www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. Az új civil tervezésekor a magával ragadó vezetési...

Az új civil tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt és kimagasló teljesítményt ötvözték a gazdaságossággal és a hatékonysággal

  • április 14, 2022
  • Komment

A kizárólag hibrid kivitelben megvásárolható Civic érkezésével megvalósult a Honda célkitűzése - az összes európai modell hibrid vagy elektromos

  • Az e:HEV hajtáslánc páratlanul hatékony és közvetlen
  • A magas szintű karosszériamerevség rendkívül stabillá és fordulékonnyá teszi az új Civicet
  • A továbbfejlesztett kormányműnek és futóműrendszernek köszönhetően nemcsak kényelmes a modell, hanem vezetni is élmény
  • Az üzemanyag-fogyasztás akár 4,7 l/100 km is lehet, a CO2-kibocsátás legalacsonyabb értéke pedig 108 g/km (WLTP szabvány szerint)

A vadonatúj Honda Civic tervezésekor arra figyeltek a japán vállalat mérnökei, hogy az e:HEV rendszer, a kormánymű és a futómű biztosítsa a maximális vezetési élményt, a dinamikát és visszajelzést a vezető számára, mely jellemzők mindig is vonzó tulajdonságai voltak a Civic modelleknek. Az eredmény nem más, mint egy igazán hatékony és környezetbarát autó, melynek a vezetési élménye kimagasló.

Ráadásul a 2022 őszén forgalomba kerülő, 11. generációs Civic érkezésével megvalósult a Honda egyik legfontosabb célkitűzése is: a márka minden főbb európai modellje, így a CR-V, a HR-V, a Jazz és a Jazz Crosstar képes elektromos üzemmódban is haladni, nem beszélve a tisztán elektromos Honda e-ről.

Bárhogy is, a Civicben az ultramodern, díjnyertes e:HEV hajtáslánc legmodernebb változata dolgozik. Nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorcsomagja és két kompakt méretű, erőteljes villanymotorja újonnan fejlesztett, kétliteres, Atkinson-ciklusú, benzines motorral dolgozik együtt, amelyet többek között 41%-os, egyedülállóan magas termikus hatásfok, közvetlen befecskendezés, megnövelt forgatónyomaték és minden eddiginél gyorsabb, illetve hatékonyabb égési folyamat különböztet meg a hagyományos erőforrásoktól.

Persze a kifinomult, jövőbe mutató műszaki megoldások sora itt nem ér véget, az alacsony üzemi hőmérsékletű katalizátor és az átdolgozott szívócsatorna ugyancsak hozzájárul az alacsony, mindössze 4,7 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztáshoz és a rendkívüli teljesítményhez, miként e fejlesztéseknek tudható be a WLTP szabvány szerint mért, csupán 108 g/km-es CO2-kibocsátás is. Így a fejlesztés eredményeként a csúcsteljesítmény 183,6 LE (135 kW), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm, tehát a vadonatúj Civic igazán a „vezetők autója” a kompaktok kategóriájában (C-szegmens).

A kiváló hatékonyság és az optimális energiafelhasználás érdekében számos innovációt alkalmaztak a Honda szakemberei. Ilyen például a korábbinál 23 mm-rel alacsonyabb és 1 kg-mal könnyebb, ámde 72 cellával többet felsorakoztató Intelligens Energiatároló Egység (IPU), melynek további sajátossága, hogy az e:HEV-hajtáslánchoz társított IPU egységek közül az eddigi legnagyobb. Hogy ne vegyen el teret az utasoktól, egyszersmind maximális legyen a helykihasználás, a hátsó ülések alá szerelték be, míg az – elődeinél rövidebb töltési időt és 12%-kal nagyobb energialeadást szavatoló – Teljesítményszabályozó Egység (PCU) a motorháztető alatt bújik meg. A megnövelt energiasűrűség és -leadás, valamint az új, alumíniumalapú vezetékrendszer révén jelentősen nőtt a jármű terhelhetősége EV üzemmódban, nem mellesleg az össztömeg is csökkent, hiszen a könnyűfém kábelek 40%-kal könnyebbek az eddig alkalmazott, rézből készülőknél.

Maga a hajtáslánc észrevétlenül és automatikusan kapcsol az elektromos (Electric Drive), a hibrid (Hybrid Drive) és a belső égésű (Engine Drive) üzemmódok  között, a vezetőnek csupán élveznie kell az autózást. Az erőforrás, a kormánymű és a műszeregység működését egyaránt szabályozó hajtásüzemmódokról (Eco, Normal, Sport és az új Egyéni (Individual)) viszont maga a sofőr dönthet, így mindig kedvének, illetve az aktuális helyzetnek megfelelően állíthatja be a karakterisztikát.

A rugalmassághoz hihetetlen kifinomultság társul, hiszen a tervezők különösen nagy hangsúlyt fektettek a rezgések és zajok kiszűrésére. Fokozták például a főtengely merevségét és egy másodlagos, a vibrációkat mérséklendő, ún. kiegyensúlyozó tengelyt építettek be. Ráadásként speciális szigetelést kapott a szívósor és a motorburkolat, és korántsem utolsó sorban Aktív Zajkioltó Rendszert (ANC), valamint Aktív Hangszabályozó Rendszert (ASC) építettek be, hogy csendes legyen a kabin és csupán sportos, kellemes hangok kísérjék az utazást.

A nagy teljesítményű hajtáslánc mellé természetesen szofisztikált futóművet terveztek a szakemberek. A Civic e:HEV fejlesztésénél a kormányzásra, illetve a kerekektől érkező visszajelzésekre is kényesen figyeltek az alkotók, hogy minél közelebbi kapcsolat alakulhasson ki a jármű és a vezető között. Munkájuk gyümölcseként nagy sebességnél, rossz minőségű útburkolaton is kiváló az egyenesfutás, amiben közrejátszik, hogy 35 mm-rel nőtt a tengelytáv és 18 mm-rel a hátsó nyomtáv. Hála a merevebb karosszériaszerkezetnek, az áthangolt első lengéscsillapítóknak és az új, alacsony súrlódású féltengelyeknek, a Civic kanyarvételi képességei is tovább javultak, sőt jóval erősebb, rugalmasabb autó benyomását kelti, mint elődje.

Szintén a vezetési élményt hivatott magasabb szintre emelni az új vezérlőelektronika, ami gondoskodik róla, hogy a belső égésű motor a lehető legnagyobb teljesítményt adja le kanyargós utakon. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a jármű azonnal reagál a gázadásokra és valóban dinamikusan gyorsul. Autópályán a megnövelt forgatónyomaték és a villanymotor előnyeit élvezheti a vezető, tudniillik elképesztően rugalmas az autó, nagy sebességnél pedig kifejezetten alacsony fordulatszámon pörög az erőforrás, tehát igazán hosszú távok is nyugalomban tehetőek meg.

– Ez az iparági elsőként számon tartott e:HEV hajtáslánc legújabb, legfejlettebb változata, ami 20 évnyi hibridekkel szerzett tervezői, építői és fejlesztői tapasztalatot összegez – árulta el Tomoyuki Yamagami, a vadonatúj Civic e:HEV fejlesztéséért felelős csapat vezetője. – Gondosan megvizsgáltuk a típus különféle felhasználási területeit és üzemeltetési környezeteit, s a teljes jármű tervezésénél arra törekedtünk, hogy igazán szórakoztató, magával ragadó vezetési élményt nyújtó hibrid szülessen – tette hozzá.

  • civic honda honda civic

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT
    • Race
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    • Kétkeréken
    2023 Honda e:Ny1
    NYILVÁNOSSÁGRA HOZTA A HONDA A VADONATÚJ ZR-V ÉS CR-V ÁRÁT
    Hét átépített minimotorral szörfözik be a 2023-as Wheels and Waves fesztiválra a Honda
    Nyilvánosságra hozta a vadonatúj e:Ny1 elektromos SUV indulóárát a Honda
    A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be
    Honda tesztnapok a márkakereskedésekben
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Race
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT

    A Formula-1 háromszoros világbajnoka az Oracle Red Bull Racing központjától nem messze lepte meg fiatal gokartversenyzőket.

    olvass tovább
    Kétkeréken
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    A Forza 350 egy ideális középút a Forza családon belül. A 125-ös változat jelentős többlet tudással, képességekkel rendelkezik egy átlagos 50 köbcentis robogóhoz képest, de mondhatjuk, hogy innen már csak pár lépés a mennyország. Viszonylag kis többletért, rengeteget kapunk.

    olvass tovább
    Hírek
    2023 Honda e:Ny1
    2023 Honda e:Ny1

    Egy dinamikus, stílusos, rendkívül praktikus, kompakt szabadidő-autó

    olvass tovább
    Hírek
    NYILVÁNOSSÁGRA HOZTA A HONDA  A VADONATÚJ ZR-V ÉS CR-V ÁRÁT
    NYILVÁNOSSÁGRA HOZTA A HONDA A VADONATÚJ ZR-V ÉS CR-V ÁRÁT

    A gyártó 2023.07.03-tól vesz fel rendelést a mind a két modellre

    olvass tovább
    Hírek
    Hét átépített minimotorral szörfözik be a 2023-as Wheels and Waves fesztiválra a Honda
    Hét átépített minimotorral szörfözik be a 2023-as Wheels and Waves fesztiválra a Honda

    Hét ország, hét minimotor – egytől egyig fiatal művészek és a Honda együttműködéséből születtek

    olvass tovább
    Hírek
    Nyilvánosságra hozta a vadonatúj e:Ny1 elektromos SUV indulóárát a Honda
    Nyilvánosságra hozta a vadonatúj e:Ny1 elektromos SUV indulóárát a Honda

    Az új, kompakt elektromos hajtású SUV 20 730 000 Ft-os indulóáron elérhető a piaci bevezetés kezdetétől, azaz 2023. június 12-től

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok