team olyan sikert aratott, amely méltán fejezi be a szezont - három autójuk, Elfyn Evans, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä vezetésével, triumfált a dobogó első három fokán. Az álomszerű hármas győzelemmel a csapat méltán ünnepelheti egy rendkívül eredményes év végét. A verseny különösen nehezített körülmények között zajlott, de a TOYOTA GAZOO Racing csapata remekül kezelte a helyzetet. A szezonzáró futam különlegességét tovább fokozta, hogy a Toyota City környékén, Aichi és Gifu prefektúrák hegyvidékének aszfaltos útjain zajlott, még a Toyota Stadiont is bevonva az egyik szakaszként. A csapat már korábban megszerezte a gyártói bajnoki címet, és Kalle Rovanperä is második egyéni világbajnoki címére tett szert. Ezzel a Toyota sorozatban a harmadik egymást követő évben szerezte meg a Rally Bajnokság konstruktőri és egyéni világbajnoki címét, míg az elmúlt 6 évben összesen 4 konstruktőri és 5 egyéni VB címet szerzett.
olvass továbbKorábbi veterános cikkeinkben mindig egy-egy járműre és annak egyediségeire, saját sztorijának bemutatására fókuszáltunk. Ma egy kicsit humorosabbra vettük a figurát és egy olyan összehasonlító teszttel érkeztünk, amiben a világ talán legjobb és legrosszabb autóját hozzuk el. Íme, az 1975-ös Rolls-Royce Silver Shadow és az 1993-as Tavria!
olvass továbbTeljes meggyőződéssel mondhatom, hogy a bajor márka, a BMW, az X6 esetében egyszerűen nem tud mellé nyúlni. 2008 óta van velünk az X6, amely bevezetése óta talán a legmegosztóbb típusa a palettának. Szimbóluma a luxusnak, az extrovertált stílusnak és a gazdagságnak. Legalább annyira ellentmondásos, mint amennyire egy különleges, vágyott SUV sokak számára. Lehet utálni, lehet szeretni, de sokkal inkább irigykedni lehet érte, hogy mi magunk nem ilyen járművel koptatjuk az aszfaltot.
olvass továbbJövőre lesz negyed százada, hogy a világ legnagyobb és legkörnyezettudatosabb autógyártója, a Tercel utódjaként piacra dobta a Toyota Yarist.
olvass továbbMichelisz Norbi Túraautó Világbajnok, Kiss Norbi kamion Európa bajnok, Nagy Norbi hegyi Európa bajnok, Sebestyén Peti gyorsasági, és Gál Lili motocross versenyző után, Magyarország egyik legfiatalabb pilótája, Gilyén Krisztián szimulátor versenyző is úgy döntött, hogy egy fa elültetésével bővíti Kápolnán, Kiss Norbi Macskaárvaázában az évek óta terebélyesedő közösségi erdőt.
olvass továbbÚj márkalogó és új típust jelölő nomenklatúra. Legalább ennyit, de még sokkal több újdonságot vonultat fel a 2022-es év autója. A vadonatúj moduláris platformra készült KIA újdonság így lassan 2,5 évvel a megjelenése után is igazi különlegességnek számít. Nem csoda, hiszen a KIA mindent újratervezett a modell megalkotásakor, amely első azon legalább 9 tisztán elektromos modell közül, amelyet a márka a következő években piacra kíván dobni. A cikk születésekor már túl is vagyunk a második ilyen modell, az EV9 bemutatóján.
olvass továbbÚgy gondolom eljutott mára az autógyártás oda, hogy olyasmi, hogy rossz autó, nem létezik. Stílusok vannak, hovatartozás és önkifejezés. Lehet ragaszkodni a német autógyártók által kínált termékekhez, de azt nem hiszem, hogy a ragaszkodás minden esetben jó döntés. Az, ami megbízható volt 20-30 évvel ezelőtt, az egyáltalán nem biztos, hogy az is maradt. A stílus viszont valami olyan különös dolog, amely nem minden ország, népcsoport sajátja. A francia stílus pedig örökké francia marad. Utóbbinak az esszenciája a DS7.
olvass továbbA különleges azt jelenti, hogy kiváló minőségű, kivételes, egyedi. Azok a tárgyak, eszközök képesek arra, hogy hosszútávon ilyenek maradjanak, amelyek nehezen elérhetőek, ritkán fordulnak elő és legfőképpen nem a hétköznapjaink általános részei. Ha ilyenné válnának, megszűnnének azzá lenni.
olvass továbbA Mercedes márka egész modellportfoliójának legfontosabb tagja, az E osztály. Etyeken, a márka Ügyvezetője Fabiola Attori által megnyitott sajtótájékoztató is ezt erősítette meg. Az összes klasszikus értékkel rendelkezik az E osztály, amely kifejezi a Mercedes-Benz életérzést. Csodálatos, letisztult, elegáns szedán, amely mindig a többi márka előtt jár technológiai tudásban.
olvass továbbIsmeretlen ismerősként fogadtuk a Nissan családi autóját, a Townstart. A mintha láttam volna már hasonlót érzés sokak számára ugorhat be, akik a Townstarral találkoznak. Nem csoda, hiszen alapvetően 3 testvérmodellről beszélhetünk a típus esetében. A Renault Kangoo és a Mercedes Citan rendkívül közeli rokonságban áll vele, de szerencsére sikerült a Nissan gént jó helyre fecskendezni, illetve a megfelelő üzletpolitika révén van is keresni valója a Townstarnak a hazai kínálatban.
olvass továbbA legtöbb autógyártó jól nyomon követhető startégiája, hogy az új modelleknek azonos nevet ad és csak jelöli, vagy éppen még azt sem, hogy új generációról van szó, ezzel jelezve a stabilitást. Ettől, az elmúlt 20-25 évvel ezelőtt kezdődő divattól szakít most már egyre feltűnőbb módon a Renault. Ahogyan a coupé SUV esetében az Arkana nevet javasoltam egyszer, hogy érdemes megjegyezni, úgy igaz ez az Australra, amely a Kajart váltja a kompakt SUV kategóriában.
olvass tovább