www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Új környezet, új kihívások, új Civic – az új...

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk

  • Szőnyi Zoltán
  • szeptember 20, 2022
  • Komment

Elektrifikáció, karbonsemlegesség, új vállalati stratégiák. Azt hiszen ezek a kifejezések senkinek nem jelentenek újdonságot. A Honda ezt teljesen komolyan gondolja és a teljesítéshez nem a régi autóparkot javítja, hanem vadonatúj modelleket készít, amelyek ezeknek a kihívásoknak megfelelnek. Ennek jegyében született meg a 11. generációs Honda Civic.

A Honda a zászlójára tűzte, hogy 2040-re, lépésről lépésre elektrifikálja a modellpalettáját. A termékpaletta pedig oly módon fog kialakulni, hogy karbonsemleges termeléssel készül úgy, hogy a halálos balesetek számának nullára csökkentése is szem előtt fog lebegni. Éppen ezért a következő években egy új modelldömpingre számíthatunk. Egészen pontosan 30 elektromos modellre számíthatunk 2030-ig világszerte.   

Az új Honda Civic az egyik első ezeknek a sorában. A motorkínálat ennek megfelelően ugyan szűkös, hiszen nincsen kizárólag benzines vagy dízel meghajtású változat, kizárólag egyetlen hibrid meghajtással kapható. A rendszer neve e:HEV névre lett keresztelve és egy 2 literes 105kW -os  (142Le) és 186Nm nyomatékkal rendelkező benzines, valamint egy 135kW -os (183Le) és 315Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motor kettőse dolgozik benne. Együttes csúcsteljesítményük 184 lóerő és ezzel 7,8 másodperces 100-as sprintre képes a Civic. Amint az látható egy meglehetősen különleges kialakítása ez a teljesítmény elosztásnak. A benzinmotor jellemzően a viszonylag kicsi 1,05kW-os akkumulátort táplálja, a kerekek meghajtásáért pedig a villanymotor felel.


Kifejezetten élvezetes, jó élmény vele a közlekedés és ez nemcsak a sebesség miatt van így, hanem a hibrid motorokhoz képest meglepően csendes közlekedés miatt. A hirtelen gyorsításkor ugyanis nem vonyít fel annyira a rendszer, amely az imént említett ok, valamint a speciálisan hangolt CVT váltó miatt van.

A modern autóknak viszont nemcsak technikai szempontból kell megfelelni, hanem kialakításuk, kényelmük, biztonsági rendszereik és a kínált informatikai háttér szolgáltatásaival is helyt kell állniuk.

Az új Civic 31mm-rel hosszabb, mint elődje, ráadásul a tengelytáv 35mm-rel növekedett. Tehát az utastér mérete érezhetően tágult. Mindemellett laposabb 27mm-rel, amely a sportos hangulatot növeli. A 11. generációs Civic egyértelműen letisztultabb formavilágot kapott, mint az elődje. A japán autókra jellemző éles törések, kialakítás visszafogottabb lett. A vékony, LED-es lámpák és a teljes kialakítás miatt szélesebbnek hat, mint amennyivel valójában növekedett (+2mm).

Biztonsági és kényelmi szempont is egyben, hogy a fejlesztésnél külön odafigyeltek a kilátási szög javítására. Az autóból a kitekintés szinte holttér mentes.
Számunkra a belső tér kialakításának egyik gyöngyszeme a szellőzőrendszer volt. Azon kívül, hogy mutatós a teljes műszerfalon végigfutó méhsejt mintázatú nyílás, egy sokkal szélesebb tartományban állítható, mint általában más autókban szokott. A kényelmet és a komfortot ez az apróságnak tűnő dolog nagymértékben növeli, illetve az a tény, hogy a rendszer folyamatosan tiszta levegőt tud az utastérbe juttatni.


Nemcsak ennek a kezelői, hanem általánosságban is a felhasznált anyagok kiváló minőségűek. A fizikai gombok, amely egy külön pozitívum, prémium kategóriás színvonalat nyújtanak. Ez is egy olyan pont, amin gyakran tovább szoktunk siklani, de nemcsak kényelmetlen, de kevésbé biztonságos egy érintőfelületen állítani a klímát. Ebben az esetben ugyanis a szemünkkel az érintőképernyőt kell figyelni, ahelyett, hogy az utat néznénk. Nagyon üdvözlendő tehát, hogy a Honda mérnökei ezt felismerték és hagyományos kezelőszerveket alkalmaztak, ahol ez szükséges.

Az új Civic műszerfala természetesen digitális. Felszereltségtől függően 7, illetve 10,2” -es kijelzőt találunk a kormány mögött. A műszercsoport megjelenítése széles körben konfigurálható és a kormányról vezérelhető.
A központi érintőképernyős felület 7 vagy opciósan 9” -os. Természetesen a telefon kitükrözhető a felületre, amely Apple esetében vezeték nélkül is lehetséges. A rajta futó rendszer jól átlátható, logikus és könnyen kezelhető.

Három felszereltségi szinten lesz kapható a Civic, amely a 11,65 millióért kapható Elegance belépő szinten is kiválóan felszerelt. Holttérfigyelővel, a teljes Honda Sensing rendszerrel, amelynek része többek között a sávelhagyás figyelő, sávtartó, táblafelismerő, adaptív fényszóró, tempomat, de tartalmazza a kétzónás klímát, tolatókamerát is. A csúcsfelszereltségű Advance pedig 13,3 millióba kerül. Úgy véljük ez egy rendkívül versenyképes ár, különösen, ha a kínált minőségi és technikai színvonalat is figyelembe vesszük. Nagyon várjuk a tesztautót, hogy részletesen is be tudjunk számolni a tapasztalatról.

  • 2022 Honda civic civic honda civic honda civic 2022 honda civic bemutató

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance
    • Négykeréken
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk
    • Négykeréken
    A Honda leleplezte a vadonatúj Civic Type R-t
    Bemutatkozásának 50. évfordulóját ünnepli a Honda Civic
    A milánói divathét központi standján is megtekinthető a vadonatúj Honda Civic
    Az új civil tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt és kimagasló teljesítményt ötvözték a gazdaságossággal és a hatékonysággal
    A vadonatúj Honda Civic e:HEV-et páratlan menetdinamika és hatékonyság jellemzi
    Megjelent az első kép a Honda Civic legújabb nemzedékéről
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance

    A válasz persze lehet jó és rossz. Mindenekelőtt a legfontosabb azt tisztázni, hogy mi a kérdés? Nem más, mint megfelelni az európai környezetvédelmi normáknak és mindeközben nyereséges módon kínálni a legmodernebb technikai arzenállal felszerelt, jó minőségű és mutatós autót. Tovább növeli a kihívást, ha ez a bizonyos jármű nem SUV. Vajon erre tud-e jó választ adni a Honda a 11. generációs Civic-kel?

    olvass tovább
    Hírek
    A Honda leleplezte a vadonatúj Civic Type R-t
    A Honda leleplezte a vadonatúj Civic Type R-t

    A vadonatúj Civic Type R a nagy teljesítményű, hot hatch (ferdehátú) Hondák örökségét viszi tovább

    olvass tovább
    Hírek
    Bemutatkozásának 50. évfordulóját ünnepli a Honda Civic
    Bemutatkozásának 50. évfordulóját ünnepli a Honda Civic

    Az 1972-ben piacra került modellből 11 generációt fejlesztett a Honda, amiből több mint 27,5 millió példányban kelt el világszerte

    olvass tovább
    Hírek
    A milánói divathét központi standján is megtekinthető a vadonatúj Honda Civic
    A milánói divathét központi standján is megtekinthető a vadonatúj Honda Civic

    Letisztult és kifinomult vonalak, valamint sportos részletmegoldások – az új Civic ismerős mégis friss megjelenéssel érkezik

    olvass tovább
    Hírek
    Az új civil tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt és kimagasló teljesítményt ötvözték a gazdaságossággal és a hatékonysággal
    Az új civil tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt és kimagasló teljesítményt ötvözték a gazdaságossággal és a hatékonysággal

    A kizárólag hibrid kivitelben megvásárolható Civic érkezésével megvalósult a Honda célkitűzése - az összes európai modell hibrid vagy elektromos

    olvass tovább
    Hírek
    A vadonatúj Honda Civic e:HEV-et páratlan menetdinamika és hatékonyság jellemzi
    A vadonatúj Honda Civic e:HEV-et páratlan menetdinamika és hatékonyság jellemzi

    Bemutatkozásának 50. évfordulóját ünnepli a kategóriaelső, ferdehátú Civic

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok